Sataako kakkaa niskaan?

  • 1 / 5
  • Celeron
  • 14.8.2014 19:32
Pahoitteluni suuresti, jos tätä asiaa on aikaisemmissa topiceissa jo käsitelty, mutta kiinnostaisi tietää
minkälaista syrjintää, vihapuhetta jopa suoranaista rasismia olette kohdanneet seksuaalisen suuntautumisen vuoksi?
Lievää nälvimistä, nimittelyä varmaan jonkun verran, mutta mikä on kauheinta, jos negatiivisesta perspektiivistä aatellaan?
Uhkailua, fyysistä väkivaltaa?
  • 2 / 5
  • Orango
  • 28.8.2014 19:33
Nuoruudessa tuli koettua se perussetti huutelua, kuten varmaan moni meistä. Huutelu oli kohdallani pahimmillaan rankkaa, mutta se ei haitannut ja onneksi vältin sitä pahemmat purkaukset.

Mielenkiintoisin ilmiö on mielestäni ollut viime aikoina lisääntyneet provokaatiot, jotka tulevat lähes poikkeuksetta venäläistaustaisilta turisteilta. Olen siis mies ja aiempiin vuosiin verrattuna ainoa muutos on nykyinen pitkä tukka, joka tuskin kokonaisuudessaan selittää provokaatioiden lisääntymistä. Nykyaikana voimakkain provokaatio liittyy uimahallissa käymiseen, jolloin osa venäläisistä turisteista tulee lähes iholle kertomaan mielipiteensä. Toivottavasti et Celeron kovin rajua ole joutunut sietämään!
  • 3 / 5
  • SaintJudy
  • 28.8.2014 20:19
Viimeisen "Tivun moho" sähähdyksen taisin kuulla, yllätys yllätys, homobaarin vessassa muutama vuosi sitten. Sinänsä yllättävää vaikka olinkin puuteroimassa nenääni.

Nykyään huutelut ovat pitkän parran myötä vaihtuneet johonkin etno-uskonnollisiin huomautuksiin. Myös homobaarissa.
  • 4 / 5
  • puppeliassi
  • 28.8.2014 20:59
Itse jos olisin nuorempana tullut kaapista ulos olisi varmasti tullut sekä fyysistä että henkistä väkivaltaa asiasta johtuen mutta kun tulin isommassa kaupungissa kaapista ulos ei pahemmin ole ongelmia ollut, yksi nainen jonka kanssa oltiin samalla psyaktrisessa osastolla tavattiin jossain ja tuli kahville luokseni mutta kun kerroin että olen homo niin raamatulla lyötiin, häntä tietty harmitti kun olisi minusta tahtonut vähän enemmän kuin mitä homomies voi naiselle antaa.

Syrjintää on ollut ammattikoulussa että puhuttiin pahaa selän takana ja välteltiin, mutta nyt ei ole ongelmia ollut eikä ketään tuntematon koskaan ole mitään homofobista sanonut/tehnyt tosin en ole seurustellut enkä kädestä kuljennu kadulla enkä ole stereotyyppisen homon näköinen joten eipä kukaan vastaantuleva asiaa voi arvata, tosin jos olen kavereiden kanssa kahvilla tms niin varmaan joku vieressä istuva tajuaa jutun aiheista toisinaan etten ole hetero.

Eiköhän ole tuurista kiinni minne sattuu syntymään suureen vai pieneen paikkakuntaan ja millaisia ihmisiä ympärillä on. Lapsuuden paikkakunnallani oli tosi ahdasmielinen ilmapiiri, pikkuinen tuppukylä.
  • 5 / 5
  • Celeron
  • 9.9.2014 15:41
Enpä oo kauheen kovaa rasismia itse kokenut. Vaikka oman herkkyyteni johdosta pienetkin herjat/huutelut ja vastaavat tuntuvat usein pahalta.
Ois kiva tietää enemmän tuosta venäläisturistien käytöksestä. Millä tavoin he osoittavat tämän negatiivisuutensa? Venäläisessä perinteessähän pitkä tukka
miehellä on jo syntiä jossai määrin, joten sitäkin varmasti katsotaan kieroon. Joskus oon miettinyt myös jos Haavisto olisi valittu pressaksi reilu pari vuotta sitten
olisiko se konkreettisesti jopa muuttanut venäläisten suhtautumista/ajattelutapaa Suomea kohti. Ehkä ei, ehkä joo. Haaviston taipumukset maailmalla kuitenkin tunnettu
monien vuosien ajan, ymmärtääkseni. Mutta siis, maantieteellehä emme voi yhtään mitään :D