Tipaton tammikuu + laihdutus = hemmetin tylsää
Vuosi lähti käyntiin taas uuden vuoden lupauksilla. So far so good! Mutta tässä sitä lauantai-iltana täytyy vaan todeta, että yhdistelmä tiipaton tammikuu + laihdutus on kyllä tylsä. Ei auta. On vaan jatkettava. Täytyy nyt yrittää repiä iloa siitä, että paino on menossa alas päin, eikä viikonlopun päiviä varjosta krapula.
Muilla mitään vastaavanlaisia kärvistelyjä menossa?
Sama kärvistely täälläkin. Eihän tässä mikään erityinen kotiin naulitse, mutta baariin ei viitsi lähteä selvistelemään.
Minä en kyllä tuohon tipattomaan osallistu! Viinaa menee kuitenkin vakiomäärä/vuosi, joten ennemmin jaan sen tasaisesti pitkin vuotta ;)
Tosin harvemmin tulee nykyään otettuakaan niin paljoa että krapulaa tekisi. Perjantaina taisi aamulla vähän huimata, mutta ei sen pahempaa. Nykyään tuntuu sängyssä (krapulan takia) maatut päivät niin suurelta tuhlaukselta, ettei niihin tule useinkaan ajauduttua. Sitä paitsi, en ole tainnut saada koskaan itselleni oikeaa krapulaa oluella, jota enimmäkseen juon.
Jos kerran tämmöinen puritaaninen meininki on vallannut homokansan, on varmaankin fiksumpaa pysyä poissa baarista tammikuussa. Kuka nyt tyhjässä baarissa istuu ja keväällä siellä onkin sitten laihempaa väkeä.
Keskiluokkaisten alkoholisoituneiden yksilöiden epätoivoisia yrityksiä elää edes hetki kunnollista elämää. Yhtä säälittävää kun ihmisten uuden vuoden lupaukset. Minä en ainakaan tarvitse uutta vuotta tehdäkseni päätöksiä tai tammikuuta ollakseni syömättä tai juomatta jotain. Omituista.
Mitä enemmän yritän pysytellä erossa fazerilaisista houkutuksista, sitä suuremmalla todennäköisyydellä hotkin niitä kahta kauheammin. prkl. Nyt taitaa olla meneillään oikein fazerinsinisdieetti. On kamalaa ja tyhmää yrittää oikaista ruokavaliota jotensakin normaaliksi. Tammikuussa se on kuitenkin vähän mukavampaa kuin muina kuina, kun on niin paljon kohtalotovereita:). [2-tyypin diabetes vaanii nurkan takana, pitäisi lopettaa kaikkien hiilareiden nauttiminen loppuiäksi, jee]
Chiron sanoi: "Keskiluokkaisten alkoholisoituneiden yksilöiden epätoivoisia yrityksiä elää edes hetki kunnollista elämää."
Niin totta, niin totta. Mutta parempi hetki kuin ei hetkeäkään.
Sunnuntain Taloussanomat kertoo: "Kuntosaleilla kahden kuukauden kysyntäpiikki".
Jutun mukaan tuollainen piikki sijoittuu heti vuoden vaihteen jälkeen kaikissa pohjoismaissa.
Ongelmana on lehden mukaan saada porukka pysymään jatkossakin mukana.
Sali, jossa käyn, on hoitanut asian kätevästi. Maksat vuoden vaikka et kävisikään.
Juhani
Chiron:
Tutkimusten mukaan tipatonta tammikuuta viettävät enimmäkseen juuri ne ihmiset, jotka käyttävät alkoholia säännöllisesti, mutta kohtuudella. Patajuopot tuskin moiseen leikkiin lähtevät. On typerää leimata tipattoman viettäjät alkoholisteiksi. Ei tarvitse olla erityisen huolestunut omasta alkoholinkäytöstään viettääkseen tipatonta; se on vain elimiistölle erittäin hyväksi, jos kuitenkin on säännöllisesti tapana ottaa. Ei tipaton ole mikään katkaisu. Se on tavallisten alkoholinkäyttäjien kiinnostusta oman kehon hyvinvoinnista.
