Hauska ilta Herkussa
Toteutanpa pitkäaikaisen haaveeni ylistyksestä baari-illalle. Tai no eikös se Herkku ole yökerho...
Siis oli mukava olla ns. ulkona pitkästä aikaa. Aloitin illan Man Streetissä, jossa tapaan piipahtaa muutaman kerran vuodessa. Tuopin sai mukavasti juotua suomalaisen musiikin tahdissa ja antaessa katseen kiertää. Sieltä sitten siirryin Herkkuun, niin että juuri ja juuri ennätin saada 1,5e hintaisen siiderin (en ollut tarkistanut, että niillä on häppäriä nykyään tai muutoinkaan kiirehtinyt paikanvaihtoa).
Parin tutun kanssa vaihdoin muutaman sanan, mutta muutoin sain olla rauhassa, nauttia juomista, seurata juhlijoiden tanssia, juttelua, flirttailua, juomista. Hieman huvitti, kun jotkut olivat keränneet halpoja tuoppeja pöydän täyteen. Mikäs siinä. Kiva oli huomata, että jokunen vaikutti jopa minusta kiinnostuneelta, vaan eipä tälläinen ujo seurusteleva tapaus ole helppo vampattava(, vaikka vastavuoroista kiinnostusta tuntisinkin). =)
Tunnelman ollessa huipussaan, päätin sitten lähteä kotiin, miellyttävästi juopuneena ja hieman jo väsähtäneenä ja rentoutuneena. Oli mukava ilta. X)
Viimeksi kun kävin Herkussa, juopunut homo kävi ystäväni, vanhemman naisen kimppuun, kun tämä yritti työntää tätä pois ettei tämä kaataisi hänen juomiaan. Meni väliin ja sain tuopista. Onneksi vain pintanaarmuja. Henkilökunta oli harvinaislaatuisen tylyä ja ikävää, ja päätinkin ystäväni kanssa, ettemme enää vieraile kyseisessä anniskelupaikassa. On niitä Helsingissä niitäkin seksuaalivähemmistöille suunnattuja paikkoja, joissa henkilökunta vähän paremmin valvoo järjestystä jne.
Ei ole muuta kuin hyviä kokemuksia kyseisen paikan henkilökunnasta, joten eipäs yleistetä. Missä pystyy henkilökunta kyttäämmän joka pöydän vieressä ja ennakoimaan tapahtumat??? Ehkä jossain Roomissa näkee joka paikkaan tiskiltä.
Roomissa? 6.11.2005??
J.j, kyse ei nyt tietysti ollut pelkästään siitä, ettei Herkun henkilökunta osannut ennakoida sitä, että tuollainen jo liian juovuksissa oleva henkilö, jolle ei olisi enää pitänyt tarjoilla, heittäytyy väkivaltaiseksi, kyse oli myös tapaukse jälkihoidosta. Ilmeisesti kyseessä oli joku heidän kaverinsa tai joku vip-asiakas, sillä vaikka minulla oli verta vuotavia haavoja, he eivät olleet halukkaita heittämään häntä ulos ja syyttivät tapahtuneesta minua, kun olin mennyt väliin.
Ei minulla kyllä aiemminkaan ollut mitenkään erityisen korkea käsitys paikan henkilökunnasta, ja samanlaisia valituksia olen kyllä kuullut muiltakin. Joku ravintolapäällikkö kuulema mm. jakeli kavereilleen runsaskätisesti vippejä, niin että jonon ohi menee vielä nykyäänkin kiusallisen paljon porukkaa jonottajien kannalta, ja toisaalta antoi melko mielivaltaisesti heittää ulos tai antoi porttikieltoja niille, joiden naamasta ei pitänyt. Muutkin tarjoilijat ovat käyttäytyneet melko tympeästi, erityisesti se viiksekäs, ja DJ:t kuulema eivät soita asiakkaiden toivomuksia elleivät asiakkaat lahjo heitä drinkeillä.
Ja onhan se Herkku myös puitteiltaan aika ankea paikka mataline mustine kattoineen ja saastaisine takakabinetteineen. Tylsää vain, että DTM:n ja Birdien asiakaskunnat ovat niin nuorta porukkaa, Helsinkiin tarvittaisiin uusi tanssipaikka 30+ porukalle.
Ootsä se baarimikko, joka sai Herkusta kenkää ? Aika moista paatosta toi sun texti.
