BIRDIEN MYYTY

• 1 / 44
  • BIRDIE MYYTY
  • 29.10.2005 23:20
Ihanaa. Birdie on myyty ja se muu6ttaa joulukuussa liikeideansa. Siitä tulee hetskuille brittipubi. Joutaakin lopettaa.
  • 2 / 44
  • tiedetään
  • 29.10.2005 23:38
Kuulin itekin siitä. Senhän osti sama Tradeka, jolla jo on pubeja ennestäänkin. Ihan hyvä et paikka muuttaa tyyliään.
Vai, että oikein myyty. Onkohan tämä yhtä paikkaansa pitävää tietoa, kuin se jossa Lostarin sanottiin siirtyneen Sedun omistukseen. Ihan vielä en antaisi kovin suurta painoarvoa tuolle huhulle. Käsittääkseni Sedu aloitti itse silloin sen huhumyllyn ja sai siitä vähän maksaakin. Jäänpä odottelemaan päivää seuraavaa.
Pitääkö tuo paikkaansa :( ? Olen tosi surullinen jos näin on! Mua sitten VITUTTAA nää kaikki saatanan nirppanokka-homot, jotka dissaa Birdietä vaan sen takia et se on Sedun paikka. Antakaa nyt vittu olla! Birdie on kuitenkin viihtyisä paikka, jossa on hyviä tarjouksia ja todella mukava henkilökunta. Vaikka Sedun morkkaaminen onkin trendikästä just nyt, niin voi katsastaa paikan, ennen kuin rupeaa boikotoimaan sitä omistajan takia.
  • 5 / 44
  • Public eye
  • 30.10.2005 15:45
"Nirppanokka-homot" tuskin noin niinkuin yleisesti juurikaan piittaavat siitä, kenen omistuksessa jokin illanviettomesta on tai ei ole. Tärkeämpää on se, millaista asiakaskuntaa paikassa käy ja kuinka hyvin tuntee sulautuvansa joukkoon.

Itse kiinnitän kyllä huomiota _myös_ siihen, kenen säkkiin ravintolaan kantamani roposet kilisevät, mutta uskoisin kuuluvani pieneen vähemmistöön, jonka valinnat eivät yhtään ravintolaa pystyssä pidä tai kaada.
  • 6 / 44
  • -----------
  • 30.10.2005 16:08
EI pidä paikkaansa!Birdie EI lopeta joulukuussa,asia varmistettu....
Kuka asian on varmistanut ja mistä? Olisi mukava, jos joku Birdiestä ottaisi asiaan kantaa.
  • 8 / 44
  • Public eye
  • 31.10.2005 12:46
Eiköhön todistustaakka tässä asiassa ole niillä, jotka tällaisia huhuja levittävät.

Miksi jokaisen huhun kohteen pitäisi aina kiirehtiä kumoamaan jokaista perätöntä väitettä. Kertokoot juorun alullepanijat, mistä "tietävät" asian niin varmasti, että siitä kannattaa alkaa julkisella foorumilla kirjoitella.
Äh, kyllä minusta, jos joku, joka käyttää nimimerkkiä "-----------" sanoo, että asia on varmistettu, minulle herää epäilys, jos hän ei voi edes kertoa, mistä asia on varmistettu ja miten.

Sitäpaitsi minä olin ennen kuin tämä säie aloitettiin kuullut saman huhun Birdien myynnistä kaveriltani, jonka kaveri oli kuulema lukenut sen jostain. Haluaisin toki myös vahvistuksen tähän, mutta tällä hetkellä suhtaudun epäillen tietoihin puolin sun toisin ja haluaisin vahvistusta johonkin suuntaan.

