Tieteellinen tutkimus: homomiesten tekemä fellaatio heteromiehille alentaa heteroiden syöpäriskiä (juttukommentit)

Article not found.
  • 3 / 13
  • Ossi Halme
  • 12.7.2011 20:58
Juhani heitti hyvää huumoria sopivasti keskikesällä, ennen mätäkuuta, jolloin "mätäkuun juttuja" puskee muuallakin. Tack!
  • 5 / 13
  • Statisti
  • 12.7.2011 23:57
Melkein uskottava juttu. Eikös jo ajat ole tiedetty, että reipastahtinen siemennesteen juoksutus pienentää eturauhassyövän todennäköisyyttä, kun rauhasessa seisova ja pilaantuvaa neste ei pääse tekemään rauhasen soluille kolttosiaan? Sen lisäksi mitä yleinen ravintoterveys todennäköisyyteen vaikuttaa. Aloinkin epäillä jutun aitoutta vasta siinä kohtaa, jossa mentiin psykologian puolelle.
Hieman taustaa tälle "uutiselle". Sen julkaisemiseen minulla oli muutamia syitä.

Ehdotin Ranneliikkeen ylläpidolle juttuaihetta terveydenhoidon alueelta, nimittäin eturauhassyövästä, joka koskee erityisesti iäkkäämpiä miehiä ja kivessyövästä, johon sairastutaan yleisimmin nuorena. Ajatukseni hyväksyttiin toivomuksella, että juttuun tulisi liittää jokin sateenkaareva näkemys. Etsiskelin aikani löytämättä mitään. Ainoa idea, joka tuli mieleen oli se, että homomies voisi pyytää kumppaniaan tarkistamaan, ettei kiveksiin ole ilmestynyt kyhmyjä. Aivan saman toki voi heteromies pyytää kumppaniltaan.

Törmäsin vuoden takaiseen pilauutiseen, joka edes jossakin määrin liippasi tätä aihetta. Uutista ensimmäisen kerran lukiessani mietin heti alkuun, että aivan ihmeellisiin hankkeisiin noilla amerikkalaisilla on käyttää rahaa. Seuraava epäilyni oli se, että kuinka ihmeessä löydettiin noin vain tutkimukseen 600 heteromiestä, jotka olisivat valmiita suoraan seksuaaliseen toimintaan homomiehen kanssa. Huijaus paljastui minulle siinä vaiheessa kun väitettiin neljän vuoden jälkeen löydetyn 300 miehen ryhmästä peräti 14 jompaan kumpaan syöpään sairastunutta. Luku oli aivan liian korkea tilastollisesti ajatellen. Laskin, että tuolla prosenttiarvolla Suomen väestömäärällä näihin kahteen syöpään sairastuisi meillä peräti 117 000 miestä neljässä vuodessa. Se tekisi 29 000 tapausta yhdessä vuodessa. Luvut ovat täysin poskettomia. Todellisuudessa eturauhassyöpä todetaan Suomessa yhdessä vuodessa viidellä tuhannella miehellä ja kivessyöpä todetaan vajaalla sadalla.

Ranneliikkeen ylläpito ei ehkä tarkoittanut sittenkään aivan tällaista kytkentää sateenkaarevaan aiheeseen.:)

Toinen ajatukseni oli, että pelkkä kuivakas medisiininen uutinen ei saisi montakaan lukijaa tälle vakavalle aiheelle. Päätin pistää koukun, johon homomies iskisi kiinni välittömästi. Näin myös tapahtui. Olen ollut huuli pyöreänä. Tämän yhden uutisen lukuarvot ovat likellä vuoden takaisen Priden kaasuiskun uutisten lukuarvoja jo yhden vuorokauden kuluttua. Veikkaan, että tämä Ranneliikkeen uutinen on linkitetty myös muualla. Jutun loppuun pistin sitten sen varsinaisen asian.

Kolmas ajatukseni oli osoittaa, kuinka helppoa meitä on huijata muutamilla yksinkertaisilla tempuilla. "Tieteellinen tutkimus" on termi, jolla väitetään todeksi lähes mitä tahansa. Normaalisti itse tutkimuksesta ei saa juuri mitään tietoa tai sellaista ei todellisuudessa ole edes olemassa. Tekstin joukkoon ripotellaan muutama sivistyssana tai tieteessä käytetty hieno termi. Tässä jutussa vaikkapa "aiheuttaa positiivisen metabolisen efektin". Täyttä satua on ilmaus "synnynnäinen kehon resonanssi - IBR". Luotettavuudesta annetaan kuva, kun viitataan yliopistoon ja sen professoreihin. En ole tarkistanut, onko tuota jutussa mainittua yliopistoa edes olemassa.