Vielä ehtii mukaan! Liittykää jengiin!
http://www.tipatontammikuu.fi"Katrinka
07.01.2006, 22:45 Mitä enemmän yritän pysytellä erossa fazerilaisista houkutuksista, sitä suuremmalla todennäköisyydellä hotkin niitä kahta kauheammin. prkl. Nyt taitaa olla meneillään oikein fazerinsinisdieetti. On kamalaa ja tyhmää yrittää oikaista ruokavaliota jotensakin normaaliksi. Tammikuussa se on kuitenkin vähän mukavampaa kuin muina kuina, kun on niin paljon kohtalotovereita:). [2-tyypin diabetes vaanii nurkan takana, pitäisi lopettaa kaikkien hiilareiden nauttiminen loppuiäksi, jee]"
Minun tieni paheen polulle alkoi kun minä aloitin eksperimentaation ihan oman suklaan valmistamisessa. Suklaa oli sen luokan menestys että ulkopuoliset arvostelijat ovat kehuneet sitä paremmaksi kuin kaupan suklaita.
Minä ihmettelen puolestani voiko tällainen nautintoaine olla edes laillinen.
Nyt ajattelen kaiket päivät suklaata.
Mikään ei talvipäivänä voi korvata sitä tunnelmaa, että lähtee erälle, lämmittää itselleen kuumaa juotavaa ja nauttii palan, tai siis monta palaa suklaata.
Pora-liike, onko tuo suklaan itse valmistaminen miten vaikeaa tai työlästä? Ei mulla vesi pala pohjaan, mutta en pääse lähellekään rakkaan äitini tasoa kokkailussa vaikka kuinka yritän...
"Ralph
08.01.2006, 11:53 Pora-liike, onko tuo suklaan itse valmistaminen miten vaikeaa tai työlästä? Ei mulla vesi pala pohjaan, mutta en pääse lähellekään rakkaan äitini tasoa kokkailussa vaikka kuinka yritän..."
100g kookosrasvaa (Vii Voan, Ruohonjuuri tms)
Puoli pakettia kookostiivistettä (Creamed Coconut, Citymarket ym)
hunajaa
mantelirouhetta tai jotain pähkinärouhetta
muffinssimuotteja
tummaa kaakaota
Kookosrasva ja kookostiiviste sulatetaan pannulla ja sekoitetaan hyvin.
Lisätään kaakaota koko ajan sekoittaen. Kaakaota saa olla aika paljon.
Lisätään kunnon loraus hunajaa, (suunnilleen ½ Hunajainen Sam -pikkupurkista menee)
Kaadetaan seos muffinssimuotteihin. Kannattaa sekoittaa tässäkin vaiheessa.
Päälle kaadetaan mantelirouhetta. Yleensä koko pussi menee.
Suklaat kannattaa olla tarjottimella sillä nyt kuuma massa muffinssimuoteissaan siirretään parvekkkeelle kiinteytymään, minkä ne tekee muutamassa tunnissa. Sen jälkeen ne voi siirtää jääkaappiin. Yleensä parhaimpia kun antaa olla siellä muutaman päivän, mutta kukapa jaksaa odottaa. ; )
Mun tipaton loppui jo 6. päivä! Hienoa!
Itse kannatan tipattomuutta kohtuudella. Joskus olen niin laihduttanut kuin ollut tipattomanakin koko vuoden. No, itselleni tipattomuus ei ole ollut koskaan ongelma, pikemminkin tipattomuuteni on ollut muille ongelma.
Sopivia tipattomien juotavia ovat light-kolajuomat ja tuoremehut sekä vesi. Niillä voi pitää hauskaa kyllä. :)