Sitä paitsi, Public eye, minä kysyin itseäni varten. Ei kuulu sinulle, kenen huhuja minä pidän luotettavampina. Tämä ei ole oikeudenkäynti. Esiinnyt jatkuvasti vähän liian itsevarmasti ja tuputat omia näkemyksiäsi vähän liikaa korkeimpana totuutena, ja vaadit muita mukautumaan sinun totuuteesi, näkemyksiisi oikeasta ja väärästä. Se on melkoisen ärsyttävää, joten voisitko ystävällisesti rajoittaa?
Öh... mielipiteitäni en aio muuttaa kenenkään vaatimuksesta enkä myöskään rajoittaa niiden kertomista. Joten kiitos vaan mielipiteestäsi, johon sinulla luonnollisesti on oikeus.
Mielipiteesi voit pitää ominasi, mutta voisit lakata vaatimasta muita noudattamaan *sinun* mielipiteitäsi, esimerkiksi kommentoimalla, kun minä asiallisesti kysyin miten asia oli varmistettu, että tuollaista ei pitäisi kysyä, vaan ainoastaan niiltä, jotka ovat väittäneet että Birdie on myyty. Minulla on oikeus kysyä keneltä haluan, huolehdi sinä vain vaihteeksi omista asioistasi.
tuskin Birdien henkilökunta jossain ranneliike.netin keskustelupalstoilla pyörii........
Ja miksei muka pyörisi? Birdien DJ:kin mr.a kirjoittelee tänne säännöllisesti.
Olen yhtä mieltä siitä Öh:n kanssa, että Birdien väki ihan hyvin voisi täällä kommentoida huhua, kun täällä kuitenkin jatkuvasti pörrää. Ei se nyt kauheasti vaatisi. Jos asia on niin, etteivät saa siitä puhua (kuten varmaankin on JOS näillä jutuilla on totuusperää), niin voisivat sitten sanoa ainakin sen.

Se on kyllä myös totta, että jos keskusteluketjun aloittaa sanomalla "Birdie myydään", olisi väitteensä jotenkin näytettävä toteen (=kerrottava, mistä huhun on kuullut).
Ei *mitään* väitteitä *tarvitse* kommentoida, mutta en näe myöskään mitään syytä, miksei asiakaspalveluun suuntautuneen yrityksen henkilökunta voisi tällaisia huhuja kommentoida, voihan sitäkin pitää eräänlaisena asiakaspalveluna. Varsinkin kun huhun mukaan kauppa on jo tapahtunut, eri asia olisi, jos siitä vasta neuvoteltaisiin.

Jos Birdie on tosiaan myyty, olisi outoa, miksi sitä pitäisi salailla, jos ei, niin sekin tuntuu oudolta, miksei sitä voisi kiistää.
Asian voi tietysti nähdä niinkin, että viis siitä mitä puhutaan, pääasia että puhutaan...

Jos jokaiselta huhulta tyyliin "kaverini tuttu oli kertonut kuulleensa jostain vai olikohan se ihan lehdessä/netissä lukenut että..." katkaistaisiin oitis siivet, puhe loppuisi siihen. On juoruilu ja spekulointi sentään sen verran hauskaa, että miksei sen annettaisi jatkua mahdollisimman pitkään. Naatitaan!
Kysehän on siitä, että minä en ole levittämässä jotain huhua, vaan olen liikkeellä nimenomaan siltä pohjalta, että haluan että kuulemani huhu luotettavalta taholta joko vahvistetaan tai torjutaan. Ei minua kiinnosta huhun levittäminen, vaan tiedon saaminen. Olen kuullut homopiireissä niin paljon huhuja milloin minkin paikan myynnistä, että kaipaan vankempaa tietoa ennen kuin uskon mitään.
Öh, jos sä todella tahdot mainitsemasi luotettavan tahon vahvistan tämän väitteesi, niin miksi sitten kyselet sitä anonyyminä täällä keskustelupalstalla? Postaa vaikka ko. lafkan omille sivuille tai soita vaikka sedulle tai edes ravintolapäällikölle. Siinä olisi sulle sitä luotettavuutta. Mutta taidatkin olla ihan höpöhöpö.

Hassua muuten, että täällä tosiaan epäsäännöllisen säännölliseti on väitetty liki jokaisen homomestan olevan myyn-
nissä tai lopettamassa. Onkohan yhtään kertaa jutuissa ollut totta laisinkaan?

Jään odottamaan raflaavampia otsikoita tyyliin Sedun ja Ritun salasuhde. Tms., jne, yms. ...
Mistäköhän alkaisi vaatia vahvistusta moiselle? :)
Itse asiassa yritin kysellä asiaa Birdien omalla keskustelusivulla, mutta asiallinen kysymykseni ei edes päässyt läpi sensuurista.
Ja ainoa tapaus, jossa muistan että homopaikka on tosiaan myyty, oli Con Hombres joskus pari-kolme kuukautta sitten. Siitäkin ehti tosin liikkua myyntihuhuja monta kertaa ennen kuin se myytiin, tosin niissäkin oli ilmeisesti sen verran totuutta että käsittääkseni paikka tosiaan oli myynnissä jo pidempään.

