Miten säilyisin nuorekkaana?

Olisiko antaa vähän vinkkejä siitä, miten pukeutuisin tai leikkaisin hiukseni, jotta en olisi niin väsähtäneen näköinen? Miten säilyisin iskussa pitkään? Mitä asioita olisi hyvä välttää ulkonäössä ja pukeutumisessa? Olen hieman yli-ikäinen nuorten osastolle vaatteita ostamaan. Välillä mietin, että olisiko hyvä aloittaa hormonihoito saadakseni enemmän lihaksia, mutta en tiedä, miten sellainen onnistuisi tekemään. Onko ketään, joka olisi käynyt kauneusleikkauksessa ja siitä kokemuksia?
Jos meinaa säilyä nuorekkaana niin ei sitä ihan pukeutumisella tai hiustyylillä tehdä. Nuorekkuus on ihmisen sisällä. Mutta, nuorekkaan ulkonäön suhteen tärkein ohje on hyvin yksinkertainen: Älä tupakoi! Toinen ohje: Älä dokaa liikaa! Eli yhteenvetona: Vältä huonoa elämää, älä roiku kapakoissa. (Mutta jos on vetänyt röökiä parikymmentä vuotta ja roikkunut homokapakoissa koko elämänsä, elämä kyllä näkyy naamarissa ja vähän paha haluta palata ajassa taaksepäin.)

Fyysisen ja psyykkisen hyvinvoinnin kannalta on hyvä liikkua, että pysyy suhteellisesti kuosissa. Mutta, ylipaino ei mielestäni tee ihmistä lainkaan vanhan nälöiseksi, päin vastoin. Hieman pullea on nuorekkaampi kuin laiha, sillä pullealla ei näy kaikki uurteet niin kuin laihalla. Pukeutumisen ja hiustyylin suhteen voin taas sanoa, että älä sorru ylilyönteihin, älä kuvittele olevasi teini. Ikääntyminen arvokkaasti, ikääntymisen hyväksyminen luonnollisesti tekee sinusta mielenkiintoisen. Monesti teennäisyys ja yritys olla nuorempi kuin onkaan on suorastaan huvittavaa.

Joskus näkee homopiireissä joitain viisikymppisiä tyyppejä, jotka ovat kuin kuivattuja rusinoita. Ovat ikääntymisen ahdistuksessa kiduttaneet itsensä suorastaan karmean näköisiksi lenkkipoluilla, mitä vielä korostaa vuosia kestänyt solariumissa makaaminen. Sekö on kaunista ja tavoittelemisen arvoista? Ei minusta. Suorastaan karmeaa!
  • 3 / 37
  • Pjyytiful
  • 28.11.2005 12:01
Eipä sitä nuorekkuutta vaatteilla tai hiusten laitolla välttämättä saa aikaiseksi.

Tärkeintä on välttää stressiä ja elää elämäänsä ilman turhia murheita, ja huolehtia niin kropan kuin sielun tasapainosta ja hyvinvoinnista. Itsestä välittäminen näkyy päälle päin, ja samoin valitettavasti liian kuluttava elämä.

Kauneusleikkaukset yms. antavat ehkä vähäksi aikaa kohennusta ulkoasuun. Mutta jossain vaiheessa jokaikinen ihminen rupsahtaa. Ja kauneusleukkauksissä käyneillä tuo rupsahtaminen näyttää saavan aivan ultimaaliset mittasuhteet, kun se sitten kerran tapahtuu.

Eli siis pidä terveesti huoli itsestäsi, niin pysyt kunnossa!
  • 4 / 37
  • Marcus76
  • 28.11.2005 16:42
Miksi sun pitäisi pysyä nuorena? Viisikymppiset pellet jotka kuvittelee olevansa teinipoikia on pelkästään naurettavia. Miksi ei voi vaan hyväksyä sitä että vanhenee? Kun ei tänne kuitenkaan kukaan jää ikuisesti kekkuloimaan. Ja sori, mulla on tosi väsy päivä..
"älä polta,älä dokaa... blablabalaa" Eiköhän toi ole aika yksilökohtaista?
Olen polltanu jotain 10 vuotta ja juon about kerran viikossa ihan runsaastikin usein ja mua luullaan yleensä aina muutaman vuoden nuoremmaks. Olen 30-v. Aine, mitä naamani työnnän, on Nivean "face care for men" joku kosteusvoide päivittäin ja se on riittäny, ainaki tähän mennessä. Ja mitäs sitten, jos vanhenee ja se näkyy ulkonäössä? Se on nimittäin meillä _ihan jokaisella_ edessä.
  • 7 / 37
  • arkadas
  • 28.11.2005 19:37
Joillekin tuo "ikuinen nuoruus" tuntuu olevan henki ja elämä. Ihan omakohtaisena kokemksena sanon, että tässä viidenympin kynnyksellä sellaiselle asialle voi nauraa... Rupsahtaminen kun tulee jokaiselle joskus eteen. Mieluiten sen siis tekee tyylikkäästi, ja voi olla asiallisesti "nuorekas" tai sitten näyttää ikäiseltään, mutta missään tapauksessa ei mitään wannabe- touhua kannata lähteä vetämään...

