Kuinka usein käyt homobaarissa
Ruotsalainen qx sivusto esitää päivittäin etusivullaan vaihtuvan kysymyksen. Eilen kysytiin kuinka usein käyt homobaarissa.
Tuloksesta näkyy, että suurin osa vastaajista ei käy kuin joitakin kertoja vuodessa. Tulokseen on taatusti monia syitä, eikä se ole yksiselitteinen mutta osoittanee osaltaan, että homobaari ei ole hallitseva elämänkeskus kaikille, kuten usein kuulee. Tulos ,
http://www.qx.se/forum/dagens_fraga.php?visa=1551
Mikä lie mahtaisi olla jakauma täällä?
Harvakseltaan, vaikka melkoinen baarikärpänen olekin. Yleensä käyn ihan muissa mestoissa, mutta jos sille päälle satun, voin pistäytyä ystävineni DTM:ssä tai Birdiessä (jota täällä on mollattu turhaan).
Käyn lähes ainoastaan homopaikoissa. Heteropaikoissa ei voi samalla tavalla rentoutua ja olla vapautuneesti oma itsensä. Sanotaan mitä tahansa mutta heteropaikoissa ei ole samanlaista fiilistä ja sykettä kuin homopaikoissa, ainakaan Suomessa. Homopaikassa voi olla melko varma siitä että miehet on homoja, tai vähintään bi:tä. Heteropaikoissa näkee vain heteroiden kutemista ja miehiä kiinnostaa siellä vain naiset. Toisia miehiä haetaan korkeintaan tappelukavereiksi. Naiset puolestaan voi yrittää heteropaikoissa olla liian tuttavallisia. Joskus harvoin voi heteropaikassakin kyllä olla ihan hauskaa jos on oikeanlaisessa seurassa, mutta useimmiten heteropaikkaan joutuessa tulee vähän sellainen ns. "kala kuivalla maalla" -efekti. No thank you.
En käy koska paikat ovat täynnä naismaisia kukkakeppejä, kääkättäviä, viinaa kittaavia, pinnallisia, itseään täynnä olevia, mukamas kauniita ja komeita olevia homoja. Suomessa tämä kulttuuri on syvällä ojassa.
Kävisin varmaan useimmin jos siihen olisi luontevampia mahdollisuuksia. Työssäkäyvänä perheellisenä homoseksuaalina ei innosta mennä keskellä yötä Cinderella's bedtime-hetkellä paikkoihin, joissa tapaisi, kohtaisi ns. "meikäläisiä". Tyhjyyttään äänettöminä todistavat ja nähtävää sisällyksettömyyttään esittelevät homopaikat alku-illaan viettoon eivät ole mikään ihmisen viihtymiseen ja nautintoihin sopiva kulissi, paikka jossa ollaan. Vapaa-ajallaan, lomillaan ei yöllä tule mentyä näiden homopaikkoihin niiden hengettömyyden, mauttomuuden vuoksi. Ei edes sen takia että löytäisi saman asiakaslukumäärän kuin monissa muissa paikoissa on heti töiden jälkeen, noin kello 16:00 jälkeen.
One4Road-ajatuksella, mutta ei auton ratissa, ei löydy Helsingistä homopaikkoja joissa olisi mitään tunnelmaa tai syytä käydä lounasaikaan, päiväkahveilla, iltapäivän myöhäisinä tunteina, alkuillasta tai vaikkapa viikonloppuna keskelläpäivää. Toki erään on ravintolan kalsea ja kolkko aulatila sekä muutama lähiöbaarin/pubin oloinen paikka, missä voisi näihin päivänvalon aikoihin käydä, mutta niiden paikojen luonnotomuus, hengetömyys on niin "jotain"... ja syvältä. Ei sitä osaa edes sanoin kuvata.
