Munaton mies armeijaan?

Viime viikolla tuli postia puolustusvoimilta, olen nykyään asevelvollinen. Olen lykännyt tätä asiaa koko trans-prosessin ajan, mutta pakosta nyt ajankohtainen. Ainoana foorumina eksyin nyt tänne tiedustelemaan, onko joku muukin transmies, tai miksei transnainenkin, käynyt armeijan. Omalla kohdalla suurin mahdollisesti esteeksi muodostuva asia on kirjaimellinen munattomuus, joka jatkunee seuraavat 10-15 vuotta. Kuinka käy munattoman miehen armeijassa?
  • 2 / 3
  • Pete
  • 19.2.2015 15:50
Tuota noin...

Mikäli haluat asevelvollisuutesi suorittaa, niin minä en ainakaan näkisi sille mitään estettä. Minäkin olen omalla pienellä osuudellani ollut mukana Puolustusvoimien HLGTB (taimitenseniminytmenikään) -projektin alullepanossa. Kaikissa varuskunnissa on nykyisin aikas hyvin tiedostettu nämä jutut ainakin varusmiestoimikuntien ja sosiaalikuraattorien puolella.
Oletan siis, että olit ennen virallisesti nainen, ja nyt olet virallisesti mies. Olisitko suorittanut asevelvollisuuden vapaaehtoisena vielä virallisesti naisena ollessasi? Mikäli vastaus on kyllä, sinne siis.

Muiden asevelvollisten asenteitahan en voi enkä osaa arvioida, mutta mikäli kantahenkilökuntaan kuuluvilta tulee minkäänlaista negatiivista kommenttia, niin se on rangaistava virkavirhe.

Kyllä PV:ssä meikäläisetkin pärjää. Itse olen sen elävä osoitus 20 vuoden kokemuksella.

Pete, majuri evp (SPOL), rekisteröidyssä parisuhteessa toisen miehen kanssa jo 15 vuotta.

P.S. Palleista ei ole väliä...
  • 3 / 3
  • puppeliassi
  • 19.2.2015 20:09
Jos välttämättä haluat voit varmaan mennä mutta poiskin pääsee jos joku alkaa syrjimään, ei sen armeijan takia kannata mielenterveyttä menettää ainakaan jollei ole sota.