JoMennyt: Kyllähän DTM:ssä ja Birdiessä käy aika lailla kaiken ikäistä porukkaa...eikä mielestäni kummassakaan katsota kieroon vanhempaa väkeä...kaikki juhlimaan vaan! DTM:ssä saa aina joskus melko tylyä asiakaspalvelua, vaikka itse yrittäisi hymyillä kuinka ja olla ystävällinen. Birdien henkilökunta sen sijaan on ihastuttavan iloista ja ystävällistä. Pointsit sinne!
"heteroboylle" (mitä sitten lie tekeekään täällä tai Herkussa, jos nimimerkki pitää paikkansa) tiedoksi, etten ole ikinä ollut baarimikko sen enempää Herkussa kuin muuallakaan. Ainoa tietämäni henkilö joka on saanut Herkusta kenkää on juuri se ravintolapäällikkö, jonka takia vieläkin Herkun edessä on kaksi jonoa, kun toiset saavat odottaa että vipit päästetään ensin sisään.
Tekstini ei nähdäkseni sisällä mitään paatosta, kerroin vain kokemuksistani Herkussa niinkuin ne olivat, ja siitä mitä olen kuullut muiden kertovan. Jos se kuulostaa sinusta paatokselta, niin vika löytynee Herkusta.
(Ootsä muuten se baarimikko, joka on siellä töissä?)
Dunkel, DTM:ssä koko henkilökunta yhtä ehkä vähän jo alaansa väsynyttä tarjoilijaa lukuunottamatta ollut aina ystävällistä. Ja kyllähän siellä on asiakkaana kaikenikäisiä, mutta sellaiset noin 20-vuotiaat ovat kuitenkin selvä enemmistö, joten tunnen itseni hiukan ulkopuoliseksi, ja vaikka eivät katsoisikaan kieroon, viihdyn paremmin oman ikäisessä porukassa. Birdiessä en ainakaan toistaiseksi ole saanut huonoa kohtelua keneltäkään, mutta sielläkin asiakkaiden keski-ikä on minun makuuni turhan alhainen, ja sitäpaitsi siellä on turhan paljon heteroita.
Missä ne Birdien heterot aina oikein on?! Ku tosi usein siellä käyn enkä juuri koskaan näe heteroita muutamia tapauksia lukuun ottanmatta....Ja olen kuullut aiemminkin että kyseisestä asiasta valitetaan. Outo juttu.
Niin voisiko joku vähän valaista mua ton Birdie-liikaa-heteroita-homman kanssa?
Eiks homo voi antaa miesjoukolle Herkun takakopissa?
Drunkel, heterot istuvat useimmiten katutasossa, jossa minäkin viihdyn paremmin. Kellarissa on ilmeisesti enemmän homoja, mutta siellä on niin huono ilmanvaihto ja musiikki niin kovalla, etten pysty olemaan siellä 10 minuuttia kauempaa.
öööh...no minäkin kyllä istun enimmäkseen katutasossa.....?
...Ettei nyt vaan olisi niin, että heteronoloiset homot teilataan heti heteroiksi ja katsotaan pahalla silmällä...olenpa itsekin aika usein törmännyt moiseen. Pari kertaa jopa sanottu päin naamaa, että pakkoko on tulla tänne uteliaisuuttaan tölläilemään homoja. Kiva kiva. Oon ärsyyntyny niin paljon etten ole ees viitsinyt korjata väärinkäsityksiä.
Enpä usko... Tarkoitan nyt sellaisia seurueita, joissa on sekä nuoria miehiä että naisia, jotka pitelevät toisiaan kädestä ja suukottelevat (siis mies ja nainen keskenään). Kyllä siellä seassa saattaa joku homokin olla, mutta nähdäkseni he ovat enimmäkseen heteroja. Tai ehkä minulla on vain käynyt huono tuuri niillä kerroilla kun olen käynyt Birdiessä, tai sinulla hyvä?
Olen itsekin "heteronoloinen"homo ja Birdiessä viihdyn sekä ylä että alakerrassa.Alakerrassa silmämääräisesti homoja yhtä paljon kuin yläkerrassa mutta alakerrassa seuran saaminen helpompaa...Sitäpaitsi alakerran musiikki miljoona kertaa parempaa
Miksi hetero(t) eivät voisi käydä pusimassa ihan missä baarissa vaan ? Heterofoobikkojako täällä ... :)
Tämä on taas tämä ikuisuusaihe jota on Ranneliikkeessäkin käsitelty jo aikaisemmin, eli että pitäiskö homobaarit olla vain homoille ja/tai lesboille vai mahtuuko heterot mukaan. Molemmilla vaihtoehdoilla on puolensa. Omasta mielestäni on mukavaa bilettää moninaisessa seurassa, värikkäiden ja erilaisten ihmisten kesken. On mukavaa ku ihmiset pystyy pitään hauskaa seksuaalisesta suuntautuneisuudesta, sukupuolesta tms. riippumatta.