Muista homopaikoista tietääkseni vain Nalle Pub (ja ehkä Fairytale?) on joskus vaihtanut omistajaa, mutta se oli varmaan jo ennen Ranneliikkeen aikoja.
No asiaa kysyttiin Platinum.ac:n Forumissa Birdiessä dj:nä soitavalta Mr.A:lta ja itsek kysyin asiasta Birdien ystävälliseltä pokelta joka ei öopettamisesta ole mitään kuulut ja lisäsi että kai hän tietäisi jos työpaikka olisi menossa.
Alla linkki jossa Mr A kieltää huhut:
http://www.platinum.ac/phpbb/viewtopic.php?t=21662
Ja vielä, kuka tahansa joka lukee sinun kirjoituksiasi, huomaa kyllä kuka on aivan höpöhöpö. Get a life!
Tosiasia on kuitenkin, että liikeyritysten myynneistä ja ostoista ei anneta virallista tietoa ennenkuin asia on täysin kypsä. Ja siitä tietää ja päättää yksin yrityksen omistaja, ei suinkaan palkattu henkilökunta siitä riippumatta, missä asemassa yrityksessä sattuu olemaan. En ihmettele, että aihe on haluttu pitää poissa Birdien omalta keskustelupalstalta, jonne tällaiset spekulaatiot eivät kuulu. Oikea ja ainoa osoite asiasta kysymiseen (jos se nyt niin tärkeää edes on tietää) on Sedu Koskinen.

Tosiasiahan on, että Birdie ja muut kapakat toimivat nykyisellä konseptillaan toistaiseksi, ja kun muutoksia tapahtuu, ne kyllä tulevat julkisuuteen asiakkaille tiedoksi. Miksi ihmisillä on sellainen hinku tietää esim. tällainen asia etukäteen ennenkuin mitään on vielä tapahtunut? Meneekö ensi viikonloppu pilalle, jos ei nyt jo pysty 100-prosenttisen varmasti tietämään, missä lauantai-iltansa viettää?

Jollakulla on joka tapauksessa ollut syytä panna huhu liikkeelle. Tosin ei ilmeisesti perustetta, koska sellaisia ei ole tullut ilmi. Jos huhu on tarkoitettu Birdien vahingoksi, pieleen meni. Tämäkin keskustelu vain lisää mielenkiintoa paikkaa kohtaan ja asiakkaita virtaa ovesta sisään "niin kauan kuin se vielä on pystyssä".
Ottamatta mitenkään kantaa Birdien myyntiin tai myymättömyyteen.

Ravintolan henkilökunta ei välttämättä ole tietoinen työpaikkansa myynnistä. Henkilökuntaa infotaan usein vasta kauppakirjan kirjoittamisen tai kaupan toteutumisen yhteydessä. Ravintoloiden kyseessä ollessa noiden tapahtumien välillä voi olla muutaman kuukauden ero, koska kauppakirjaan kirjataan usein kaupan toteutumisen ehdoksi, että ostaja saa paikkaan anniskeluoikeudet.

Kaupan toteutuessa henkilökunta siirtyy uuden omistajan palvelukseen vanhoina työntekijöinä. Suuremmissa yrityksissä henkilökunta saatetaan sijoittaa yrityksen toisiin toimipaikkoihin ennen omistajan vaihdosta.

Sekä väärät että oikeat huhut ovat useinmiten lähtöisin henkilökunnan suusta. On joko tehty väärä johtopäätös jostakin asiasta tai kuultu luotamuksellista tietoa, jota ei osata pitää omana tietona. Molemmissa tapauksissa on yleensä taustalla pätemisen tarve, joskus tarkoituksellinen kiusan teko.
Öh, no mutta sehän on hyvä, eikös vaan? Kenellekkään ei jää asia epäselväksi.

Voi voi näitä ...
:=)
"Tosiasia on kuitenkin, että liikeyritysten myynneistä ja ostoista ei anneta virallista tietoa ennenkuin asia on täysin kypsä."

"Henkilökuntaa infotaan usein vasta kauppakirjan kirjoittamisen tai kaupan toteutumisen yhteydessä."

Katsokaapa keskustelua "Birdie = heteroiden baari?". Siellä nimimerkki "BIRDIE MYYTY" kirjoittaa: "Pitää paikkansa! Sedu moi Birdien toiselle yksityiselle ravintoloitsijalle. Ravintolan liikeidea muutetaan joulukuussa. Siitä tulee birttupubi."

