Lääkäreiltä varoitus A-hepatiittiepidemiasta ja sukupuolitaututartuntojen määrän noususta Helsingissä (juttukommentit)

Eipä näytä jengiä tuo pelottavan, samaa bb-panojen etsimistä ja imuja paljaalla koodi.netin chatissa etsitään. Mikä jengiä vaivaa?
  • 2 / 13
  • Kolmoisritti
  • 18.2.2017 0:04
Niin tämä on juuri tätä, kun yksi väestöryhmä joutuu yhteiskunnan laiminlyömäksi, niin tiulos on tällainen: mistä sitten valtiot haluavat maksaa? Tällaisestako vai siitä, että nämä yksilöt saisivat osan siitä hyvinvoinnista, mitä he ovat jääneet vaille? Nämä epidemiat kuten HIV maksavat todellisuudessa miljardeja: miljoonakertaisesti ne kulut, jos yhteiskunta kanavoi suoria tukia tähän ryhmään- tyhmää eikö totta!
"Nämä epidemiat kuten HIV maksavat todellisuudessa miljardeja"

Kondomin käyttö on tosiaan hyvin kustannustehokas menetelmä estää tautien leviämistä sukupuoliteitse. Kondomeja voisi jakaa enemmänkin ilmaiseksi.
Kondomeja on perinteisesti ollut saatavilla ilmaiseksi homobaareissa. Yhdessä valistuksen kanssa tulokset olivat ymmärtääkseni varsin hyviä. Nykyään kun tuo pariutuminen ei enää samassa mitassa tapahdu baareissa, on niin kondomien kuin valistuksenkin jakaminen käynyt haasteellisemmaksi. Mitenköhän ehkäisyvälineiden ja valistuksen jakelu saataisiin toimimaan?
Voisikohan kokeilla vaikkapa sponsoroitua kondomiautomaattia miesten vessoissa? Kouluissa opettaja voisi jakaa kondomeja säännöllisesti jokaiselle. YLE on tehnyt hienoa työtä kesäkumin eteen. Siitä on tullut kokonainen instituutio ja tilanne on keikahtanut niin, että on coolia käyttää kortsua. Homoillakin kumin käyttö varmaan voitaisiin brändätä vastaavasti. Siinäpä haastetta meille kaikille.
Tai pohtia miksi näin, miksi "jengi" hakee bb-panoja ja imuja ja mikä "jengiä" vaivaa, ja lähteä etsimään ratkaisua sitä kautta?
  • 7 / 13
  • Kolmoisritti
  • 18.2.2017 18:15
Minun teoriani pohjautuu nimenomaan ajatukseen hyvinvoinnista ja sen osatekijöistä. Jos tehdään tahallisesti niin, ettei kaikkia väestöryhmiä oteta mukaan yhteiskuntaan ja laiminlyödään velvollisuus auttaa ja tukea, niin se kostautuu suurempina kustannuksina. Pitäisi tasata eri väestöryhmien välillä. Tässä nimenomaan homomiehet ovat laiminlyönnin kohteena ja se on tahallista ja tarkoituksellista. Se on ollut jatkuva trendi eikä se perustu kuin paranoidisuuteen eli harhoihin, joita halutaan ylläpitää eikä luopua niistä. Miksi? Koska hyvinvointia ei haluttaisi jakaa ja keksitään kaikenlaista, jotta ei tarvitsisi muuttua. Takana on ahneus ja pahansuopuus. Syyttömiä lyödään. Samanmieliset klikkiytyvät( politiikassa/ parlamentissa ). Minusta se on kestämätöntä ja oikeasti vastuutonta. Se on ennen kaikkea lyhytnäköistä ja halutaan "nopeita voittoja": veronalennuksia jne.. Jo ennestään hyväosaisia tuetaan eniten. Ihmiset joilla olisi varaa maksaa haluavat yhteiskunnan maksavan jotain heidän puolestaan koko ajan. Kilpaillaan eduista koko ajan. Se on joiltakin pois. Osa jää vaille.

Kommenttia muokattu: 18.02.2017 klo 18:21
Kolmoisritti. Olen homo enkä halua nyt, enkä tule koskaan haluamaan erityiskohtelua. Lopeta sellaisen ajaminen homouden perusteella. Itse tulen taistelemaan sellaista vastaan yhtä kiivaasti kuin taistelen muita epäjohdonmukaisuuksia ja -oikeuksia vastaan.

Sen sijaan kehottaisin sinua hankkimaan yhteiskunnan arvostamat taidot ja/tai tiedot, anna panoksesi yhteisölle ja saavuta siten haluamasi (materiaalinen) asema ja/tai kunnioitus.
  • 9 / 13
  • oikeistolainen
  • 21.2.2017 2:37
Tai pohtia miksi näin, miksi "jengi" hakee bb-panoja ja imuja ja mikä "jengiä" vaivaa, ja lähteä etsimään ratkaisua sitä kautta?
xxx (ei rekisteröitynyt) • 18.02.2017 16:59

Itse arvelen Suomessa olevan liian hyvä terveydenhuolto, porukka luottaa siihen joten tartuntatautien riski ei pelota tarpeeksi. Näiden tyyppien pitäisi joutua vähintäänkin maksamaan hoitonsa kokonaan!
Nimimerkin oikeistolainen logiikan mukaan myös alkoholi- ja tupakkasairauksien kustannukset pitäisi maksattaa sairastuneilla itsellään.

Kantasi kylmää minua.
"Olen homo enkä halua nyt, enkä tule koskaan haluamaan erityiskohtelua.2

Koska sinut lasketaan kuuluvaksi riskiryhmään suuntautumisesi takia, sinä saat jo haluamattasi erityiskohtelua, toivottavasti tämä epäjohdonmukaisuus joskus sinulle "aukeaa". Yhteiskunnan arvostamat "tiedot ja taidot" ovat olleet aika homoseksikielteisiä.

"-- liian hyvä terveydenhuolto, porukka luottaa siihen joten tartuntatautien riski ei pelota tarpeeksi"

Elikä terveydenhuolto alas, ja "jengi" tulee taas "järkiinsä"? Ja mikäköhän järki tässä kohdin olisi, tukahdettu seksuaalisuus? Itse ajattelen niin, että HIV ei ole samanlainen pelote kuin aikanaan, ja nyt eletään jotain vapautumisen aikaa - ylilyöntejäkin on joissakin käyttäytymisissä, silti huoleton asenne seksiin on pelkästään hieno asia.
Se vaan tuntuu paremmalla paljaalla, ja kortsut liian ahtaita joillekin.
"Se vaan tuntuu paremmalla paljaalla"

- Tämä ero on mielikuvissa, ja siinä että tekee jotain joka ontabu tai ei suositeltavaa. Vaaran tunne, mikä on tietenkin aika tyhmää jos ajattelee omaa terveyttään. Panoissa kumilla ja ilman ei muuten ole mitään eroa. paljaalla seksi on intiimimpää, tämä usein unohtuu "kiimassa". Tietysti se että, tekee jotain "normien vastaista" saattaa tuoda oman kiihokkeensa.

" ja kortsut liian ahtaita joillekin."

Eri kokoja löytyy. Tämä on kyllä aika hölmö tekosyy olla käyttämättä vaikka nyt "haluaisikin" suojautua. Omat valinnat pitää olla selkeitä ja pitää mielessä se että toinenkin on tietoinen riskeistä.