Jotkut ei kuitenkaan haluais heteroita homopaikkoihin, sillä he kokevat homobaarit jonkinlaisiksi "keitaiksi" heteroiden kansoittamassa erämaassa. Homobaarit on siis tavallaan joillekin homoille viimeinen pakopaikka, joissa saa rennosti olla oma itsensä ja joissa voi olla melko varma siitä, että paikalla olevat samaa sukupuolta edustavat henkilöt vois olla potentiaalisesti myös kiinnostuneita toisista saman sukupuolen edustajista (ainakin siis suuremmalla todennäköisyydellä kun heterobaareissa). Jos sitten käykin niin että homobaarin asiakkaista vain 5-10% on itse asiassa homoja niin esim. homobilettäjän seuranhakumahdollisuudet hupenee lähes olemattomiin, verrattuna siihen että valtaosa asiakkaista olis seksuaalivähemmistöön kuuluvia. Heteroiden homobaareissa käymiseen liittyy myös valitettavasti epämiellyttävät lieveilmiöt, esim. pissaliisat jotka tulee vain visiitille "eläintarhaan" homoja pällistelemään, sekä tietenkin näiden pissaliisojen testosteroniuhoiset poikaystävät, jotka on raahattu paikalle pissistyttöystäviensä pakottamina ja jotka inhoavat baarin tavanomaista asiakaskuntaa.
Oma mielipiteeni on, että heterot on tervetulleita homobaareihin, mutta siellä pitäis sitten muistaa olla vakioasiakaskunnan ehdoilla. Pitäis myös jollain tavalla yrittää pitää huoli siitä ettei baarille käy kuten Lostarille. On ikävää kun homobaarin valloittavat "trenditietoiset" heterot ja varsinainen kohderyhmä (homot) joutuvat lähtemään evakkoon erilaisten ikävien lieveilmiöiden (pissaliisat jne.) lisääntyessä heidän kantapaikassaan.
Minä ainakin pidän naispuolisia ystäviäni kädestä kiinni ja suukottelen niitä...ja niin myös valtaosa ystävistäni. Että silleen...
Dunkel, kuuluvatko repertuaariinne myös pitkät kielisuudelmat? Jos, niin syytä itseäsi, jos sinua erehdytään pitämään heteron.
Uskoisin olevani jo sen verran konkari kuvioissa, etten ihan hevin erehdy pitämään omasta mielestään "heteronoloisia" poikasia heteroina. Sitäpaitsi Birdie on alusta asti avoimesti mainostanut itseään "mixed" paikkana, joten ei pitäisi olla kovin hämmästyttävää, että siellä käy myös heteroita. Joka tapauksessa, heteroita, homoja tai biseksuaaleja, Birdien asiakaskunta on keskimäärin turhan nuorta minun makuuni.
no kyllä niitä kielareitakin tulee joskus vedettyä :) Leikkisästi vaan kavereiden kanssa...eikä niillä kerroilla edes ole tullut tehtyä mitään sellaista, kun mulle on sanottu rumasti...noh, meitä on joka lähtöön. kukin tavallaan.
Hyvät ystävät...
Teillä on mahdollisuus jättää asiakaspalautetta netti sivustoillamme. Osoite löytyy myös näiden sivustojen linkeissä.
jatkossakin jos teillä on jotain, mikä painaa palvelussa tai tuotteissa ottakaa yhteyttä/ jättäkää palautetta sillä näin voimme tehokkaimmin parantaa nightclubin tarjontaa.
Minulla ei ole ollut koskaan mitään valittamista Herculeksen henkilökunnan käyttäytymisestä, toiminnasta tai asiakaspalvelusta. Toisaalta minulla on aikaa odottaa ruuhka-aikaan palvelua, en oleta automaattisesti olevani vipimpi kuin kaikki muut, en kaatuile kännissä, en haasta riitaa enkä provosoidu typeristä ihmisistä. En vaadi tiskijukkia soittamaan Paula Koivuniemeä, tiedän jo tiskille mennessäni mitä tilaan enkä hoidata huomiontarvettani baarimikoilla. En bändää portsareita, en mene jonon ohi vaikka voisin ja jos minulla on ikävää lähden kotiin.
Ja jostain kumman syystä minulla ei ole ollut koskaan mitään ongelmia ko. ravintolassa.