Ystävä ja työyhteisön luoman kaveripiirin kanssa ei todellakaan halua mennä homopaikkoihin joissa on tuhnuisia darkroomeja tai monitoreja joista näytetään loputtomasti erilaisia lähikuvaotoksia miehen kehon osa-alueista seksuaalisen tyydyksen suoritamisessa. Lisäksi useimmat paikat ovat ovat ankeudessan sekä halpuudessaan hyvänmaun ja tendikkyyden omaavien homojen irvikuvia, paradoksaalisia "Ota typeryksien rahat ja juokse"-paikkoja tarjontansa puitteissa. Näillä surullisilla suttujuttu-saluunoilla ei ole modernien homoseksuaalien keskuudessa mitään tulevaisuutta. Mutta kukapa kieltää toistaiseksi rahastamasta tyhmiä jotka eivät osaa ajatella omilla aivoillaan.
Toki monet homopaikat ovat kyllä auki, jo melko varhainkin, siihen aikaan kun kukaan normaaliaelämää elävä ei edes kaipaa ravintolapalveluita, mutta ala-arvoisen miljöön ohella paikoissa ei ole ketään tai muutama pahasti alkoholisoitunut tapaus kyynisen sarkasmiaan viljelevän henkilökunnan ohella Joten valitsen kyllä jaloillani ja menen sinne missä on sitä kaikkea mitä haetaan ravitsemuspalveluita tarjoavista paikoista: Elämä on.
<Kirjoittaja on piilottanut kirjoittamansa viestin>
En käy koskaan.
-AXP-
Käyn noin kolme kertaa kuukaudessa; joskus useammankin kertaa viikossa ja sitten välillä oon kuukaudenkin käymättä. Heteropaikoissa käyn vain syömässä, työkavereiden kanssa tai harrastuksiini liittyvien kavereiden kanssa.
Tuosta Qx:n kysymyksestä ja tuloksista sen verran, että käsittääkseni Ruotsissakin homopaikat ovat keskittyneet muutamaan suurempaan kaupunkiin, kun taasen homoja on ympäri maaseutua. Lisäksi netissä "roikkuminen" saattaa korostua vähäväkisemmillä asuvien keskuudessa, kun muut tutustumismahdollisuudet ovat hankalampia.
Tuloksissa muuten "2-3 gånger i månaden" oli esitetty oudosti kahdella eri palkilla. Jos ne yhdistää, niin 21% vastaajista ilmoitti käyvänsä 2-3 kertaa kuukaudessa homopaikoissa.
En käy koskaan.
Nyt vain pitäisi tietää mikä on homobaari.
Onko heteroystävällinen homobaari homobaari vai heteroystävällinen homobaari...
Niks nääks näkättämistä oo mutta käyn mielummin homobaareissa jotka eivät ole ystävällisiä juuri kenellekään erityisesti.
Kerran kuussa,täydenkuun aikaan(pukeudun farkkuihin ja valkoiseen teepaitaan...)
Valitsen yömenoni pikemminkin musiikin, skenen kuin libidoni mukaan.
Ehkä se johtuu edellä mainituista mutta viihdyn enemmän ns. heteropaikoissa ja tunnen itseni vapautuneemmaksi siellä...tietyssä genressä joka määrittelee jonkin muun kuin viettini...äh ei tarvitse pinnistellä niin paljon...
...
Homobaarissa käyn keskimäärin noin 2 kertaa vuodessa.
Sateenkaarikahvilassa käyn, sen avoinna ollessa, joka kerta.
Paikan kuin paikan viihtyisyys on kääntäen verrannollinen tupakansavun, metelin ja alkoholisoituneiden kanssaeläjien määriin.
Kerran pari kuussa. Yleensä alkuillasta
Kyllä sitä viime aikoina on tullut käytyä lähes viikoittain...
En nykyään enää jaksa/viitsi käydä kovin usein baareissa. Sit kun mulla on aika paljon heterokavereita, täytyyhän niidenkin kanssa joskus käydä bilettämässä. Joten aika vähäiseksi homobaareissa käyminen jää, käyn noin 3-4 kertaa vuodessa.
ei oo baaria missä käyä, onneks on kohta oulun setan billeet!! :)
Suurin piirtein sama tulos kuin mariannalla eli muutaman kerran vuodessa. Ei tartte käydä "metsällä" pitkäaikaisen pariutumisen takia, ja kaveripiiri on aika heterovaltaista.
