Raamatun lukemisesta

  • 1 / 5
  • nightflyer
  • 11.12.2005 18:30
Tällainen sivu sattui ilmestymään tietokoneeni näytölle ja katsoin velvollisuudekseni laittaa tänne linkin.

Siis osoite on http://vitsi.nippu.net/homoseksuaalisuus.html

Tässä on lyhyt kuvaus sivun sisällöstä, sivulta kopioitu;

"Tri Laura Schlesinger on yhdysvaltalainen juutalainen fundamentalistipastori, joka jakaa ohjeita ihmisille, jotka soittavat hänen radio-ohjelmaansa. Taannoin hän sanoi, että homoseksuaalisuus on iljetys viitaten 3. Mooseksen kirjaan (3. Moos. 18:22) eikä sitä voi missään tapauksessa hyväksyä. Seuraavassa avoin kirje, jonka Tri Laura sai eräältä homoseksuaaliselta kuulijaltaan."

Ihan huvittavaa sinänsä, mutta toisaalta myös pelottavaa, jos joku todella noudattaa ihan NOIN ankarasti Raamatun käskyjä ja sääntöjä.

Jos linkki on jo jossakin toisessa keskustelussa, niin nöyrimmät anteeksipyyntöni (onkohan siitäkin jo joku sääntö Mooseksen kirjassa, millainen rangaistus tulee, jos laittaa kerran jo esiintyneen linkin uudestaan Ranneliikkeen keskustelufoorumiin :oP)
  • 2 / 5
  • Pora-liike
  • 12.12.2005 8:42
"(onkohan siitäkin jo joku sääntö Mooseksen kirjassa, millainen rangaistus tulee, jos laittaa kerran jo esiintyneen linkin uudestaan Ranneliikkeen keskustelufoorumiin :oP) "

Valitettavasti ei ole ja siksi kristityt spammaavat innokkaasti omia tekstejään ja julistuksiaan aina uudestaan ja uudestaan. Itse asiassa Raamattu suorastaan kehottaa siihen.
  • 3 / 5
  • Peedu
  • 16.12.2005 23:54
Joo, aina on kaikkia "himouskiksia", mutta jokainen joka on lukenut raamattua ITSE ymmärtää kyllä sen tarkoituksia ja asioita sillain, että ei ne ole niin pahoja.

Ainut on se, että ne on kuitenkin ne ihmiset jotka syyllistää toisiaan, ja me itse. Jumala/Jeesus/Raamattu kertoo synneistä ja että ne on Jumalan edessä saman arvosia. Eli jos jossain joku puhuu homoje mahdottomuudesta taivaaseen ja siitä suuresta synnistä niin tulkitkaa niille Raamattua siten että ne on niitä tyhmiä syntisiä kusipäitä jotka tuomitsevat muita.

Kun synnit on Jumalan silmissä samanarvoisia, niin se on yhtä paha valehdella/homoilla/tappaa/ihan mitä vaan ilkeetä.
  • 4 / 5
  • Vinkki;
  • 27.12.2005 3:58
Tuossa linkissä on kyse provosoinnista, joka kumoutuu siihen, että kaikki esittämät kysymykset liittyvät Vanhaan Liittoon, mikä ei ole enää voimassa.
  • 5 / 5
  • Public eye
  • 27.12.2005 9:57
Uskontojen ollessa kyseessä olen kyllä varsinainen diletantti (ellei dille tantti), mutta olen käsittänyt, että juutalaisuudessa se "vanha liitto" nimenomaan olisi edelleen voimassa.