Pissiksiäkin pitänee ymmärtää. Jos minä olisin heterotyttö ja seurustelisin perustampion kanssa, minäkin raahaisin sen homoravintolaan. Ikinä muualla en saisi siinä määrin hellydenosoituksia osakseni kuin siellä, poikien kun pitää todistaa ettei tässä mitään homoja sentään olla.
Sitäpaitsi heterokundienkin pitää saada maistaa mulkeroa.
Miksi ihmeessä lähettää palautetta samoille ihmisille, joilta on saanut huonoa kohtelua? Kyllä heidän jo pitäisi tietää mitä he ovat tehneet, jos se pitää kertoa heille jonkin palautelomakkeen kautta, niin tuskinpa he ymmärtävät sitä vaikka sen heille kädestä pitäen selittäisi. Ei minulla ole enää mitään tarvetta olla missään yhteydessä Herkkuun.
Mutta sinulla näyttää olevan runsaanlaisesti tarpeita mustamaalata ko. ravintolaa ja sen henkilökuntaa takanapäin. Niin miksipä sitä asioita selvittämään ihmisten kanssa, parempi puukottaa selkään nimimerkin takaa. Niin ne asiat hoituvat ja tulosta tulee.
Niin, noi mun ekan viestin jälkeen samalla nimimerkillä kirjoitetut viestit ei ole sitten mun kirjoittamia.
Reko, minusta tuntuu että tämän ketjun aloittanut henkilö tuskin on edes asiakaskaan, eiköhän kyseessä ole joku Herculeksen henkilökuntaan kuuluva, joka jälleen julkaisi kyseisen ravintolan säännöllisen mainoksen. Tuollaista mainosta ei mitenkään arvostella, mutta mitään pahaa ei ilmeisesti saisi Hercusta sanoa, vaikka aihetta olisi? Halusinpa vain tuoda asian toisenkin puolen esille. Se, että en käytä omaa nimeäni jossain Ranneliikkeen keskustelupalstalla tuskin on mitenkään poikkeuksellistatai hämmästyttävää. Etpä sinäkään kerro oikeaa nimeäsi.
(tai no sillon puolitoistavuorokautta sitten) No jopas nyt! Kyllä mä ihan aito asiakas olen vaikken kanta-asiakkaaksi ole liittynytkään. Ei tarkoituksenani ollut mitenkään erityisesti Herkkua kehua, ihan hyvin olisin vastaavan stoorin voinut kirjoittaa Mamasta tai Tipulasta. Niissä vaan tulee harvemmin käytyä. Seuraavaksi taidankin muuten piipahtaa torstai-illan Fag You Alternative Gay-Clubissa, sen verran hauskat muistot jäi viime kerrasta ja ensi viikolla sitten Mamaan seuraamaan missikisoja.
Tässä oli puhetta noista baarimikoista. Birdiessä on tosi kivat ja kivannäköiset baarimikot. Herkussa ja DTMssä on välillä aika tylyäkin meininkiä. Sen sijaan Botoxin bileissä Feverissä on ollut kyllä parhaimman näköiset baarimikot. Siitä pisteet Feverille. Nam. Voisko niitä saada pysyvästi johonkin homobaariin? ;)
Feverissä noita homobileitä on ollut vain muutama. Herkussa ja DTM huomionkipeät, kitisevät ja rutisevat homot ovat asiakkaina arkipäivää. Kyllä siinä sympaattisin ja mukavinkin asiakaspalvelija ajan myötä muuttuu tylyksi.
Itse olen saanut nauttia hyvästä ellen peräti erittäin hyvästä ja ystävällisestä palvelusta Lostarissa, DTM:ssä, Birdiessä, Herkussa ja Mannsillä. Joskus on mennyt jotakin pieleenkin, mutta silloinkin syy on ollut muissa asiakkaissa tai syyn on löytänyt katsomalla peiliin.
Ei ne sitten enää kitise ja rutise kun ne ottaa poskihoitoon.
Irokeesi, minusta on jotenkin liioittelua aina syyllistää asiakkaita. Tiedän tapauksia, joissa ihan asiallisesti käyttäytyneitä asiakkaita on kohdeltu tylysti. Ehkä baarimikolla oli huono päivä, joillakin sellainen tuntuu vain olevan enemmän sääntö kuin poikkeus. Silloin on kyse varmaan enemmänkin siitä, että on eksynyt väärällä alalle. Henkilö, joka purkaa (jatkuvasti) omia paineitaan asiakkaisiin, olkoonkin että ne saattavat ainakin osin johtua muiden asiakkaiden käytöksestä, ei sovi asiakaspalvelualalle. Sillä alalla pitää pystyä olemaan ystävällinen, vaikka omassa elämässä olisikin paineita.