Mitä sitä kanssaihmisiä huijaamaan (näyttämällä nuorelta), kun se ikäkysymys tulee kuitenkin jossain vaiheessa vakavammin otettavan henkilön kohdalla esille? Entä sitten, kun toinen tajuaa tulleensa "huijatuksi"?

Joillekin voi voiteet ja raittiit elämäntavat toimia, toisille taas ihan muut asiat - paljonhan se on geeneistäkin kiinni...
Samaa mieltä olen joidenkin kirjoittajien kautta - turhaa sitä pakolla yrittää (liian) nuorelta näyttää. Itsellään voi tietysti olla hyvä mieli, mutta joskus kannattaa ottaa huomioon toisetkin ihmiset. Miksi pitäisi aina olla "normaali" kun voi olla ihan oma itsensä?

arkadas 21v (ja 339 kk) =D
  • 8 / 37
  • Kyynikko
  • 2.12.2005 17:58
"Miksi sun pitäisi pysyä nuorena? Viisikymppiset pellet jotka kuvittelee olevansa teinipoikia on pelkästään naurettavia. Miksi ei voi vaan hyväksyä sitä että vanhenee? Kun ei tänne kuitenkaan kukaan jää ikuisesti kekkuloimaan."

Tuo on kyllä ihan totta. Pelkästään sana "nuorekas" on kärsinyt inflaation ja saa mulla karvat pystyyn. Itsellä 4-kympin rajapyykki lähestyy ja tokihan se alkaa väistämättä naamassakin näkyä, vaikka joskus jotain lotionia laitankin. Jos en tälläisenä kelpaa, niin voi, voi sitten.
  • 9 / 37
  • miesmies
  • 2.12.2005 22:50
ei sitä meinaa kelvata kellekään, kun alkaa olla 40 mittarissa. it`s fact. face it and die.
Puhu vaan omasta puolestas! Täytän kahden viikon kuluttua 50, eikä koskaan ole ollut näin paljon vientiä!
Jos haluaa säilyttää ihon nuorena mahdollisimman pitkään ilman kirurgin veistä, kannattaa huolehtia levosta, juoda alkoholia vain kohtuullisesti, välttää liian voimakkaita kasvovesiä, saippuoita ja kuorintavoiteita ja muistaa huolehtia ihon kosteudesta, välttää tupakointia ja ihon liiallista altistumista auringolle, viimalle ja merivedelle, sekä välttää rypistelemästä naamaa liiallisesti (ettei jää samanlaisia raitoja otsaan kuin Sauli Niinistöllä). (Niin, ja kun kosteutatte ihonne, älkää lähtekö pakkasella ulos ennen kuin iho on kuivunut. Ehkä olisi parasta kosteuttaa iho illalla.)

Tuon kaiken muistaminen voi tuntua jonkun mielestä vaikealta, mutta kun siihen totuttautuu, se sujuu kuin itsestään. Eihän se tietenkään pysäytä vanhenemista, mutta ainakin hidastaa sitä. Sen takia kannattaa opetella nämä tavat jo nuorena.
Ja kun tekee kuten "nuorekas" niin voikin sitten viettää rypyttömän pahuksen tylsän elämän tekemättä muuta kuin varoen ryppyjä! :)
"Olen hieman yli-ikäinen nuorten osastolle vaatteita ostamaan"

