Mistä tietää olevansa genderfluid?

Eli oon yläasteikäinen tytöksi syntynyt ihminen ja oon tässä noin kuukauden yrittänyt päätellä, mikä mun sukupuoli on. Lapsena leikin tyttöjen ja poikien leluilla, ja ala-asteella mun kaverit oli aika lailla kaikki poikia. Tuntu etten kuulunu tyttöjen kanssa samaan joukkoon. Nyt tässä joku kuukaudi sitten vaan tajusin, etten mä oo tavallinen tyttö. Ajatus siitä, että olisin jonain päivänä keski-ikäinen nainen tuntu ihan ufolta. Ehkä jossain viikossa pystyin toteemaan, etten oo transkaan. Sitten aloin etsimään mun käyttäytymisestä, pukeutumisesta yms. merkkejä, että olisin genderfluid. Joskus tykkään meikata ja laittaa tyttömäiset vaatteet, joskus ajatus kammottaa, ja pukeudun poikamaisesti. En silleen välitä, onko vaatteet tyttöjen vai poikien, kunhan pystyn niillä itseäni ilmaisemaan. Joskus se on aivan sama, ja en välitä, miltä sukupuolelta vaatteeni saavat minut näyttämään. Pitkät hiukset on aina ahistanu mua, ja mitä lyhyemmät hiukset mulla on ollu, sitä mukavampi olo mulla on ollut. Aion tässä piakkoin mennä kampaajalle leikkauttamaan mun hiukset lyhyiksi. Ja oon aina inhonnut mun syntymänimeä, ja nyt se on alkanut tuntumaan tosi lokeroivalta, ja oon aatellu vaihtaa sen johonki neutraaliin nimeen, kun oon aikuinen. Mitä kysymyksiä mun pitäis kysyä iteltäni, että varmasti tietäisin, että mikä mun sukupuoli saattais olla? Sen tiiän, että en ainakaan oo trans ja siihen, että oon cis on tosi pienet mahikset. Kiitos jo etukäteen:) (ja anteeks kauheen pitkästä tekstistä)
Hei, poikanimeltäpäivi! Sukupuoli sinänsä on biologinen käsite, joka tarkoittaa sitä, että henkilö on geneettisesti, hormonaalisesti ja anatomiansa puolesta joko mies tai nainen. Se sukupuoli, johon viittaat sanalla genderfluidi, tunnetaan suomenkielisessä akateemisessa kirjallisuudessa "sosiaalisena sukupuolena", joka on siis suomennos englannin kielen sanasta gender. Sosiaalinen samaistuminen vastakkaiseen sukupuoleen (osittain tai kokonaan) ei toisin sanoen ole sukupuoli, vaan sukupuolitunteen tai sukupuolisen identiteetin muunnelma.

Selvää vastausta kysymykseesi en siis pysty antamaan, eikä pysty oikein kukaan muukaan, koska kyseessä ei ole tieteellisesti mitattava ilmiö. Genderfluid voi olla sana, jota jotkut käyttävät antaakseen nimen sille, etteivät samaistu sen enempää mies- kuin naissukupuoleenkaan, mutta on myös mahdollista olla käyttämättä sitä tai mitään muutakaan sanaa. Jotkut vain ovat sitä sukupuolta, joksi syntyivät, mutta elävät siitä huolimatta juuri sellaista elämää, joka heille itselleen sopii.
Yhä varmentuvan nykykäsityksen mukaan "sukupuolitunteen" taustalla on aivojen rakenne. Sitä voi pitää yhtäläisesti sukupuolen biologisena tunnusmerkkinä kuin geneettistä sukupuolta tai hormoneista tai muusta anatomiasta ilmenevää sukupuolta. Yksi ulottuvuus sukupuolen ilmenemismuodoissa.