LGBT parturi-kampaamoita?

  • 1 / 2
  • teddypöpö
  • teddypöpö
  • 12.1.2022 15:30
Heipsan!

Olen muunsukupuolinen, ja kovin tarkka hiuksistani sekä niiden mallista. Olen viimeiset viisi vuotta leikannut itse hiukseni, koska parturi-kampaamoissa käydessä leikattu tukka on yleensä täysin jotain muuta kuin itse haluaisi ja esimerkkikuvasta/materiaalista näyttäisi. Ulkomailla tiedän että on ns. LGBTQ+ parturi-kampaajia, löytyyköhän Suomestakin? Haluaisin kokeilla jotain uutta mallia, mutta pelkään menneen toistuvan ja sen mukana dysforian iskevän.

Onko teillä ollut joku tietty parturi tai kampaamo mistä olette saaneet toiveiden mukaiset hiukset, vaikka toivottu malli ei olisi liikkeen esimerkkikirjoissa? Mikä tahansa kaupunki käy.

Tsemppiä jokaiselle lukeneelle kevään alkuun ♡
  • 2 / 2
  • olivercodes
  • 5.9.2023 13:59
Heippa! Keskustelu on jo vanha, mutta en huomannut muita vastauksia niin ajattelin jakaa oman suositukseni. Olen itsekin muunsukupuolinen ja en kestä kun parturikampaajat hinnoittelevat usein leikkauksen oletetun sukupuolen mukaan ja vänkäävät kuinka joku malli on liian masc tai femme oletettuun sukupuoleen.

Hesassa / pääkaupunkiseudulla vahva suositus, jonka takana moni muukin kvääri seisoo on Hiushuone Dandyn Inna. Hänen instagramin kautta voi tsekata jos kaipaa lisää tietoa ennen varausta: https://www.instagram.com/queercuthki/
Kun en osannut tarkasti sanoa mitä toivoin niin hän näytti myös omasta pinterest-taulustaan ehdotuksia mikä auttoi päätöksen teossa 8)

Toivottavasti oot löytänyt jo aiemmin kysyessäsi itsellesi sopivan LGBTQ+ parturi-kampaajan. Jos ei tärpännyt silloin tai etsiskelet vielä, niin Inna on taatusti turvallinen ja ei oleta sukupuolea yms ♡♡♡