Se Oikea

  • 1 / 5
  • Shadowboy
  • 23.10.2013 11:56
Onko mahdollista löytää Se oikea heti ensiyrittämällä? Eli elämänkumppani löytyisi heti ensimmäisestä seurustelukumppanista? Vaikka pariskunnalla olisi jonkin verran ikäeroakin? Löytyykö tällaisia tapauksia...?
Mielenkiintoista olisi myös tietää minkä ikäisenä 'sitouduitte' ja kuinka kauan suhteenne on kestänyt :)
  • 2 / 5
  • oddasat
  • 9.11.2013 19:36
Voihan niin sattumalta käydäkin että tarpeeksi hyvä kumppani löytyy heti. Itse tavallaan seurustelen ekan kerran ja omalta osaltani ainakin pitäisin mahdollisena pitempääkin tulevaisuutta koska ollaan huomattu monessa asiassa luonteemme kohtaavan. Mutta kannattaa varmaan elää aina pienellä varauksella ettei ihan hullusti käy sitten jos ei siitä elämänkumppania tullutkaan. Minä oon 17 ja tämä kumppanini 19 että suuren ikäeron vaikutusta en tiiä, mutta ei kai sillä iällä niin paljoa merkitystä ole. Tosin itseäni en voisi ajatella koskaan jonkun reilusti vanhemman ihmisen kanssa.
  • 3 / 5
  • puppeliassi
  • 9.11.2013 23:03
ei ole suuntautumiseen tai sukupuoleen katsomista että ei voisi olla jo eka seurustelukumppani vanhuuteen saakka mutta suurimmalla osalla ei ja ei kannata ihan noin nuorena ajatella kymmennenkään vuoden päähän parisuhteessa.

joku mun sukulaispari olivat alkaneet teini iässä seurustella ja kohta eläkeikäisiä ja vieläkin yhdessä, tämä eri sukupuolta oleva pari mutta en usko että se ei olisi mahdotonta samaa sukupuolta olevillekkaan mutta suurella todennäköisyydellä ei ensimmäinen seurustelukumppani ole se oikea.

itsekin olen 21v nuori ja veikkaan että ei sitä oikeaa löydy ihan heti. en ota stressiä asiasta enään niinkuin joskus ja se on fakta minulla ainakin masentunut kun olen niin kolhuja tulee vielä. jos uskaltaa rakastaa niin välillä tulee turpiin kuvainnollisesti, sellaista ihmisen elämä on.
Olin 15-vuotias kun me tavattiin, 16 kun muutettiin yhteen, 18 kun mentiin naimisiin, 21 kun meille syntyi lapsi. Hän on kolme vuotta vanhempi. Ensimmäinen hän ei ollut.

Uskon ja en usko siihen että olisi joku "se oikea" jokaiselle, joka vain pitää löytää. Rakastuminen tapahtuu tai ei, mutta sitoutuminen on tietoinen päätös tehdä joitain asioita ja luopua monista siksi, että aikoo elää toisen kanssa. Jos kysyt minkä ikäisenä sitouduin, vastaan että 18-vuotiaana. Hän oli osoittanut mulle sitoutuneensa sellaisella tavalla, jolla muut eivät olleet ja naimisiin mennessä tarkoitin sitä mitä tein. Tarkoitin, että enää en tahdo erota, kun tapahtuu asioita jotka olivat erottaneet meidät aiemmin, en sitä, että jäisin jos koskaan enää ei tapahtuisi mitään vaikeaa tai hän tekisi mitään väärää.

Tämän vuoden vappuna meille tuli täyteen 10vuotta.
  • 5 / 5
  • martin
  • 10.11.2013 19:28
Kyllä kai myös ensimmäinen kerta voi johtaa "sen oikean" löytämiseen. Löytäminen on toki prosessi, jossa löytyminen varmistuu. Se oikea on - minun mielestäni - molempien osapuolten vuorovaikutuksen osoittama, tulos tahtomisesta. Ei ole häntä yhtä ainoaa oikeaa, jota tulisi etsiä koko maailmasta ja kuitenkin hän on juuri se, jonka "löytää".

Ikäerolla ei ole merkitystä, jos kaksi tahtoa kohtaa.

Itse "löysin" hänet 29-vuotiaana. Hän oli kolmas, johon olin rakastunut.
Rakkaus ei kuole. Se ylittää kaikenlaiset kriisit, erot - kuolemankin!