Ruotsissa miehet koskettelevat toisiaan?

  • 1 / 9
  • JuhaniV
  • JuhaniV
  • 2.12.2005 20:26
Olin tilaisuudessa seuraamaan Ruotsissa keskustelu- ja muita niiden kaltaisia tv-ohjelmia. Jotenkin syntyi vaikutelma, että Ruotsissa miesten on helpompi olla toisiaan lähellä ja he myös koskettelevat toisiaan tuntuvasti enemmän kuin suomalaiset miehet. Suomalaisen miehen reviiri, eli alue jota lähemmäksi toista miestä ei lasketa, on laajempi kuin Ruotsissa.

Tänään kuntosalilla oli paljon porukkaa. Pukuhuoneessa on varmaan muutama sata kaappia. Tila on jaettu kolmeen osaan. Selvästi hajaannutaan mielellään kauaksi toisista. Joillakin on vakkarikaapit. Viereisen henkilön kanssa kuitenkin jätetään vähintään kaksi tyhjää kaappia väliin. Olisi kiinnostavaa nähdä vastaavanlainen tila ja sen käyttö Ruotsissa ja muissa pohjoismaissa.

Oma kiinnostava piirre on myös pukuhuoneen häveliäisyyskoreografia, jossa pyyhe on keskeinen väline. Millainen lienee naisten pukuhuoneen vastaava koreografia? Tämä olisi ihan oman jutun aihe.

Käsitykseni miesten erilaisesta läheisyydestä eri maissa voi vapaasti haastaa.

Juhani
  • 2 / 9
  • Johan_man
  • 2.12.2005 21:28
En ole huomannut suuria eroja suomalaisten ja ruotsalaisten välisessä koskettelutavoissa niissä yhteyksissä kun ollaan esim. saunottu ja vietetty vapaa aikaa ruottalaisten kanssa. Pikemminkin vaikuttaa siltä, että molemmissa maissa erot ovat suuret eri ikäpolvien välillä (niinkuin monessa muussakin asiassa).

Tuo pukukaappijuttu taas on aivan käytännön sanelema juttu. Mitä järkeä olisi sulloa itseänsä siihen 30 cm leveään rakoon kahden kaverin väliin ison putkikassin kanssa, kun tilaa on muuallakin? No voihan olla että joillain on hartiat niin kapeat...
  • 3 / 9
  • miesmies
  • 2.12.2005 22:53
miehet on niin hysteerisiä omien muniensa näyttämisessä. mä en haluu ärsyttää ketään heteroa enkä siks näyttele itteeni. otan pyyhkeen mut en myöskään yliliioittele sen kanssa. miehet ei uskalla olla ees suihkussa kuin kavereidensa kanssa ja muslimit menee alkkareiden kanssa suihkuunkin tai pyyhkeen...muistaakseni näin wellnessissä jotain sellaista kampissa. sit mun taskaa ne ulvo ääneen: "what is that!" mua inhottaa et homomiehen pitää varoo joka paikassa jos se ei oo ns. heteronoloinen. siltä se joskus tuntuu. nyt alkaa biseksuaalisuus olla tapetilla, siis seksikokeilut miesten kanssa ja sen huomaa chatissa, et bi:t ja ukm:t yleistyy ja ne haluu miestä.
  • 4 / 9
  • Pora-liike
  • 3.12.2005 12:06
"Oma kiinnostava piirre on myös pukuhuoneen häveliäisyyskoreografia, jossa pyyhe on keskeinen väline. Millainen lienee naisten pukuhuoneen vastaava koreografia? Tämä olisi ihan oman jutun aihe."

Naiset ovat pukuhuoneissa pää alaspäin kuin jossain Afghanistanissa, ei pyyhkeillä sen enempää tarvitse koreografioita tehdä kun kukaan ei katso samaan suuntaankaan. Poikkeuksena tietysti on sellaiset naiset jotka ovat toisilleen tuttuja.
  • 5 / 9
  • så där
  • 3.12.2005 14:56
Ruotsissa homotkin koskettelee toisiaan enemmän kuin täällä, jopa kadulla.

Treenisalien pukuhuoneissa on selkeesti eroja paikasta ja asikaskunnasta riippuen. Jos asiakkaina on paljon nuoria meneviä ihmisiä ilmapiiri on flirttaavampi ja se näkyy myös miesten pukkarissa, voidaan poseerata alasti pitkäänkin ja nauttia katseista. Perusmiehet on ujompia ja tarkempia siitä, että mahdollismman vähän mistään vilahtaa kun alkkareita poistetaan. Pahimmat tunkee ahtaissa tiloissa omalle kaapilleen töykeesti ja hysteerisesti ja välttää silmäkontaktia, vaikka siten varmasti pääsisi perille helpommin kun muillekin selviäisi mihin on menossa.

Kai se on niin, että jos on sinut ittensä ja kroppansa kanssa ja seksuaalisuus on jees, niin ei tarvitse liioitella peittelemisen ja muun kanssa, sitä voi vaan olla.

Muslimit tosiaan menee joskus alkkarit jalassa suihkuun.
  • 6 / 9
  • Joopa
  • 4.12.2005 23:36
Kyllä sitä Suomessakin voi nauttia katseista, mutta parempi olla kertomatta että on homo.

Naurettavaa kyllä että jotkut pelkäävät alastomuutta, itse pystyn olemaan missä vain ilman seisokkia halutessani. Testattu on, kännissä, selvinpäin. Ei oo ottanut eteen elämässä kertaakaan niin että olisi tullut jotain noloja tilanteita esim. suihkussa tai saunassa. Ei mun tartte katsoa poispäin, ei tartte pakoon juosta kylmään suihkuun.

Keskimääräinen heteroihminen ehkä huonommin kontrolloi seksuaalisuuttaan tai ymmärtää sen olevan kontroloitavissa eikä mikään arvaamaton hallitsematon voima. Homo joutuu kohtaamaan tommosta pienestä asti jos on kaapissa ja suhde alastomuuteen on ehkä myöhemminkin luonnollisempi, olen tuuminut. Heterolla ei oo tarvetta ollut opetella, kun yleensä erikseen saunotaan naisista, ei tottumusta. Sitten jos heterot menee sekasaunaan kerran vuodessa juhannuskännissä, se on muka jotain hieman villiä ja hurjaa ja ihan paska jäykkänä istuvat ja vilkuilevat siellä lauteilla, luulisin.

(Kaappi)homollehan tuo on ihan mitätön juttu, seksuaalisen kiinnostuksen kohteiden kanssa saunominen, ilman että se kiinnostus näkyy tai vaikuttaa keskusteluun.
  • 7 / 9
  • Joopa
  • 4.12.2005 23:46
Tai oon kuullut, että osalle homoista se on vaikeeta, itselle ei ole. Maailman helpoin juttu.
  • 8 / 9
  • Deek
  • 5.12.2005 23:14
Ruotsalaiset on maailman toiseksi kovimpia trendipellejä (britit ykkösiä). Koskettelu saattaa olla ihan amerikkalaistumista, rentouden matkimista, jolla firman miehet "yrittää" olla yhtä hyviä jätkiä kuin johtoporras rapakon takana.
  • 9 / 9
  • så där
  • 6.12.2005 12:05
Niin parempihan se on tämä suomalainen yrmynaamaisuus ja täydellinen käytöstapojen ja toisten ihmisten huomiomisen puuttuminen, se on sitä rehellistä viestintää. Amerikkalaisuudesta suomalaiset ovat ainakin ahnaasti omaksuneet äärimmilleen viritetyn pyrkyryyden ja hypettämisen, joten se siitä.