Riistokosmetiikka

  • 1 / 5
  • Pete
  • 19.11.2013 19:39
Hai hou hyvät siskot ja veikot barrikadein luona.
En ole millään lailla hirveän poliittisesti aktiivinen enkä muutenkaan maailmanparantaja, mutta nyt on ruvennut jurppimaan yksi asia: Israelilainen firma myyskentelee Cityconin kauppakeskuksissa -esim. meidän Matinkylän Isossa Omenassa- Kuolleen Meren meren suolaa ja mutaa sekä muita kosmetiikkatuotteita.
Ne kaikki on tuotettu israelilaisten laittomissa siirtokunnissa Länsirannalla, ja alueen oikeat omistajat, palestiinalaiset, eivät saa niistä latin latia.
Kun pari kertaa englantia puhuva myyjä on tullut ohi kulkiessani kysymään, haluaisinko ostaa tuotteita, olen vastannut, että kyllä; heti, kun Israel purkaa laittomat siirtokunnat. Seurauksena on ollut toisen -suomea puhuvan- (nais)myyjän hirmuinen väliin puuttuminen huutaen ja raivoten, vaatien minua välittömästi poistumaan paikalta. Noh. Olen aina mennyt, koska en ole halunnut mitään miekkaria järjestää, kunhan olen vastannut kysymykseen.
Moni israelilainenkin vastustaa näitä siirtokuntia, ja kyse ei siis ole mistään antisemitismistä. Haluaisin kuitenkin muistuttaa, että näiden tuotteiden tekijät ovat niitä samoja tyyppejä (laveasti ottaen), jotka tappoivat työkaverini (kapteenin) YK:n tarkkailuasemaan tarkoituksella ja harkiten muutama vuosi sitten. Lisäksi tunnen monia siellä YK-joukoissa (Libanonissa) palvelleita, jotka ihan oikeasti edelleen sanovat, että Hizbollahin kanssa oli kymmenen kertaa helpompi asioida kuin iippojen...
En ehdota mitään mielenilmauksia ja yleistä paatosta, vaan pelkästään, että teette omat johtopäätöksenne siitä, mistä kylpysuolanne ja mutakuorintanaamionne (?) ostatte. Kaunis kiitos siitä.

Yours Truly, Pete

P.S. Eikö Cityconin johto muuten todellakaan tajua sitä, että englannin lyhenne "con" tarkoittaa joko "convicted criminalia" (tuomittu rikollinen) tai "confidence artistia" (huijari); EI "constructionia".?
  • 2 / 5
  • Pojotor
  • 19.11.2013 20:35
Salut Pete ja muutkin

Tänään oli UN Bazaar ja itse jätin ko kylpysuolat samasta syystä ostamatta vaikka mieli olisi tehnyt, kun kylvyssä tulee usein lilluttua.
Pienilläkin askelilla on merkitystä!
  • 3 / 5
  • Pete
  • 19.11.2013 21:44
Salut Pojotor, ja terveisiä tutuille Heidilään!
Jos esim. Cristoph Gaillard , Kuno Zbinden ja Mehmet Tekyildiz vielä ovat palveluksessa, niin paljon terkkuja ja kovat kaverikaipaukset...

Kiitos valinnastasi! Kuten sanoin, en minä mitään kampanioimaan rupea, mutta kun ihan oikeasi kyrsii.
  • 4 / 5
  • JuhaniV
  • JuhaniV
  • 19.11.2013 22:42
Veljeni myy suomalaista turvetta Kauko-Itään niin paljon kuin he pystyvät tehtaassaan tuottamaan. Enemmänkin menisi. Kyseessä on siis ihon turvehoito. Miksi pitäisi mennä merta edemmäksi kalaan?
En ole kokeillut. Se näyttää niin suttaiselta puuhalta. Moni tuntuu olevan sitä mieltä, että se tekee iholle hyvää.
Varmaan turve tekeekin, eikä siinä mitään.
Kuolleenmeren muta ja suolakin ovat kuulemma ihan erikoisen avittavaa kaikenlaisiin ihotauteihin psoriasiksesta akneen.
Minun mielestäni vaan yksi ongelma on se, että nämä iipot ovat vallanneet kyseistä aluetta jo vuosikymmeniä ja käyttäneet sen "eko" luonnonvaroja (suola ja savi) myydäkseen sitä ulkomaille, antamatta varsinaisille omistajille pätkääkään rahaa. Eri asia on sitten, että Kuollutmeri todella kuollut, kiitos Israelin harjoittaman Jordan-virran veden muualle (kibbutseille) ohjaamispolitiikan. Veikkaan, että on ihan todella. Siis vedetön. ei pelkästään "ei-suola-vedetön".

En todellakaan tiedä, tarkoittaako "israelilainen" idioottia, mutta nyt kyllä huudan ainakin edes suomen juutalaisia vastaamaan kysymyksiini/kommentteihini. Tiedän kyllä, että Israelissakin on oppositio...

Jos minun mökkipihalleni tulisi joku savenkaivaja nimeltään Aslak (löytyy muuten aika paljon tosi hyvää ruukkutasoista savea meiltä! Tarjouksia otetaan vastaan siis!) ja rupeaisi ajamaan minua pois aseella uhaten, väittäen, että mökkitonttini oli 3000 vuotta sitten hänen saamelaisen esi-isänsä omaisuutta, niin saattaisi vähän vituttaa. Saattaisin jopa käydä kuittaamassa oman palvelusrynkkyni ja pistoolini henk. koht. käyttöön varuskunnasta ja esittää tonkijalle vastalauseen. Erittäin painokkaasti. Tarvittaessa liipasinta painaen.
Valitettavasti palestiinalaisilla oliivinviljelijöillä ei ole tähän aseiden puutteessa mahdollisuutta, vaan heidät kuskataan vaan pois, kun ei sitä rynkkyä ole.

Ja sitten on ne ääliöt, joilla ON rynkyt ja ihan oikeasti ryhtyvät toimiin.

Näillä mennään, ennenkuin parempaa keksitään...

EDIT: Typo