Kysymys Sateenkaarisenioreiden Vanhat homot -ryhmästä

• 1 / 3
  • pekkanen
  • 3.1.2026 10:31
Olen sateenkaariseniori-ikäinen, eli 54-vuotias, ja puolison kuoleman jälkeen kontaktit muihin homomiehiin ovat jääneet jotenkin pois lähes kokonaan. Mietin, josko rohkenisin käydä Vanhat homot -ryhmässä. En kuitenkaan tunne itseäni niin sanotusti "vanhaksi", ja kun kokoontumispaikka on palvelukeskus, herää tunne siitä, ettei minulla olisi tavallaan riittävästi ikää kyseiseen ryhmään. Yliajattelenko nyt asiaa? Osaako kukaan sanoa, millaista ryhmän toiminta on?
Itsekin mietin vanhenemista homomiehenä, vaikkei aihe olekaan vielä ajankohtainen. Minulle ei ole siunaantunut kumppania, enkä tunne minkäänlaista sielunyhteyttä nykyistä sateenkaarihimmeliä kohtaan. Se mietityttää joskus yön hiljaisina hetkinä.
  • 3 / 3
  • Busis
  • 6.1.2026 14:37
Joo kyllä tässä itse kukin vanhenee, valitettavasti, ja markkina-arvo vain laskee :-D

Helsinki profiloituu sateenkaarimyönteisenä ja turvallisen tilan kaupunkina, mutta ainakaan itse en ole huomannut, että kaupungilla edes harkittaisiin rakentaa sateenkaarisenioreille omia asuintaloja yhteistiloineen. Tukholmassa syksyllä avasi jo toinen tällainen senioriasuntola.

https://www.qx.se/samhalle/sverige/15370992/regnbagsdalen-invigd-stockholms-andra-hbt-seniorboende-oppnat/