Käyn ke, pe, la, su ulkona.
2-4 kertaa vuodessa, kesällä ehkä enemmän.
En koskaan, parempaakin tekemistä löytyy kuin näissä runkutuspaikoissa istuminen.
Joka päivä, jos suinkin jaksan...
Eipä tule käytyä. En edes muista milloin on viimeksi tullut käytyä. Elän parisuhteessa joten seuraa ei tule etsittyä ja kaverit on heteroja. Harvoin kyllä muissakaan baareissa tulee nykyään istuttua. Tosin kollegat ravaa Lostarissa koko ajan, mutta sehän ei homomesta enää taida olla.
Itse kävin tänää ensimmäisen kerran homobaarissa. Muusta syystä olin Helsingissä päivällä ja oli pakko käydä katsomassa miltä DTM näyttää.. ja tulihan siellä kahvit juotua. Jännitti mennä sisälle. :D
Itse asun Lahdessa.. ja täällähän niitä homobaareja ei ole, joten ei ole tullut käytyä.. ja olen vasta reilun puolivuotta ollut täysi-ikäinen.
Nähdäksesi DTM:n koko "loistossaan", sinun pitäisi käydä siellä perjantai- tai lauantai-iltana puolenyön aikaan.
Käyn kerran viikossa homobaareissa kavereiden kanssa tai iskemässä miestä.
En jaksa ymmärtää homojen ainaisia valituksia homobaarien "ankeudesta", "trendittömyydestä" jne. Kauhea huuto koko ajan siitä, että baareissa käy vääränlaisia ihmisiä, jotka on liian "neitimäisiä", "nuoria", "vanhoja"," lihavia", "laihoja", "runkkareita", "huorahtavia", "pihtareita"...
Aina on joku asia pielessä.
Mun mielestä homobaarien asiakakunta on ok. koska se on just sellainen kuin me homot ollaan.
Homot. Lopettakaa valitus ja ryhdistäytykää! :-)
Taidat vaan Jakorasia olla kaikkiruokainen ;)
Jakorasia kirjoitti:
"Mun mielestä homobaarien asiakakunta on ok. koska se on just sellainen kuin me homot ollaan."
Silmiin osui heti sana Me ..... älä yleistä!!!
kun lähestyy neljääkymmentä, niin huomaa, et homopaikkojen asiakaskunta vaihtelee paikasta toiseen: desperadot on mannstreetilla, sinne voi mennä vain hirveessä kaasussa.sitten dtm on teinihelvetti, jossa on joitakin nelikymppisiä, jotka kuolaa nuorten poikien perään, sitten siinä välimaastossa on herkku, jossa käy enimmäkseen kolmekymppisiä. birdiessä en käynyt pelkistä antipatioista sitä omistajaa kohtaan. Fairy on sitten ihan oma lukunsa...en osaa verrata sitä oikeestaan mihinkään... hyvin kalliolainen mesta.nalle oli hieman unelias oman asemansa vakiinnuttanut lähipubi. kävin silloin tällöin näissä kaikissa ( kerran kuussa- kerran 3 kuukaudessa )
nyt en sitten käy missään, kun asun muualla. ei mun ikäiset voi mennä mihinkään. nyt sitä ks ohimennen miehiä siellä, missä niitä näkee, vaikka ärrällä, kun ne pelaa peliautomaatilla tai lähikaupassa. tää on aika desperadohommaa! voi taivas! ei täällä olla niin "ruotsalaistuneita", että tultais kaupassa tai kioskilla kyselemään tai ehdottelemaan mitään. vähiin on mennyt. kivaa tulla vanhaks!
siis oon jo yli nelikymppinen et kamalalta tuntuu tää vanhenevan miehen elämä. ei mulla mitään viidenkympin villitystää oo, niinkuin eräillä, jotka menee munaansa heiluttelemaan sinne tien poskeen. se on meidän yks päätepysäkki! jäittekö sinne cruisailemaan?