Enpä usko, että homobaarien työntekijät purkavat oman elämänsä ongelmia, vaan ihan puhtaasti asiakkaiden aiheuttamia sellaisia.
Siinä vaiheessa, kun samat asiakkaat päivästä ja viikosta toiseen terrorisoivat muita asiakkaita huonolla käytöksellään ja seisotuttavat muita asiakkaita odottamassa vuoroaan halutessaan olla huomionkeskipisteenä jahkailuineen ja pitkitettyine tilauksineen, on vähintäänkin kohtuullista, että henkilökunta tavalla tai toisella puuttuu asiaan.
Ajattelutapa, että asiakkaalla on vain oikeuksia ja henkilökunnan täytyy sietää mitä tahansa, on pielessä. Myös asiakkailta täytyy voida odottaa hyvää käytöstä. Hyvällä käytöksellä tarkoitan tässä ensisijaisesti toisten asiakkaiden huomioon ottamista.
Jos henkilökunta ei millään tavoin puutu tilanteeseen, jossa muutamat tyypit heikentävät palvelun tasoa enemmistöltä omaa huomion kipeyttään tai heikkoa itsetuntoaan, karkaa enemmistö asiakkaista kilpaileviin yrityksiin.
Asiakas on aina oikeassa ja oikeutettu saamaan hyvää palvelua niin kauan, kun ei omalla käytöksellään heikennä muiden asiakkaiden saamaa palvelua. Tyypillinen lähiöravintolasyndrooma on se, kun muutamat pajon rahaa yritykseen tuovat kanta-asiakkaat saavat vallan ravintolan toimintanormeista ja käytöksellään terrorisoivat enemmistönä olevat muut asiakkaat muihin ravintoloihin.
Olen huomannut, että aina samat tyypit tuntuvat saavan huonoa palvelua ja tapahtuu kaikenlaista "tosi törkeetä" menivätpä sitten mihin ravintolaan tahansa ja toiset taas saavat hyvää pavelua ravintolasta riippumatta.
Irokeesi hyvä, en väittänyt, että asiakkailla olisi vain oikeuksia, ja henkilökunnan tulisi sietää mitä hyvänäsä. Mutta ajatus, että kaikki asiakkaat, jotka ovat saaneet osakseen huonoa kohtelua henkilökunnalta olisivat itse syyllisiä tuohon kohteluun ja ansaitsisivat sen, on pielessä ja täysin irti todellisuudesta.
Voit tietysti täällä väittää, että jos joku valittaa saamastaan kohtelusta, hän on varmasti tehnyt jotain ansaitakseen sen, mutta ainakin minun kokemukseni mukaan asia ei aina ole niin. Tiedän tarjoilijoita, joista olen kuullut niin monia valituksia niin monilta, toisitaan tietämättömiltä henkilöiltä, että alkaa jo olla melkoisen epätodennäköistä, että kaikki nuo asiakkaat olisivat käyttäytyneet huonosti kyseisiä tarjoilijoita kohtaan.
Minusta tuollainen oletus, että jos ongelmia syntyy, vika on automaattisesti asiakkaassa, ei voi olla oikean asiakaspalvelun lähtökohta.
Kertaakaan en ole saanut Herkun henkilökunnalta huonoa palvelua koko sinä aikana, kun melkein joka viikonloppu olen siellä käynnyt 2000-luvun alkuvuosien avaamisen jälkeen. Sen sijaan olen havainnut, että jotkut asiakkaat saattavat saada hieman tylympää palvelua. Mutta yleensä siihen löytyy syy selkeästi asiakkaasta itsestään.
Yksi tapa saada töykeää palvelua on etuilu baaritiskin 'jonossa' illan kiireisimpään aikaan. Siis silloin kun baarimikosta on tullut hektinen drinkintekokone, eli kun tämän oikea käsi tekee jo seuraavan asiakkaan drinkkiä samalla, kun vasen käsi vielä rahastaa nykyisen drinkin asiakasta, ja katse kiittää edellistä asiakasta. Pitää asiakkaalla olla sen verran tilannetajua, että tajuaa muiden odottavan vielä palvelua, kun itse ilmaantuu tiskille tilaamaan.