Tuolta pohjalta, nuorekkaana säilyminen on mahdotonta. Unohda siis moinen.
Kilokaupalla botoxia naamaan ja kalju peittoon keinohiuksilla. Vatsamakkarat korsetilla kokoon, hampaisiin valkaisu ja loput rypyt piiloon puolella purkillisella meikkivoidetta. Siitä se lähtee, onnea matkaan!
  • 16 / 37
  • mansikkahillo
  • 4.12.2005 23:00
ota joku mediaseksikäs ammatti, vaikkapa sellainen kuin dj siis se taustamusiikista huolehtiva henkilö kapakin nurkassa häpeemässä. pääset muiden nuorekkaiden joukkoon ja sulle viellä maksetaankin tuosta typeryydestä. iisi homma jossa vaain kääntelet lättyjä ja oot wannabe teininäköinen ilmestys
Muistakaa että mikään meikkaus, kohotus tai kiristys ei saa kasvoja kauniiksi jos suu on väsähtäneesti mutrulla. Hymyilkää ihmiset! Nätti hymy saa ihmisen kauniimmaksi vaikka olisikin ryppyjä, kaksoisleuka tai tapaturman jälkiä.
"Nätti hymy saa ihmisen kauniimmaksi vaikka olisikin ryppyjä, kaksoisleuka tai tapaturman jälkiä."

"Rypyt näyttävät naurun paikan..." Groucho Marx
Homoille jos keille ei tarvitse kertoa hymyilyn tärkeydestä. Homothan tunnistaa just ärsyttävästä virnistelystä. Katsokaapa seuraavan kerran julkkishomon silmäkulmia. Kaikilla on voimakkaat rypyt liiasta hymyilystä. Heteroilla ei samaa ongelmaa.
Vain vanha voi olla nuorekas, nuori on nuori, ei nuorekas. Hyvä ystävättäreni, joka viidenkympin hujakoilla inhoaa sydämestään, jos joku sanoo häntä nuorekkaaksi.
NoSmile kirjoitti: "Heteroilla ei samaa ongelmaa."

Eikö edes Arja Korisevalla ja ALexander Stubbilla?
No, minun etunani tietysti on, etten muutenkaan ole kiinnostunut tupakoinnista tai viinanjuomisesta, ja viihdyn paremmin kotona kirjan parissa kuin rannalla auringossa. Jonkun muun mielestä se ehkä on tylsää, mutta minä olen elämääni itse tyytyväinen, ja se lienee tärkeintä. Rypytöntä ei tämäkään elämä toki ole, kuten sanoin, vaan rypyt vain tulevat hitaammin. Minut tavallisesti arvioidaan 5-10 vuotta nuoremmaksi kuin todellisuudessa olen.
"Homoille jos keille ei tarvitse kertoa hymyilyn tärkeydestä. Homothan tunnistaa just ärsyttävästä virnistelystä. Katsokaapa seuraavan kerran julkkishomon silmäkulmia. Kaikilla on voimakkaat rypyt liiasta hymyilystä."

Ei voi olla totta! Oletko koskaan käynyt jossain Hercussa katsomassa kun ne muka-niin-miehekkäät-machot-kaljupäät-armylookissaan varovat päästämästä naamalleen pienintäkään hymyn häivettä?

Rypyt eivät muuten näytä pelkästään sitä, että ihminen on nauranut tai hymyillyt paljon. Ne näyttävät myös, miten paljon on rypistelty otsaa huolissaan, vihaisena tai paheksuen. Katsokaapa esimerkiksi Sauli Niinistöä, ja sanokaa tulevatko hänen otsansa rypyt mielestänne hymyilystä tai naurusta?
"Vain vanha voi olla nuorekas, nuori on nuori, ei nuorekas. Hyvä ystävättäreni, joka viidenkympin hujakoilla inhoaa sydämestään, jos joku sanoo häntä nuorekkaaksi."

