Heteroystävästä eroon???

  • 1 / 8
  • seesami
  • 6.5.2013 0:08
Hei
Minulla on ongelma, etten tiedä miten irtautua yhdestä heteroystävästäni?
Huomaan, että olen jo pitempään roikkunut tässä tuttavuudessa; luultavasti
olen vain liian turvallisuushakuinen, kun hänen tuttavuudessaan pyörin.
En halua liikaa kertoilla itsestäni, koska se mikä loppujen lopuksi olen on vielä
hakusessa itsellenekin.
Mitä te muut, kenties vanhemmat konkarit olette karistaneet vääränlaiset
tuttavuudet jaloistanne.
Miten neuvoisitte te viisaammat minua?
  • 2 / 8
  • sweety
  • 6.5.2013 16:06
Onko ystäväsi jotenkin homofobinen vai miksi hänestä pitäisi päästä eroon? Minusta seksuaalinen suuntautuminen ei sinällään ole mikään syy laittaa välejä poikki.
  • 3 / 8
  • athene
  • 6.5.2013 18:32
Minuakin jäi mietityttämään, miten tuo painotus _hetero_ystävä asiaan liittyy. Mutta vastauksena kysymykseen, ns. yksinkertaisin tapa (jolla on myös alhaisin väärinkäsitysriski) on nostaa kissa pöydälle ja sanoa, että tämä ihmissuhde ei enää tyydytä minua, syystä että a, b ja c, älä ota minuun enää yhteyttä. Sellainen tilanne voi johtaa ihan päinvastaiseenkin lopputulokseen, ko. ihminen ei välttämättä ole tiedostanut (sinua harmittavaa) käytöstään ja haluaa aidosti muuttua. Tällainen tilanteen kohtaaminen luonnollisesti on useimmille hyvin vaikeaa, allekirjoittanut mukaanlukien. Toinen vaihtoehto on kohdella ihmistä hyvin välinpitämättömästi (et ota itse yhteyttä, jutellessa pidät ulosantisi yksisanaisena), pidemmän päälle toisen kiinnostus lopahtaa ja lakkaa ottamasta yhteyttä. Olen käyttänyt, on tehokasta, suosittelen huomattavan paljon painokkaammin rehellisyyttä (tietenkin ihmisestä riippuen, huonoitsetuntoinen on vaikeampi kohde soveltaa rehellisyyttä).
  • 4 / 8
  • seesami
  • 6.5.2013 18:57
Painotin sanaa hetero juuri siksi, että ystäväni on hyvin homofobinen. Oikeastaan pohdin sitäkin olemmeko mitään tosi hyviä ystäviä tämän henkilön kanssa.
Minulla on myös ei-homofobisia ystäviä, joten siksikin pohdiskelen tuota aiemmin mainittua ystävääni.
Joka tapauksessa koen, että yksinäisyyttäni roikun hänessä.
Ehkäpä nostan kissan pöydälle...
  • 5 / 8
  • Lepakk1
  • 9.5.2013 17:04
Suosittelen myös, nostamaan kissan pöydälle. Voihan olla, että ystäväsi haluaa muuttua tai ei oikeasti olekkaan homofobinen. Onnea koitokseen :)
  • 6 / 8
  • athene
  • 12.5.2013 0:02
Jep, hyvä valinta, jos näin voi sanoa tällaisessa aiheessa. :) Mieluummin yrittää puhua asian halki, varsinkin jos on hyväkin ystävä. Homofobiasta onneksi voi parantua.
  • 8 / 8
  • seesami
  • 4.6.2013 14:46
Hei

Tämä monella tapaa ongelmallinen ihmissuhde on taakse jäänyttä! En tiedä toiminko kaikkien sääntöjen mukaan, mutta koen olevani
vapautunut kun ei tarvitse "olla enempää kuin mitä on!"