Pari kertaa kuukaudessa, joskus enemmän, joskus vähemmän. Riipuu aika paljon fiiliksistä ja kavereista ja siitä, onko baarissa jotain tapahtumia kuten tiettyyn musaan keskittyvä ilta tms.
Just joo.. Jamie-hyvä.
Taidat olla nitä alati vinkuvia homoseksualisteja, jotka kuvittelee olevansa jotenkin erilaisia ja parempi kuin "homorahvas" :-)
Sax: Kun isken miestä niin en tosiaan ryhdy tekemään mitään kahden tunnin työhaastatteluja!!! Kaikista miehistä löytyy huonoja puolia jos ryhtyy etsimään.
Jakorasia kirjoitti:
"Taidat olla nitä alati vinkuvia homoseksualisteja, jotka kuvittelee olevansa jotenkin erilaisia ja parempi kuin "homorahvas" :-)
Nimenomaan! En ole koskaan edes tuntenut kuuluvani teihin runkuttajiin.
Minä viihdyn parhaiten Heavykeikalla tai oman kullan kainalossa(Voiko olla parempaa kuin oman kullan kainalo? no, ei ole) kuin jossain blondiparaatin viikonloppu kokouksessa DTM:ssä tai ukkomiesten seurassa Herculeksen takahuoneessa.
Mahtavata kun EI tarvitse mennä homoilaan discovalojen sykkeseen saamaan migreeniä, joo ei johdu valoista vaan johtuu ihan niistä kimittävistä anorektikko pissaliisa neideistä "voi siis ihanaa, kun sä olet täällä"
Jakorasia taitaa vaan olla melko yksinkertainen (=tyhmä). Niin no...nimimerkkihin sen jo kertoo...ja kaikki viestit. En ole vielä ainakaan lukenut yhtäkään järkevää tekstiä kyseiseltä henkilöltä. No mutta, eihän kaikki voi kehittyä järkevästi toimiviksi ihmisiksi...muutenhan maailma olisi liian täydellinen paikka elää :)
Damon ja muut pseudointellektuELLIT herättää minussa kauhua.
Tunnen teidän kaltaisia näennäisälykköjä .. esim. panin sellaista DTM:n vessassa :-)
kerran vuodessa
pseudointellektuelli....no jaa :)
Niin juu, olen itsekin kyllä joskus tainnut nykäistä DTM:n vessassa...liekö se ollut minä? :)
Hah-hah-haa, ja Jakorasia, mäkin tunnen sut ja sunkaltaiset ja teidän rykäsyt. Ollaanko me sitten tasoissa?
Minä en oo koskaan homobaarissa käynyt, enkä kyllä pahemmin muissakaan baareissa.. Paitsi yhdessä paikallisessa kapakassa, missä keskivertoasiakas on 60v tuulipukumies. Kyllä kävisin mielelläni, mutta kun seuraa ei ole kenen kanssa lähteä. Enkä tosin tietäisikään mihin menisin, taitaa olla joka mestaan se 20v:n ikäraja. Olen tässä miettinyt että voisin lähteä ihan yksinään vaikka stadin yöhön hillumaan. Mutta mihin menen? :)
Olen lopettanut käymästä jo kauan sitten ja säästyneet rahat käytän matkailuun.
Todella harvoin. Enemmän kävisin jos ois seuraa. Mutta kun paras kaveri on hetero jätkä niin tuppaa jäämään Hehkut ja Birdiet vähän vähemmälle. Kerran menin yksin hehkuun ja siellä sain selville, että mun suurin ongelma on, etten näytä lesbolta. Taidan lainata broidin lapsen pinssinteko settiä ja tehä ison neonkeltasen pinssin, jossa lukee olen lesbo. Vois saada aikaan vähän kyseenalaisia katseita, mutta ainakin voisin jättää pitkät hiukset ja vaatevalinnat rauhaan.