Neljäs ajatukseni oli antaa malli siitä, kuinka nk. eheyttäjät (homoja heteroiksi yrittävät) perustelevat toimintaansa erilaisilla tieteellisillä tutkimuksilla. Esimerkiksi Olli Stålström on useaan kertaan kertonut tuollaisista tutkimuksista, jotka ovat näennäistieteellisiä ja erittäin tarkoitushakuisia. Eheyttäjät käyttävät juuri edellä esimerkiksi kerrottuja tapoja tutkimustensa markkinoinnissa.
  • 7 / 13
  • Ossi Halme
  • 13.7.2011 23:31
Meinasiko, Juhani, pokkaa pettää monessa kohtaa kirjoitustyötä? :)

Ilman muuta parempi keino saada tärkeälle terveysasialle lukijoita, kuin perinteinen valistussaarna. Moni muistaa varmaan Facebooking rintojenpuristelutempauksen, jossa muistutettiin rintasyövän esiasteiden tarkastelusta manuaalisesti.

Yllättävän monelle (piilo)mainoskin uppoaa, jos mukana on maininta "tieteellisestä tutkimuksesta" tai peräti prosenttiluku tai jokin muu lukuarvo. En epäile etteikö "siks kun mä sanon niin" -argumenttia osata muuttaa yhden henkilön otantaan perustuvaksi tutkimukseksi, jossa prinsiipin allerkirjoittaa peräti yli 95,5 % tutkimushenkilöistä.
  • 8 / 13
  • relax, it\'s not just sex
  • 14.7.2011 1:46
Minä en ainakaan homomiehenä suostuisi, eikä mua kiinnosta mikään yksipuolinen seksi, vain tyydyttää toista, joten juttu herätti jo heti alussa epäilyjä homo-aitoudesta.

Harvemma mielestä seksi on hyvää ja kiinnostavaa, jossei se anna tyydytystä myös itselle, molemmille. Joten mitä iloa ja nautintoa muka on seksikumppanista, joka ei haluaisi, eikä kykenisi tyydyttämään myös itseäni? Ei yhtään mitään.

Seksi ja rakastelu on nautinto, eikä mitään sosiaalityötä tai sairaanhoitoa.
JuhaniV, kirjoittamasi " Tieteellinen tutkimus..." on vallan hauska ja reipashenkinen juttu kesäpäivän piristeeksi. Molemminpuolinen yhteistyö yli seksuaalistensuuntausten rajojen saattaisi hyvinkin rikastuttaa elämää puolin ja toisin. Siitä vaan heteronaiset tutustumaan lesbonaisiin ja heteromiehet lähestymään homomiehiä. Ilo, onni ja nautinto on yhteistä. Joskohan siten nuo kitkusieluiset ja monenmoiset hengellishöyryiset jupinat jäisivät historiaan. Toivo elää!

Mitä sitten terveysvaikutuksiin tulee, niin käsien pesusta ja hyvästä suuhygieniasta on syytä huolehtia, samoin niin miesten kuin naistenkin on syytä huolehtia kaikkien limakalvojen infektiovapaudesta riippumatta siitä mitä seksuaalistasuuntausta kokee itsensä edustavan.

Siispä iloa pyttyyn! Luomakunnan riemuista se taivaan Taattokin ilahtuu!
Juttua kirjoittaessani mietin vain, että monellakohan huumorintaju pettää. ;)
Aika montakin tutkimuksen vitsiksi osoittamaa epäselvyyttä ilmeni suoraan. Tutkitut olivat heteromiehiä, joista osa ei saanut mitään (elivät valvotussa selibaatissa?), osa sai suuseksiä homomiehiltä (eikö kyseessä ole tällöin bi-seksuaalisuus eikä enää heterous?). Ero ei silloin myöskään tule nimenomaan siitä että suuseksin suorittaja on mies, vaan kyseessä voi olla pelkkä seksin määrä riippumatta siitä millaista seksi on. Ja että kehot "resonoivat" keskenään? Hah. Mitähän se on noin tieteellisesti määriteltynä. Asetelman olisi pitänyt olla edes se että osa harrastaa suuseksiä naisten, osa miesten kanssa. silloinkaan määrittely siitä mikä on terveellistä nimenomaan heteromiehelle ei toimi. Heterolle terveellisiä lienevät samat asiat kuin homoille.

Mä en ainakaan todellakaan unelmoi minkäänlaisesta seksistä heteron miehen kanssa. Mä unelmoin yksinomaan miehistä jotka ovat kiinnostuneita minusta.
Noh,
aika hauska pilajuttu. Mutta kyllä tosiaan yleensä mietin itsekin sitä, missähän se tieteellinen tutkimus on tehty ja kenen rahoilla kun niihin aina vedotaan. Harvoin näkee linkkejä oikeaan paikkaan. Kriittinen lukeminen tuppaa nykyään varmaan aika monelta unohtumaan.

Ja, kyllä. En minäkään nauttisi jos toinen vaan on osapuolena jota ei kiinnosta pätkääkään kuka siellä jalkovälissä peuhaa kunhan vaan pussit tyhjenee tekemättä mulle mitään. Yäk. Ja yltiöhetero tuskin moiseen suostuisikaan.
  • 13 / 13
  • rutiritija rullaa
  • 17.5.2014 15:18
Heti otsikosta tajusin että nyt on kyseessä joku aprillipila.