Aids-päivän kiitokset?

  • 1 / 8
  • se nyyti taas
  • 1.12.2005 14:27
Ääh...mä alan olla niin hermorauniotilassa, että mun ei varmaankaan pitäis tänne kirjoitella...sorry!
Mutta olen taas niin tunnekuohujen vallassa, että jonnekin on yritettävä näitä tuntoja purkaa.

Kun ex-kundikaveri lähettää tekstarin tyyliin: "lämpimät kiitokset aids-päivänä siitä etten ole sinulta tartuntaa saanut", niin miten siihen pitäisi reagoida??

Kyllä minä sen nyt järjellisesti ymmärrän, että hän tarkoitti sanoa asian: kiitos että olit niin huolehtivainen ja minut huomioon ottava, että olemme molemmat tänäpäivänä terveitä. No joo, ihan okei! Voisi siis verrata siihen, että kiittää lentokapteenia, kun toi meidät turvallisesti kotiin.

MUTTA, mä olen ollut niin emotionaalisesti epäselvässä tilassa, että ymmärsin kyllä tekstarin suurinpiirtein samaan tyyliin, että: kiitos kun et raiskannut minua tai kiitos kun et lyönyt! Siis ikäänkuin taustalla olisi kuitenkin ajatus siitä, että olisin voinut raiskata, lyödä tai tartuttaa.

Ööh, just nyt tuntuu että mun pääni on niin tyhmä että sitä pitäisi lyödä vaikka seinään...
Tota, jos ei tuo ollut hänen huumorintajuaan, kuten ilmeisesti ei, koska et sitä ymmärrä, niin ei kai tuohon kannata muuten reagoida kuin painaa poista nappia ja unohtaa koko juttu.
Olisikohan vinkannut että oli kiltisti ettet juossut vieraissa tai ainakin käytit kortsua ? ;)
  • 4 / 8
  • miesmies
  • 1.12.2005 19:10
välillä tuollainen tyylitön ylimakeilu yllättää, vetää sanattomaksi ja raivostuttavaa. manipuloiks se sun bf sua jotenkin? ei kaikesta tartte kiittää tai sitä tuputtaa joka paikkaan.
  • 5 / 8
  • se nyyti taas
  • 1.12.2005 19:14
Ei se mua manipuloi. Mutta se vaan repi kun en oikein yhtään ymmärtänyt, että mitä tämä nyt sitten oli olevinaan. No, ongelmana on myös tekstiviestin rajallisuus viestintävälineenä. Onhan se kaiketi todettu monta kertaa että jokin asia tai sanamuoto, joka kasvokkain sanottuna on ihan ok tai ei edes tarkoita mitään sen syvällisempää, on sitten tekstarina melkein maailmansodan aihe.
  • 6 / 8
  • techno
  • 1.12.2005 21:14
Puhelimissa pitäisi olla toiminto, jolla saa tietyistä numeroista tullee puhelut ja textiviestit blokattua. Sinne vaan exät ym kiusankappaleet.
  • 7 / 8
  • Soul
  • 1.12.2005 21:24
Techno ei liene kuullut sellaisesta asiasta kuin vastuu toisesta ihmisestä ihmissuhteessa. Vastuulla tarkoitetaan näin lyhyesti sanottuna sitä, että kohtelee toista ihmistä siten, kuin haluaisi itse tulla toisen kohtelemaksi. Tähän vastuulliseen käyttäytymiseen kuuluu asioiden, ja etenkin suhteen lopettamisen hoitaminen avoimesti, siististi, rehellisesti jne. Lopettajan tulee osata, mikäli tämä on aikuinen ihminen, kertoa jätetylle myös syyt päätökseensä ja syyt, jotka johtivat lopettamistilanteeseen. "Mä en ole tottunut selittelemään tekemisiäni kellekään, mun ei tartte, Mää oon Mää"; "No vittuuk' se sulle kuuluu, tää on mun asiani"; "Joo kuule ollaan silti kavereita mut nyt mull'on vähän kiire, kuule jutellaan ehkä joskus"; "Pulinat pois, se on nyt för-bi" jne ovat aika typeriä ja kanamaisia tokaisuja ihmiselle, joka on juuri tullut sen ihmisen selkäänpuukottamaksi, johon on luottanut ja jota on arvostanut - vaikka sitten po. tilanteessa käykin selville, ettei luottamuksen kohde ole ollut luottamuksen arvoinen, eikä yleensäkään henkisesti täysimittainen.

Onko, Techno, mahdotonta pureskella juttu loppuun, niin ettei exälle tule tarvetta enää keskustella mistään?
  • 8 / 8
  • Samixxx
  • 1.12.2005 21:27
Hmmm...kyllä tuon kaltainen viesti eksältä tuntuisi lähinnä vittuilulta siitä että "kiitos kun horoperse et ollut saanut mitään tautia mistään ja tartuttanut minuunkin, so long".
Painapa deleteä ja unohda moinen.