Minä sain ainakin vaikutelman, että kaupat on jo tehty. Samoin, jos siitä on lehdissä. No täytyy kai yrittää kysellä siltä kaverilta jolta asiasta kuulin, jos hän voisi kysellä kaveriltaan missä lehdessä siitä oli ja milloin.
Kovasti vikkelä on Sedu liikkeissään, JOS tuo Birdien myynti osoittautuu faktaksi.

Anniskelulupien käsittely kestää tällä hetkellä melko tarkalleen 3 kk. Tarkoittaisi sitä, että omistajan ja liikeidean vaihtuessa joulukuussa, olisi tuosta kaupasta sovittu jo jossakin elo- syyskuun vaihteessa. Eipä sitten Sedu katsellut pitkään Birdien meininkiä siipiensä suojissa. Miloinkas se Birdie avattiinkaan?
Kauppahan on voitu vahvistaa vasta hiljan. Kyllähän Con Hombresissakin vaihtui henkilökuntaa melko heti, kun kauppa oli tehty, joten en usko että se on noin hankalaa. Eikös anniskelulupa myönnetä ravintolalle/firmalle, ei sen omistajalle? Silloin, jos omistaja vaihtuu, niin toiminta jatkunee ennallaan?

Sedullahan oli sitäpaitsi ennen Birdietä samalla paikalla Cocoon -niminen paikka, joten on hän omistanut paikan jo pidempään kuin Birdie on ollut toiminnassa.
Hieman huvittuneena lueskelin ihmisten "varmoja" tietoja Birdien myynnistä.Katkaistaan huhuilta siivet ja kerrotaan VARMANA tietona ettei tipulaa olla myyty ja toiminta tulee jatkumaan samalla mallilla.
Lyhyestä virsi kaunis.Kiitos!

Kosti Kärkkäinen
Ravintolapäällikkö
Birdie
Eipä näytä olevan edes Birdien ravintolapäälliköllä tietoa. VARMA tieto on, että Birdie on nykyisessä konseptissaan auki 17.12.2005 ja sitten tyyli muuttuu.
No voisitko kertoa mistä tämä "varma" tieto on peräisin? Jos olet esimerkiksi lukenut sen lehdestä, niin voit varmaan kertoa mistä ja milloin? Tai jos olet Sedu tai ostaja, voit varmaan kertoa sen. Muussa tapauksessa uskon ravintolapäällikköä.
No ei ole myyty (kai), mutta Soho on. Onko Sedu aloittanut ketjunsa siivoamisen jotta suuremmille ja kauniimmille jää enemmän tilaa?

Ai miten ihanaa spekulointia...
Joo, ilmiselvä brittipubihan se Birdie on ollut joulukuusta lähtien... Harvinaisen hyvän optisen harhan ovat sinne virittäneet.
Birdie auki enää kuukauden päivät. Kannattaa siis käydä kun vielä kerkeää...
Olisko mitenkään mahdollista että ylläpito deletois koko tämän viestiketjun.

Tälläsilla täysin perättömillä huhuilla kun on yleensä tapana paisua kun pullataikina.
Kun tässä nyt sivuston ylläpitokin tuli otettua keskusteluun, niin... ylläpito kommentoi.

Ravintoloiden ympärillä on aina liikkunut erilaisia huhuja. Ja huhuja on ruodittu ennenkin myös tällä foorumilla - ja samalla tavalla netin muillakin foorumeilla. Yksi jos toinenkin ravintola on ollut niiden mukaan myynnissä, lopettamassa jne jne.

Ei ole todennäköistä, että yhden keskustelun poistaminen yhdeltä keskustelufoorumilta katkaisisi perättömiltä huhuilta siipiä. Korkeintaan lietsoisi huhuja. Perättömät huhut ammutaan alas parhaiten kertomalla asiasta oikeita tietoja - ja siihenkin sana on vapaa.

Ystävällisin terveisin,

Ylläpito
Taisi Jesus tällä kertaa tietää mistä puhuu. Birdien ystävät voivat sitten maaliskuussa seurata haikeina edes subbarin baari-ohjelmaa...
Ei ole myyty, mutta Birdiestä tulee Subtv:n Baari-realityn baari. Sitä en tiedä, mitä sille Baarin loputtua käy.
Miten käy Danceterian Mr A?Olisiko ideaa järkätä se muualla esim.Dtm:ssä??