Frederik Ljungberg ylpeä homohuhuista (juttukommentit)

  • 1 / 7
  • Public eye
  • 15.6.2010 12:01
Minun nähdäkseni taas on julkisuudesta elävälle ihmiselle paljon hyödyllisempi taktiikka säilyttää riittävä määrä salaperäisyyttä oman persoonansa ympärillä.

Yleisön mielenkiinto säilyy paljon paremmin, kun huhuja ja "paljastuksia" velloo aika ajoin suuntaan jos toiseenkin. Ja mainostajat ei tykkää mistään niin paljon kuin julkisuudesta, kunhan se vain ei mene ylettömän negatiiviseksi.

Haluaisin nähdä enemmän julkkiksia, jotka kieltäytyvät puhumasta kaikkia yksityisasioitaan jokaiselle kyselijälle. Se olisi paljon terveempää kuin makuuhuoneensa ja ihmissuhteidensa levittely kaiken maailman sensaatiolehtien kansissa ja aukeamilla.
  • 2 / 7
  • Riquman1990
  • 15.6.2010 13:57
Mä luulen, et se on homo, koska jos se ois hetero, ni kai se ois sen jo "myöntäny". Sen sijaan tollanen "mä en puhu yksityisasioistani"-linja on aika epäilyttävä...

Sen sijaan ihan ymmärrettävää, et joku haluu pysyy kaapissa, mut miks tollanen puljaus?
  • 3 / 7
  • Riquman1990
  • 15.6.2010 14:03
Eihän se mistään julkisuudesta elä, vaan jalkapallosta. Se ei oo mikään mediahuora tai bb-julkkis.

Niin ku mä jo sanoin, mä ymmärrän niitä, jotka haluu pysyy kaapissa yksityisasioistaan, mut en tollasta puljausta. Sanos suoraan, onks se homo vai hetero tai ois hiljaa yksityisasioistaan.

Muutenkaan mä en oo koskaan tajunnu, miks homous ylipäätään kuuluu muille ku kaikkein läheisimmille (ystävät, perheenjäsenet, mut ei välttämättä esim. työkaverit). Ihmissuhteet on kahden kauppa!
  • 4 / 7
  • Public eye
  • 15.6.2010 15:34
Freddie Ljungberg on tavaramerkki, joka on myynyt erittäin menestyksekkäästi sellaisia toisia tavaramerkkejä, kuin Calvin Klein, Nike, Procter&Gamble, L'Oreal, Puma, ESPN, Pepsi.

Mitä enemmän hänen tavaramerkkinsä saa ilmaista palstatilaa nuoria kulutushaluisia ja -kykyisiä lukijoita edustavassa mediassa, sitä tyytyväisempiä ovat häntä hyödyntävät mainostajat.

Lisäksi oikeasta jalkapallosta on pikku hiljaa tulossa myös Amerikassa suurta bisnestä. Sitä kehitystä edistävät Beckhamin ja Ljungbergin kaltaisten nimien esiintyminen joukkueiden listoilla, vaikka heidän varsinaista pelipanostaan ei enää täysin voidakaan verrata heitä toistakymmentä vuotta nuorempien kanssapelaajiensa panokseen.
  • 5 / 7
  • Riquman1990
  • 15.6.2010 18:00
Tietenkään jalkapallo (tai jalkapalloilija) ei oo mitään ilman julkisuutta, mut mä tarkotin lähinnä sitä, et se ei oo mikään TURHA julkkis, vaan se on tehny jotain OIKEETA, josta se tunnetaan. Sillehän oikeestaan maksetaan pelaamisesta ja pelaamisen avulla se on noussu julkisuuteen eikä myymällä yksityisasioitaan halpaan hintaan...

Ei sille yksityisasioiden levittelystä makseta, vaan siitä, ku se on lahjakas pelaaja. Jalkapallohan kiinnostaa mainostajii just siks, ku se on niin suosittuu.
  • 6 / 7
  • jaakko
  • 19.6.2010 23:41
Hyvännäköinen mies, totta kai. Ja hän itse tietää että... tai paremminkin manageri sanoo, että ei siinä mitään. Ihailtu saa aina olla.
Ja me täällä jauhetaan hänen brändiään homouden nimissä. Mitä useammin se nimi esiintyy, sen parempi kaikelle brändikaupalle.
  • 7 / 7
  • Ossi Halme
  • 12.8.2010 15:29
Ammattikuntana urheilijat ovat niitä harvoja, jotka ovat periaatteessa aina tiukassa tikissä. Siksi on luontevaa, että urheilijoita on aina ihailtu ja hyödynnetty visuaalisesti, oli kyse sitten markkinoinnista tai taiteesta.

Urheilijan brändäys ei aina ole helppoa, sillä monesta lajista on vaikea löytää yhtymäkohtaa keskivertotallaajalle. Tai mistäs minä tiedän miten ahkerasti suomalaiset vaikka heittelevät keihästä kodeissaan.

Mun mielestäni on siis täysin järkevää, että urheilija toimii vaikka (alus)vaatemallina. Kummempaa olisi pistää hänet tuulipuku päällä myymään kalusteita. Eikä kyse ole pelkästä "seksi myy" -tyylistä. Hyväkuntoiset, terveyttä uhkuvat urheilulliset ihmiset ovat muutenkin hyviä myyntikeinoja.

Ljungberg on tehnyt hyvää työtä ja auttanut montaa perinteisten macholajien edustajia pudottamaan vaatteitaan. Siitä kevennyksestä on hyötynyt moni osapuoli, eikä vähiten urheilija itse. Lisäksi hän on kääntänyt edukseen gay-puheet sen sijaan, että olisi hiiltynyt, jäätynyt ja päättänyt alkaa todistelemaan jotain. Linjallaan hän on todennäköisesti hankkinut ostovoimaista, lojaalia ja vaikutusvaltaista pinkkiä kannattajakuntaa. Pitää olla heikko itsetunto, surkea manageri tai Yleisradion urheilutoimitus jos ei noin pysty toimimaan.