Camp Camp: retkeilyä/ telttailua pk-seudulla

  • 1 / 6
  • platypus
  • 23.4.2013 13:39
Hei,

Tapanani on ollut kesäaikaan pyöräillä pk-seudun ulkoilualueille, ja toisinaan myös ottaa mukaan teltta yms. retkivarustus ja yöpyä. Kun ei ole itsellä kesämökkiä eikä heterosukulaisiin sellaisia välejä, että tulisi kutsuja landelle kesänviettoon, on tämä ratkaisu palvellut ihan kivasti tarvetta irrottautua välillä asfalttiviidakosta. Tykkään liikuskella omin päin, mutta välillä olisi myös mukava saada seuraa tuollaiseen ulkoiluun. Ihan keitä vain LGBTIQ-tyyppejä, jotka viihtyvät luonnossa ja nuotion ääressä istuskelemassa.

Yhdessä HeSetan ryhmässä tuli jo puheeksi, että muitakin luontoilusta tykkääviä tuntuisi olevan. Päätettiin asiassa aktivoitua, mutta huomattiin, että meillä oli kahdenlaista visiota siitä, miten tällainen juttu kannattaisi järjestää. Organisoidumpi vaihtoehto esitetään Pinkki perjantai -ryhmän Facebook-sivulla: kutsu etukäteen varattavalle maksulliselle (50€) alueelle Nuuksioon 8.6. Sinne luultavasti tulen itse myös. Kuitenkin tuumin, että sateenkaarisosiaalista retkeilyä voisi huolettomammin harrastaa ihan ex tempore -tyyliin. Siten, että kun jollain viikolla katson säätiedotuksesta, että parin päivän päästä olisi hyvä ilma lähteä sen-ja-sen lammen rantaan yöpymään, laitan tähän viestiketjuun ilmoituksen aikeestani. Jos joku haluaa liittyä seuraan, voi vaikka yksityisviestillä sopia yksityiskohtaisemmin. Jos ei kukaan tule, viihdyn kyllä itseksenikin. Mikäli on muita tällä tavalla asennoituvia, voivat puolestaan kuuluttaa tässä näin, ikään kuin virtuaalisella ilmoitustaululla.

En osaa yhtään arvioida, millaista suosiota tällaiselle ex tempore -sateenkaariretkeilykonseptille olisi odotettavissa. Monikin saattaa kokea, että jos muita osallistujia ei satu tulemaan, on aktiviteetti epäonnistunut. Haluan nyt kuitenkin kokeilla, herääkö kiinnostusta. Siksi olisi kiva saada tähän myös kommentteja siitä, viehättääkö idea missään määrin. Vaikkei siis konkreettista leiriytymismispäätöstä heti saisikaan päähänsä :)
  • 2 / 6
  • Skogsrå
  • 4.5.2013 0:38
Hei,

täällä toinen luonnossa seikkailija. Ideasi ex tempore -retkeilystä kuulostaa mukavalta, ilmoita toki täällä jos olet suuntaamassa jonnekin! :)
  • 4 / 6
  • sata-suudelmaa
  • 4.5.2013 14:15
Kuulostaa tosi kivalle. Olen myös mukana! :) Mielestäni molempia "kokoontumiskutsuja" voi toteuttaa ja itse ainakin jään seuraamaan täältä tulevia ehdotuksia. Ja toki, jos itse keksin mukavan retkeilyehdotuksen, kysyn täältä kavereita.

Platypus, ideasi on hauska ja mielenkiintoinen!
Ehkä jonain päivänä tapaamme nuotiotulen merkeissä. :)
  • 5 / 6
  • Geschwitz
  • 7.5.2013 17:53
Kävin viime viikonloppuna suunnistamassa Pirttimäen kiintorasteilla ja hauskaa oli. Onkohan täällä joku jota rastien etsiminen kiinnostaa? Myös Iltarastit olisi yksi vaihtoehto, ensi maanantaina 13.5. ne olisivat melkein keskustassa eli Pirkkolassa.
Moi,
Itse en ole tulossa (menen mökille kaakonkulmalle itärajan pintaan koko kesäksi; siellä kurjet huutaa suolla, sorsat soutaa rannassa, kuikat huutaa yötä myöten [pirulaiset pitävät hereillä] ja majavat koittavat tukkia padoillaan järven ainoan laskujoen...), mutta täällä meillä Espoossahan on Nuuksio!