Järjestyksenvalvojat puolestaan eivät kerta kaikkiaan pysty siinä ihmismäärässä reagoimaan tarpeeksi nopeasti alkaviin tappelunnujakoihin. Niinpä nämä yleensä alkavat selvittää tilannetta, jos joku heille tarpeesta ensin vinkkaa. Vinkkaaja on yleensä baarimikko tai lasien kerääjä, joskus joku asiakkaista. Ja tapahtuipa noin kuukausi sitten niin, että yksi miespuolinen rähinäroope alkoi kännipäissään kovaan ääneen uhitella järjestyksenvalvojalle, että pitää näppinsä irti 'muijasta', kun järjestyksenvalvoja yritti erottaa nahisijat toisistaan narikan edessä. Rähinäroope teki kädellään kaksi järjestyksenvalvojaa uhkaavaa liikettä, siitä kesti sekunti, ja rähinäroope oli kanveesissa mahallaan järjestyksenvaloja selkänsä päällä. Siitä rauhoituttua rähinäroope talutettiin kahden järkestyksenvalvojan tukemana ovesta ulos. Koko episodi kesti ehkä vajaat 5 minuuttia. Melkein annoin lähtiessäni järjestyksenvalvojille 10 €:n tipin hyvästä työstä. Tuollaisia kovaäänisiä ja väkivaltaisia rähisijöitä ei baareissa kaivata.
Ärsyttävää miten jotkut kaikkitietävät, jotka eivät olleet edes paikalla, luulevat taas minua paremmin tietävänsä mitä tapahtui. Tavallisesti ulkona ollessani juon korkeintaan kaksi drinkkiä illassa, enkä koskaan enempää kuin kolme. Jatkan janon sammuttamista vedellä tai muilla alkoholittomilla juomilla. En päästä itseäni koskaan niin humalaan, etten osaisi arvioida tilannetta, tai etten hallitsisi käytöstäni. En koskaan etuile jonossa, ja jos minua on etuiltu, olen korkeintaan närkästyneenä rypistellyt kulmiani. En ole koskaan haastanut riitaa tarjoilijoiden kanssa, yritän aina esittää asiani mahdollisimman lyhyesti ja asiallisesti helpottaakseni hänen työtään.
Silti joillekin tarjoilijoille on yksinkertaisten eikä mitenkään erityisten toivomusteni täyttäminen ollut selvästi epämieluisaa. Ja kyse on yleensä aivan tietyistä tarjoilijoista, yleensä tietyissä ravintoloissa, joita naamani ei ilmeisesti miellytä. Minä en jatkuvasti valita saamastani huonosta kohtelusta, sillä useimmissa paikoissa, useimmat tarjoilijat kohtelevat minua hyvin, sillä olen uskoakseni helppo ja vaivaton asiakas.
Herkun tapauksessa oli nähdäkseni kyse siitä, että törttöillyt asiakas oli henkilökunnan kaveri, ja henkilökunta piti automaattisesti hänen puoltaan, katsomatta siihen kenessä oli vika. Mutta minä katson tulleeni väärin kohdelluksi, enkä siis aio käydä enää kyseisessä anniskelupaikassa enkä voi suositella sitä muillekaan.
Itsekin olen kokenut suorastaan törkeätä kohtelua eräältä baarimikolta herkussa, ihme tuittuilua asiakkaalle, ei olla kuulevinaan tilausta, tiuskitaan ja lopuksi laitetaan juoma LATTIALLE, että ota sieltä juomasi!
Edelleen se vihainen pikkuhippiäinen näyttäisi olevan paikassa baarimikkona... Ehkäpä hän ei vain tykkää kaikkien asiakkaiden ulkonäöstä.
Teillä on mahdollisuus vapaamuotoiseen asiakaspalautteeseen sivuillamme.
Kts. tämän ketjun viesti 28.
Ai et laitetaan juoma lattialle? Sitä mun on todella vaikea uskoa, mutta jos niin on käyny, niin luulen kyllä että asiakkaassakin on silloin jotain vikaa.
Kyllä mulle yleensä baarissa kuin baarissa palvelu on ollut hyvää, mutta tietysti jos on kauhee ruuhkaa, mikä viikonloppusin on aika vakio, niin eihän baarimikko siinä pysty hymyilemään ja olemaan mielin kielin joka asiakkaalle kauhean henkilökohtaisesti. Jos itse ottaa muut huomioon ja tajuaa tilanteen, niin eiköhän palvelu ole aivan asiallista.
Birdiessä en ole käynyt, ristiriitaista arvostelua olen kuullut, mutta luulen kyllä että itse varmaan viihtyisin, koska mixed- atmösfääri vois olla ihan jees. Tosin, DTM on aika mixed jo itsessään, että sinänsä en nyt tiedä, olisiko siinä mitään kulttuurishokkia. Ongelmia tietty voi syntyä siinä, että jos on haku päällä (mitä baareissa aika harvoin olen), niin sitten voi syntyä ikäviä väärinkäsityksiä, mutta DTM:ssä tiedetään yleensä missä ollaan, eli junttiheterotkin ainakin tyttöystävien kontrolloimina osaa hillitä itseään, Birdiestä en tiedä, mutta olettaisin että ei siellä pleksiin heti tuu jos vähänkin kattoo. Tosin, jos toisenlaista kokemusta on, niin saa mua valaista ihan vapaasti.