Juu, tuttu juttu tavallaan, vaikka olen jo tottunut ja hyväksynyt. Järkytyin kerran, kun eräs kaveri kertoi, että hänen kaverinsa oli minut tavattuaan kuvannut minua "ajattomaksi". Oikeastaanhan se on suuri kohteliaisuus, mutta tietysti kertoo, ettei ole ihan nuori enää. Mutta ikää tulee lisää vaikka mitä tekisi, ja onhan se toki parempi kuin se ainoa vaihtoehto.
Mikään ei ole surullisempi näky kuin keski-ikäinen homomies, joka vaalentaa hiuksiaan ja pukeutuu poikien pillihousuihin. Etelän homot eivät taida tunteakaan sellaista käsitettä kuin vanheneminen arvokkaasti.
Huisia, etelän median lisäksi on keksitty uusi leima: kategoria "etelän homot", johon ilmeisesti väistämättä kuulutaan asuinpaikan perusteella (miltä leveyspiiriltä mahtaakaan alkaa "etelä")!
Joopa joo. Olen samaa mieltä siitä ajatuksesta, joka täällä on tullut pariin kertaan esiin: epätoivoisesti nuorekasta tyyliä tavoittelevat aikuiset miehet ovat lähinnä säälittävän näköisiä. Kukin pukeutukoon tyylillä, josta itse pitää ja joka omasta mielestä persoonaan istuu mutta mielellään oma ikä huomioon ottaen, ainakaan ei kannata hakemalla hakea nuorekasta tyyliä, pieleen menee.
Ensin kannattaa lopettaa murehtiminen, se kun vanhentaa varmasti. Toiseksi kannattaa olla oma itsensä, sillä pääsee jo pitkälle. Sitten kannattaa miettiä, mitä se haikailemasi nuoruus oikeastaan onkaan...
Plastiikkakirurgia tarjoaa nykyisin joukon vaihtoehtoja; löytyy laserhiontaa, missä laserilla poltetaan ihon uloin kerros, minkä seurauksena ihon kollageenituotanto kiihtyy huomattavasti ja iho muuttuu kiinteämmäksi/kimmoisammaksi. Samoin aknelääkkeenä tunnettu A-vitamiinijohdannainen, isotretinoiini, nostaa ihon kollageenitasoa. Erilaisilla fillereillä voidaan myös korjata ihon ikääntymisen merkkejä. Väsähtänyt ilme saattaa johtua yksinkertaisesti roikkuvista silmäluomista, mikä sekin voidaan korjata yksinkertaisella leikkauksella, joka maksaa vain muutamia satasia.

Suomessa tällainen toiminta tuomitaan, mutta isossa maailmassa homot turvautuvat siihen rutiininomaisesti. Luterilainen kasvatus tietysti vaikuttaa suomalaisten asenteiden taustalla; ei saa koreilla, pitää olla vaatimaton, ulkonäkö ei merkkaa jne. Jokainen tietää kuitenkin, mikä on raaka todellisuus; freesit, hyvännäköiset syövät tavikset työmarkkinoilla ja homojen keskuudessa ikä- ja ulkonäkösyrjintä pomppaa silmille seuraa keskusteluita sitten missä tahansa keskustelupalstoilla. Eräs eteläeurooppalainen homotuttu joskus asian kiteyttikin - "The look is everything". Suomessa ei olla rehellisiä tässä asiassa.
Se että ylenmääräinen ulkokuoren ja nuoruuden palvonta on vallalla ei kai tarkoita sitä, että siihen pitäisi lähteä mukaan, pikemminkin voisi yrittää muuttaa ainakin omaa asennettaan juuri toiseen suuntaan. Siitä se ehkä alkaa... Elämässä kun on niin paljon tärkeämpiäkin asioita.
Jos yrittää pukeutua tyylillä, josta ei pidä kuuluakseen johonkin joukkoon, on tuomittu epäonnistumaan. Jollei pidä tyylin erityispiirteistä, ei voi erottaa mitkä asiat siihen sopivat ja mitkä eivät. Vaikutelma jää vain ihmisestä, joka on yrittänyt edustaa jotain, mitä ei oikeasti ole.

Nuorekkaana säilyy olemalla avoin ja ennakkoluuloton, syömällä ja nukkumalla hyvin ja liikkumalla rittävästi. Pitämällä itsestään huolta. Ja pukeutumalla kuin ikäisensä, niin teinitkin tekevät.

Nuorekas aikuinen ja wanna-be-teini ovat ihan eri asioita, ei kannata lipsahtaa teeskentelyn puolelle. Mä ainakin arvostan aikuiselta ihmiseltä aikuisen ihmisen käytöstä. Kypsyys on saavutettu etu.
Olisiko pukeutumisesta puhuttaessa yksi juttu siinä että homomiehet ovat aina halunneet seurata trendejä kun heteromiehillä on ollut tarvetta hukkua seinätapettiin. Ja nuorisopukeutuminenhan niitä trendejä tuo esille, aikuiset seuraavat sitten aikanaan ja kopioivat itselleen niistä tietyn osan.

Meillä Suomessa on ollut aina vähän sellainen negatiivinen asenne hauskasti pukeutuvia ihmisiä kohtaan. Usein heitetään kysymys että mikähän se luulee olevansa tai että tietääköhän se ettei se ole enää nuori ja nätti. Kyllä mä luulen että se tietää aika usein. Ei kiva uusi takki kai lobotomiaa suorita. Mun mielestä olisi kurjaa jos täytyisi pukeutua tylsästi ja värittömästi vain sen takia että muutkin ikäiset niin tekevät. Olkoonkin että ymmärrän tietysti jonkinlaisen eron teinipukeutumisen ja hauskan aikuispukeutumisen välillä.

