Miten selvittää toiselta mieheltä että onko hän homo?

  • 1 / 6
  • Bottomfairy
  • 24.2.2013 16:56
Niin olen todella uusi palstalla ja enkä oo varma onko oikee aihe alue. Oon myös aika tuore kaapista päässyt. Että tää on vielä aika lasten kengissä. Olenkin miettinyt että jos tapaat jonkun hyvän näkösen kundin ja susta tuntuu että se ois homo. Mutta mtn varmaa merkkiä ei olisi. Niin miten lähtisit asiaa selvittämään sillai ettei toinen ihan säikähdä ja juokse karkuun.
  • 2 / 6
  • k_ma
  • 24.2.2013 23:07
Oisko kumminkin ihan suora kysymys vaan mitään? Entä sitten jos se pelästyy ja juoksee pois, joko se tulee hetken päästä takaisin tai sitten se ei ollu sua varten.

Valitettavasti multa ainakin puuttuu sellainen tutkaominaisuus jolla pystyisin tuota asiaa ilman kysymistä selvittämään. Toinen asia sitten on, kuinka rehellisen vastauksen saa.
  • 3 / 6
  • Torontosta
  • 25.2.2013 2:08
Han voi olla gay, varattu silti hienosti vaihtaa kuulumisia sitten se seviaa.Hetro miehet voi myos keskustella ilman mitaan paheksumista gay miehista.
Omasta kokemuksesta tiedän, että kannattaa ensin kysyä suoraan eikä vatvoa asiaa mielessään niin kauaa, että tunteet alkavat syventyä. Toisaalta, suomalaisilla miehillä on taipumus olla hirveän ujoja ja jäisiä, joten jos kielteinen vastaus herättää epäilyksiä se ei välttämättä ole aiheetonta.

Tietysti, jos kyseessä on aivan tuiki tuntematon määs, niin sitten kannattaa pyrkiä ensin tämän tuttavaksi ja sitten kaveriksi/ystäväksi. Yleisasenne homoudesta kannattaa myös selvittää suht pian, vaikkei se mitään takaakaan, mutta positiivinen asenne on mielestäni parempi lähtökohta. Oma suuntautuminen kannattaa tuoda julki alku-keskivaiheilla, ettei synny myöhemmin väärinkäsityksiä. Sekään ei valitettavasti takaa mitään, jos toinen ei säikähdä eikä sekään näköjään, ettei omasta suuntauksestaan hiisku sanaakaan oma-aloitteisesti. Jossain vaiheessa kannattaa siis kysyä, mutta siitä en osaa varmasti sanoa kannattaako omasta mahdollisesta ihastuksesta samassa yhteydessä mainita.
  • 5 / 6
  • puppeliassi
  • 25.2.2013 11:28
jollei toinen ole neiti tai kerro itse niin ei sitä homoutta näe päältäpäin.

eli joutuu riskin ottamaan jollei toinen kerro itse/joku tuttu kertoo sen olevan homo tai sitten joutuu olemaan yksin.

homofobisen yhteiskunnan takia onhan se vaikeaa etsiä toista kun joutuu piilottelemaan joskus aiheestakin. netistä niitä homomiehiä helpoiten löytyy esim iskuri.net, joista itse olen muutaman kanssa käynyt kahvilla..
  • 6 / 6
  • SaintJudy
  • 25.2.2013 12:05
Jos kyseessä on neiti, niin tuskin on homo. Silloin kyseessä on nuori naimaton nainen. Toisaalta joskus homon täytyy olla aikamoinen neiti etsivä, jotta tunnistaa toisen homon. Hankalimmissa tapauksissa neiti Marple. Post metroseksuaalin ja emo/fruittareiden jälkeen tietynlainen pukeutuminen tai käytös ei kuulu yksinomaan homoille.

Jos tuolla on nyt mitään merkitystä itselle tai kiinnostuksen kohteena, helpommalla pääse kun kysyy suoraan, diplomaattinen lähestymistapa on tosin hyvä omata. Omasta kokemuksesta homobaarissa suora kysymys siitä, oletko homo vai hetero (tai joku muu), on yleisempää kuin ystävällinen tervehdys tai etunimen kysyminen - tämä siis jo ennen "heteroystävällisiä homobaareja". Nyt arvuutellaan onko sinun etunimi kenties Top vai Bottom...
Yleensä kun ihmisiin tutustuu, ystävyys syvenee ja luottamus herää, asia tulee kyllä varmaan jossain vaiheessa ilmi.