Herccu on mielestäni hyvä mesta, siellä käy kyllä ehkä vanhempaa porukkaa kuin mistä ite ehkä olisin varsinaisesti kiinnostunut, mutta meininki on ihan jees noin muuten.
Tässä on nyt pureuduttu näemmä aika paljon yksittäistapaukseen, joka ei vars. liity ketjun aloittajan viestiin. ;) Toisinpa siis esille sen mielipiteen, että minun baari-iltani on yleensä sitä onnistuneempi, mitä vähemmän juon. => Vähemmän kontaktia henkilökuntaan.
En käy kovin paljon baareissa ja, kun käyn, juon kohtuudella. (Olen sellainen kannattamaton asiakas. Kuun opintotuesta kun ei jää juurikaan mitään jäljelle jos eksyy Mamaan enää kymmenen jälkeen lauantaina ja on jo maksanut vuokran.) Minun iltani yökerhossa/baarissa on yleensä erittäin onnistunut, kun vien mukanani hyviä ystäviä ja pidämme keskenämme hauskaa, mutta jos esimerkiksi erehtyy tiskillä esittämään jonkin perustoiveen (hanasiideri) saa tylyä palvelua, jos kehtaa kysyä jotain vaikeampaa (tekisitkö mulle jonkun kylmän makean drinkin) saa sellaisen "kehtaatkin tulla meidän baariin" -mulkaisun. Sitten, jos erehtyy hakemaan jotain narikasta illan kesken (vaikkei olisi jonoa jne.), niin silloin viimeistään ruvetaan henkilökunnan taholta rähisemään ja ovella olisi parempi näyttää paperit ja vähän sassiin. Luoja paratkoon, jos ne eivät olleetkaan ekassa taskussa, jota kokeilin.
Kaikesta tästä menee Helsingissä varmaan iso osa liian vähäisen henkilökunnan piikkiin. Kyllä itseäkin vituttaisi laskea 60 juomaa minuutissa kauheassa metelissä ja keskimääräiselle asiakkaalle. Myöskin suurin osa työntekijöistä on vuokrattua työvoimaa, joka ei ole kauhean motivoitunut tekemään töitä tänään, kun ei voi tietää, onko niitä huomenna. Kuitenkin. Minusta palvelualoilla yleensä on meillä huono palvelukulttuuri (en haluaisikaan, että vaatekaupassa tullaan auttamaan, ellen itse pyydä, silloin toki odotan asiantuntevaa apua), mutta etenkin baareissa tunnen useimmiten olevani vain rasite työntekijöille. Hymy on muutamaa mukavaa baarimikkoa lukuunottamatta porukoilla yleensä tosi tiukassa.
Ai niin. Yleensä saan myös parempaa palvelua naisseurassa. En tiedä kuvittelenko. Pitäisi tehdä lisää järjestelmällisiä empiirisiä kokeita.
Tuskin on mitään juomia laitettu lattialle. Aika paksua tekstiä. Mitenkäs se juomien laittaminen lattialle on tapahtunut. Baarimikko on kesken kiireen juossut toiselle puolelle laskemaan juoman lattialle vai???
No olisi se kai juuri ja juuri mahdollista siellä takabaarissa olevan oviaukon kautta.
Ei ole mitään "paksua tekstiä", tämä asia tapahtui ja siitä voi todistaa vaikka koko silloin paikalla ollut kaverijoukko. Asiasta on aikaa jo mutta sama baarimikko on vielä töissä paikassa. Aiheesta laitettiin kyllä postiakin mutta eipäs siitä mitään koskaan kuulunut takaisin.
Olin kyllä itsekin ihan äimän käkenä että kun en edes ollut koskaan nähnyt kyseistä pikkubaarimikkoa, että miten edes kehtaa käyttäytyä ja olla asiakkaalle niin naama norsunvi**lla.
