riskikäyttäytymisestä suhteessa uutta

  • 1 / 4
  • miesmies
  • 30.11.2005 22:52
kuuntelin sitä gaydar radiota ja siellä uutisista kuulin, että syy riskikäyttäytymiseen on mm. halu osoittaa sitoutumista ja rakkautta kumppanille, jos kuulin oikein. miehet tiesivät riskit eli valistuksen puutteesta ei ole kyse, vaan tunnepuolen asioista.

yllättävää. halu antaa ja saada rakkautta taustalla. inhimillistä, eikö?
  • 3 / 4
  • arkadas
  • 1.12.2005 6:14
miesmies kirjoitti: "kuuntelin sitä gaydar radiota ja siellä uutisista kuulin, että syy riskikäyttäytymiseen on mm. halu osoittaa sitoutumista ja rakkautta kumppanille, jos kuulin oikein."

Epäilemättä miesmiehen kuullun ymmärtämistä en itse ymmärrä miten riskikäyttäytyminen on halua osoittaa sitoutumista ja rakkautta kumppanilleen. Lienee joku nykyaikasysteemi. Itse olen sen verran vanhempaa polvea, että osoitan sitoutumiseni ja rakkauteni kumppanilleni ihan toisin tavoin. (Rakkaani tuntien sanoisin, että yhden kerran vieraissa ja suhteelle saa sanoa hyvästi - mikä on ihan hyvä asia. Nollatoleranssi toimii ihan hyvin. Ei se ruoho aidan toisella puolella ole sen vihreämpää...)

Tällaisen "uutisoinnin" jälkeen tietysti alkaa miettimään kuinka moni tulee selittämään syrjähyppynsä kumppanilleen osoituksena sitoutumisesta ja rakkaudesta. No, selitys sekin on. Jokainen taaplaa tyylillään, mikä sopii yhdelle ei toimi toisella. Sen enempää asiaa moralisoimatta...
  • 4 / 4
  • miesmies
  • 1.12.2005 16:58
Minusta tutkimustulos oli siinä mielessä yllättävä, että en ole sitä noin mielessäni edes kuvitellutkaan. Olin ajatellut, että kysymyksessä on jokin alitajuinen itsetuhoinen käyttäytyminen eikä se, että haluaa osoittaa sillä omaa haluaan rakastaa miestä. Ilmeisesti kondomin käyttö rakastelutilanteessa osoittaisi tutkimuksen perusteella- siis joillakin- liittyvän negatiivinen luottamuspulan osoitus partneriin. Se kuitenkin selittäisi valistuksen tuloksettomuuden.

Voihan olla, ettei sitten kehtaa ottaa kondomeja esiin...kännissä taas voi olla, ettei muista niiden olemassaoloa, vaikka ne olisivatkin mukana. Päihteiden käytön osuus kondomien käyttämättä jättämiseen voi olla oma osuutensa.