Turussa ei nyt niin valtavaa tarjontaa alan paikoista ole, mutta toisinaan lähden tyttöystäväni kanssa ihan mielelläni paikkaan, jossa ei tarvitse miettiä valtaväestön asenteita. Vaikka en kaapissa olekaan, niin välillä on miellyttävämpää olla 'omiensa parissa'. Baareissa tulee käytyä edelleenkin melkoisen paljon. Ainoa ero tässä vakiintuneessa elämässä verrattuna menneeseen on se, että harvoin käyn yksin ulkona enää. Iskemässä en ole ikinä käynyt, kun en sitä hallitse, mutta muuten tuli liikuttua paljonkin yksin ennen vanhaan. Ja 'heteropaikoissa' käymme kyllä myös paljon.
Hmm...nyt heitän arvauksen että varmaan pari kertaa kuussa.
Aravus sen takia ku tulevasta en osaa sanoa, tilanne yksityiselämässä kun on tässä viime kesän ja syksyn aikana muuttunut totaalisesti. Yleensä käytiin bilettämäs bf:n kans melkein joka vkonloppu. Juhannuksen jälkeen biletys sit jäi kertaheitolla kun bf sairastui vakavasti ja nyt syksyllä hänen voimansa loppuivat ja nukkui pois. Nyt sit uutena vuotena kävin ekan kerran bf:n poismenon jälkeen dtm:ssä yksin bilettämäs (ajattelin et oli pakko lähtee liikkeelle etten aivan homehdu himaan). Ja samalla testasin, onko kuinka vaikea pala mennä yksin stadin yöhön & dtm:ään jossa siis aina olin ollut vain bf:n kans. Hiukan kyllä arvelutti, että mitähän siitä tulee...iskeekö liian pahasti kaikki muistot päälle kun esim. kuulee ne tietyt "meidän biisit" yms. Mutta kaikki meni kuitenkin ihan ok, eikä mitään suuria surunhetkiä tullut (vaikka välillä piti kyllä skarpata kunnolla).
Viime vuonna kävin homobaarissa 3 kertaa, kaks kertaa Oulussa ja yhen kerran Helsingissä. On hankalaa käydä homobaareissa kun Rovaniemellä sellaisia ei ole. Tosin eipä sellainen varmaan täällä menestyisikään.
Kesälomalla useasti, muulloin ei. Poikkeuksena pikkujouluaika.
Kävisin useammin, jos työ antaisi myöden.
Eipä ole tullut käytyä... ja tuskinpa kävisinkään jos sellainen sattuisi eteen tulemaan. :P
Ainakin joka toinen vkl ja viikolla sit kahvittelemass kavereiden kanssa. jakorasia osittain oikeassa, siell on kaikkea laidasta laitaan ja miks hävetä sitä mitä on?! Musta ihan mukava että on paikka jossa tiedän saavani kunnon palvelun ja voin olla varomatta sanojani "ettei vaan tuo naapuripöydässä tajuaisi mistä me keskustellaan" pyh!
Varmaan kävisin silloin tällöin, kesällä voisin käydä useammin....jos täällä meillä päin olisi se kuppila jossa käydä...se ainutkin sulki ovensa kävijöiden vähyysen vuioksi...
<Kirjoittaja on piilottanut kirjoittamansa viestin>
Aika vaihtelevasti tulee käytyä,2-3 kertaa kuukaudessa.Olishan se hienoa jos saatais turkuun uusi kunnon gay-nightclub;)mut ymmärrän kyllä täysin sen että yrittäjää EI löydy kun porukka tulee juomaan JÄÄVETTÄ ja kuka olisi niin hullu ottamaan riskin kun asiakkaita ei tulisi riittämään->välitön konkurssi.että semmoista,parempi vaan loikata laivaan ja kokka kohti tukholmaa;)!
Aikanaan tuli roikuttua baarissa viikoittain, parhaimmillaan tai pahimmillaan jopa molempina viikonloppuiltoina ja loma-aikana enemmänkin. Nyt tahti on vakiintunut semmoiseksi kerran-pari kuussa. Riittää oikein hyvin. Itse asiassa kävisin varmaan vieläkin harvemmin, mutta puolisko haluaa ulos useammin kuin minä.
