Heterokavereista ja humalasta

No. Laitoin keskustelun aloituksen nyt tänne "ei päätä eikä häntääkään" alueelle kun tänne tämä nyt sitten tuntui sopivan parhaiten.. elikkä asiaa:

Oli pikkujoulu seurassamme (harrastan budolajia) ja hauskaa oli, eipä siinä mitään. Mutta sitä aina jaksan ihmitellä uudestaan ja uudestaan että heteromiehillä (perheellisiä tyyppejä, "perinteisessä" parisuhteessa olevia) tulee jossain vaiheessa humalaa ja iltaa tarve ottaa esiin "ne homojutut". Vaikka harrastuksemme onkin ns kontaktilaji; niin eräänä "ohjelmanumerona" tulee takuulla aina olemaan se että pojat (miehet) alkavat painimaan keskenään. Hauskaa seurattavaahan tuo on mutta kun painia seuraa puheet "mennäänkö homobaariin" ja muut homojutut, niin herää hauska epäilys siitä että onko heteromiehillä tosiaankin kova tarve korostaa heterouttaa hieman loukkaavan sävyisillä puheilla homoista vai onko heillä kuitenkin "salaisia haaveita" kokeilla myös miesten välistä seksiä. Vai onko tuo nyt vaan sitä miesten "huumoria"? Ovatko heteronaiset samanlaisia? Heillähän humalassa tilanne saattaa tietenkin mennä siihen että pussaillaan ja lääpitään sitä parasta tyttökaveria tanssilattialla ja näin kenteis saadaan miesten huomio. Kun se nyt vaan on niin ihanaa ja muotia ja vapauttavaa ja pikkutuhmaa ja humalahauskaa. Joopa joo.

Onko se sitä heteruuden korostamista vai mistä on kyse? Itselläni ei ole tarvetta korostaa omaa seksuaalista suuntautumista (jos asiaa joku minulta kysyy niin sitten kysyy, kerron totuuden sitä liikaa korostamatta) tai muutenkaan kailottaa tuolaisia asioita puoleen tai toiseenkaan. Treenikaiffarit ovat jees ja eipä tuo asia niin ahdista mutta kysympä nyt vaan että ovatko muut huomanneet samanlaisen "ilmiön"?

Mukavia uuden vuoden odotuksia kaikille, hyviä bileitä!

Tuulia
  • 2 / 10
  • onnellinen
  • 28.12.2005 13:25
Kuulostaa tutulta. Usein ihmettelen myös naisten humalakäytöstä. Minua ainakin hämmentää, jos työkaverit tai puolitutut naiset tulevat pussaamaan ja halaamaan saavutettuaan riittävän humalatilan. Johtunee kyllä siitä, että itse halaan vain hyviä ystäviäni - sukupuolesta ja suuntautumisesta riippumatta - ja koen vieraiden 'lähentelyt' lähinnä kiusallisina. Toisaalta luulen osittain moisen käytöksen heteronaistuttavieni kohdalla johtuvan myös tietoisesta yrityksestä korostaa, että minä olen ok lesboudestani huolimatta. Eli yritän ottaa ko. huomionosoitukset pääasiassa positiivisesti.
  • 3 / 10
  • Kawaiii
  • 28.12.2005 19:54
Budo- piirit ovat yleisesti ottaen hyvin avoimia ja suvaitsevia. Mä olen treenannu kauan ja mun parhaat kaverit on treenikavereita myös. Sanoisin, että Budolajien piiriin hakeutuneet ihmiset (tässä tapauksessa tarkoitan nimenomaan heteroita) eivät halua osoittaa mitään erityistä "avoimella" suhtautumisellaan---> pidetään hauskaa siellä missä hauskinta on/siellä mihin sinkkuvähemmistö (mun kotiseuran tapauksessa) haluaa mennä.
Ystäväpiirimme koostuu etupäässä heteropareista - hyvä ruoka ja juoma kuuluu tapaamisiin usein. Mutta ihme kyllä, homous on aihe, josta juurikaan ei keskustella. Riittävästi tuntuu olevan muutakin keskusteltavaa. Tai sitten meillä vain on onni tuntea sellaisia ihmisiä, jotka osaavat suhtautua luontevasti homopariin.

Humalahakuisuus on muuten kaukana niin itsellämme kuin ystävillämme, joten ylilyöntejä ei tule.
Kysymys: mita on budolaji.?. En ole sellaista koskaan kuullut,voisiko joku valoittaa?
coco taitaa olla näitä Pohjois-Amerikan eläviä. Budolajit = martial arts .
minä olen huomannut saman eikä siihen aina tarvita edes humalatilaa mukaan. Luokan pikkujoulut ovat tietysti oikein kultakaivos kaikelle seksuaalivähemmistöjä solvaavalle "kivalle", ja koska olen itse kaapissa noissa ympyröissä(miksiköhän?) ei kukaan erityisemmin varo sanojaan.

Heteromiesporukat saavat karvani jo muutenkin pýstyyn, mutta tulipa taas toissapäivänä todistettua että on se vaan ihan muuten fiksuista ja huumorintajuisista miehistä edelleen maailman hauskin juttu että ne homot "panee perseeseen".

Luultavasti heterot eivät yksinkertaisesti ajattele asiaa. Ei sitä varmasti huomaa miten paljon arkikielessä viljellään homoja halveksuvia kommentteja, ellei niihin osaa kiinnittää oikein erityistä huomiota. Ja silti... kyllä se vaan painaa ihmisen arvostuksen miinuksille jos ei osaa muuten vitsailla kuin muita halveeraamalla.

Terv: *tänään pipo tiukalla-tiuhti*
"maailman hauskin juttu että ne homot panee perseeseen"

Aika moni heteromies on mennyt hiljaiseksi, kun olen tuossa kohtaa kysynyt, mikä ero siinä on paneeko miestä vai naista perseeseen. Ei se anaaliseksi niin harvinaista ole heteropuolellakaan.