Kaverithan siellä taitaa olla työntekijöitä keskenään, että tuskin edes tuollaisenkaan takia ketään pois potkitaan. Tuulimyllyjä vastaan turha taistella. :) Paikkana kuitenkin Herkku on mukava ja miellyttävämpi kuin Dtm, tiedänpähän vain keneltä en mene enää drinkkiä tilaamaan :)
Musta nuorin Herkun baarimikoista on ihkun professionaali työssään: siisti käytännöllinen työasu, palvelualtis ja tarkka (ainakin mun tilaamien) drinkkien laadun suhteen. Ihku nuori mies toki muutenkin. ;) Veikkaanpa tosin, että siirtyy pian haastavampiin tehtäviin. :( :D
??? Miten drinkkien "laatu" ilmenee? Ei sylkäise tai kusaise sekaan?
Drinkin laatuun voi vaikuttaa vaikkapa siten, että tekee tilauksen mukaisen drinkin. Viimeksi tämä "saattaen vaihdettava" baarimikko teki minulle perinteisen kossukolan, kun pyysin kossu-Tonicin. Perinteisen Gin Tonicin sijaan. Kas kun kossun kanssa maku on pehmeämpi. En viitsinyt valittaa. Maistuu minulle se kossu kolankin kanssa. Onhan molemmissa sentään sitruuna ;-) Mutta totta tosiaan, tämä nuori kaveri on kyllä muuten hyvin professionaalisen oloinen ja mukava tehtävässään. Ehkä tässä virheessä oli vikaa myös asiakkaassa, kun tämä ei lausunut tilaustaan tarpeeksi kovaäänisesti.
P.S. On siis joku muukin kuin minä tutkinut juna-asemilla seistessään ohi lipuvien vaunujen telejä...
Kannattaa käyttää sitä ääntä kun tilaa tuotteita. musiikki tulee suoraa baariin (varsinkin edessä) ja heijastuu seinästä takaisin jolloin voi kuulla vahingossa väärin. olisit kuitenkin voinnut vaihtaa juoman... ( ;
Harvoinpa tulee kehuttua yksittäistä ravintolatyöntekijää, varsinkaan näin julkisesti. Nimim. Ihailija kirjoitti sen kuitenkin niin hyvin, että yhdyn mielipiteeseen.
"Musta nuorin Herkun baarimikoista on ihkun professionaali työssään: siisti käytännöllinen työasu, palvelualtis ja tarkka. Ihku nuori mies toki muutenkin. ;) "
Tyyliltään sopisi hyvin vaikka jonkun kansainvälisen hotellin aulabaariin.
Poikkeusyksilöitä työskentelee joskus aika yllättävissäkin paikoissa. Herkkua hiljaisemmissa ravitsemusliikkeissä olen pitänyt tapanani käydä kiittämässä poislähtiessäni kädestä pitäen sellaisen tavattuani. Tippien merkitys kiitoksena, kun on sen verran pahasti vääristynyt suomalaisessa ravintolakulttuurissa: "the more you tip, the more we smile".
Kuka muistaa minulta tippiä saaneensa, vetäköön ristin seinään. On tehnyt sillä kertaa tai pidemmän aikaa poikkeuksellisen hyvän vaikutuksen tekemisillään.
Drinkkien laatu: hyvä yleisesti tunnettu drinkki maistuu ja näyttää hyvältä siitä, joka ylipäätään tykkää kyseisestä drinkistä. Tää suosikkibaarimikkoni jätti laadut täyttämättömän drinkin syrjään ja laittoi uuden, ennen kuin lähti tuomaan sitä mulle. On tullut törmättyä vähemman tarkkoihinkin tapauksiin.
Joo, tuli sitten toteutettua suunnittelemani "kiertue" eli tuli katsastettua Birdie ja DTM uudempaan kertaan. Aika lailla vaihtelevan tasoinen oli tämän kertainen Miss DragQueen -kisa, mutta hauskaa oli anyway. Toiseksi tullut oli oma suosikkini, mutta oli voittajakin mainio. :)
Uljas uudistunut Herccu kaiketi sitten avattiin eilen.
Miltä näytti, kannattaako lähteä katsomaan ja muuttuiko baarikokemus entisestä johonkin suuntaan? Vai onko puitteiden vaihdolla yleensä väliä illan onnistumisen kannalta?
Kai se seura ensisijaisesti illan onnistumisen takaa, vaikka kaiketi puitteillakin jotain vaikutusta on.
Hercussa käytiin eilen, mutta ainakaan omasta mielestäni mistään radikaalista uudistumisesta ei mielestäni ollut kyse. Seiniä oli maalailtu ja lattiapinnat vaihdettu. Jotain uusia pöytiä ja tuoleja oli. Suurin muutos oli takabaaritiskin kohdalla; se oli nyt selkeämmin takaseinällä ja rakennettu vähemmän tilaa vieväksi.