Käyn missään baareissa äärettömän harvoin. Alkoholi maistuu huonosti, metelisssä ei kuule mitään mitä muut yrittävät minulle huutaa (ja minä muille), ja lisäksi baareista tarttuu ikävä tupakanhaju hiuksiin ja vaatteisiin. Ja sen huutamisen tuloksena on seuraavana päivänä ääni käheänä, ellen olisi murjottanut koko aikaa sanomatta sanaakaan kenellekään. Minulle saa lähinnä maksaa siitä että suostun baariin...
Noin 3-4 kertaa vuodessa. Tänävuonna käynyt: kerran :)
Tollaset olutpubit on enemmän mun paikkoja, olen tyytyväinen kaikkialla missä on yli 50 olutmerkkiä valittavana.
Ranneliike.netin Pinkkisessä kysymyksesä kysyttiin taannoin "Kuinka usein käyt homobaareissa?". Vastaukset jakautuivat näin:
En lainkaan . . 32.0%
Muutaman kerran vuodessa . . 26.1%
Kuukausittain . . 12.2%
Silloin tällöin . . 18.3%
Viikoittain . . 7.5%
Useita kertoja viikossa . . 4.0%
Joka toinen vuosi teen lyhyehkön käynnin. Saattaa jäädä välistäkin.
Muutaman kerran vuodessa .
Tuossa juuri viime lauantaina kävin ensi kertaa DTM:ssa sen muuttamisen Roballe jälkeen. En suuremmin pitänyt vanhasta Mamasta enkä juuri pitänyt nykyisestäkään (en tosin tiedä millainen se yläkerta normaalisti on). Ihmisistä ei ole mielipidettä mutta musiikki oli sen verran paskaa että ei sinne ihan heti huvita mennä uudestaan...
Sepä on ongelmani, harvassa ovat homopaikat joissa soitetaan hyvää (siis minusta hyvää) biletysmusiikkia. Sympaattinen kahvilakin joka on päivisin auki olisi myös tervetullut...
Turun paikat eivät oikein kiinnosta. Vanha JM isoine ikkunoineen oli hieno, mutta nykyiset suttuiset paikat ovat kuin askel takaisin 80-luvulle. Baarissa tulee käytyä nykyään ehkä pari kertaa vuodessa.
Mäkin kävisin useemmin jos ois parempaa musaa. DTM:ssä ei oo ikinä mitään tanssittavaa eikä paljon kyllä Herkussakaan, puhumattakaan sitten naistenbileistä. Ei-heterous tarkottaa ilmeisesti ihan määritelmällisesti täysin onnetonta ja sekavaa musiikkimakua. Ainoaksi syyksi paskaan musiikkiin keksin sen, että soitetaan kamalaa musiikkia jotta ihmiset joutus juomaan mahollisimman paljon jotta ne kestäs sen meiningin. Itellä ainakin on ongelma - ja ehkä jollain muillakin sama- kun haluan kuitenkin käydä näissä mestoissa tapaamassa ystäviä ja tunnen oloni heterobileissä just aika vieraaksi, kalaksi kuivalla maalla kuten täälläkin moista tunnelmaa osuvasti kuvattiin.
Musiikki on kyllä hirvittävää. Viihtyisyys paranisi jos musiikkia ei olisi lainkaan nyt kun tupakansavustakin ollaan pääsemässä.
Vuodessa kaksi - kolme kertaa. Ehdin aikoinaan Turussa poiketessani käydä J & M:ssa: Se oli mukava paikka. Nykyisin voi Suxesia pitää keskinkertaisena (tänä vuonna kerran käynyt - huhtikuussa). Sitten on se salakapakka...EI!
Kävimme viime elokuussa rakkaani käydessä Suomessa Hercussa. Olipa vastenmielinen käynti johtuen erään asiakkaan jatkuvasta törkeästä käytöksestä. Saimme tarpeeksemme ja lähdimme pois.