Kaupat tietysti myyvät sitä mitä ihmiset haluavat ostaa. Meillä näkyy aika selkeästi aikuisille miehille tarjotuissa vaatteissa tämän porukan toiveet eli aika ilotonta ja anteeksipyytelevää meininkiä. Mulle itselleni korostetun Dressman-henkisestä miehestä tulee ekana mieleen että se pyytelee vähän anteeksi olemassaoloaan. Vaikkei tietenkään näin yleensä edes ole. Puhutaan usein nuorison paineista ostaa samoja kalliita vaatemerkkejä kuin muut samanikäiset. Valitettavasti aikuisten miesten paineet leikkiä harmaata varpusta näyttävät olevan melkein yhtä suuria.
Itse en koe mitään ulkopuolisia paineita sulautua harmaiden miesten joukkoon, halu sulautua tulee ihan iän myötä. Nuorena oli valtava tarve erottua massasta ja etenkin herättää aikuisissa ihmetystä ja pahennusta. Nyt on muut asiat kuin pukeutuminen mielessä.
Luulisin kuitenkin, että yksi "kriteereistä" pukeutumisessa on ettei näytä homolta; että yrittää sulautua heteronormatiiviseen massaan tai maastoutua camokuvioin (*kirjaimellisesti..). "Trendihomous", tai ylipäätään trendien perässä juokseminen mielletään usein "naiselliseksi" ja siksi "halveksittavaksi" piirteeksi jota pitää peitellä jottei "paljastuisi". Erilaisuutta kyllä siedetään jos se on samanlaista kuin muiden...kun tulee kaapista ulos pitää nopeasti päättää mitä laittaa päälle, kuten ystäväni sanoi "tullessaan". Hän törmäsi odottamattomiin "wardrope-malfuction" -pulmiin astuessaan ekaan kertaan "homona" homobaariin; vientiä oli ollut ennen paremmin kun hän oli "hetero". "Love is master of disguise -or disgusting"

"Köyhät vaatteilla koreilee" -sananlasku on iskostunut suomalaisiin yhtä tiiviisti kuin puukko selkänahkaan...kai?

*Miten säilyisin nuorekkaana?" -pidä tyylisi mutta päivitä sitä hiukan aika ajoin. Älä yritä näyttää nuorelta pukeutumalla kuin nuoret; se jos mikä saa näyttämään kenet tahansa vanhalta.
SJ: "Älä yritä näyttää nuorelta pukeutumalla kuin nuoret..."

Mikä on nuorten pukeutumista? Sukulaispoika pukeutuu fiftari-tyylisesti. Toisaalta osa kakaroista pukeutuu hoppareiksi, sitten ovat nämä emot, punkkarit, gootit ja metallistit, vain muutamia mainitakseni.

Kannattaa myös huomata, että niin musiikki kuin genren sisäiset, sanattomat konventiot ja pukeutumiskoodit ovat olleet olemassa pitempään kuin nykyinen teini-ikäisten joukko. Tapahtumissa näkee usein kolmekymppisiä, jotka eivät näe mitään syytä muuttaa pukeutumistaan, jotteivät vain missään nimessä erehtyisi ikiteineiksi. Tästä ei nyt jää käteen oikein mitään erityistä nuorisotyyliä tai syytä, miksi omaa pukeutumistaan pitäisi tarkkailla, jottei vain tulisi tehtyä tyylivirheistä suurinta, eli pukeuduttua kuin teini.

Tarkemmin kun asiaa pohtii, yhdistän mielessäni nuorekkuuden ainoastaan fruittarityyliin, joka on paradoksaalista kyllä, joidenkin heteronuorten kopioimaa oletettua homotyyliä. Käteen jääkin kysymys; onko nuoruus vähän liiankin yliarvostettua homopiireissä?
R: tuo liittyi nyt lähinnä edelliseen lauseeseen se tarkemmin erittelemättä tyylisuuntauksia. Laskujeni mukaan taisin olla *tyylilleni uskollisena* muutama vuosi takaperin toiseen otteeseen "nuorisomuodikas".
Valitettavaa kierätystä.

Nuoruus on tehty hukattavaksi, ei säilöttäväksi.