Kahden vaiheilla

  • 1 / 3
  • Lilithia
  • 19.6.2012 1:42
Olen bi-nainen ja elän parisuhteessa miehen kanssa. Epäilen kuitenkin olevani lesbo. Suhteessamme on ongelmia esim. seksi minun puoleltani ei vain toimi. Koskaan en ole nauttinut siitä ja välttelen sitä viimeiseen asti. Mieheni ei tiedä mitään asiasta. En halua loukata häntä ja tiedän, että syyn täytyy olla minussa. Hän on niin kiltti ja hellä eikä koskaan tekisi mitään vahingoittaakseen minua! Viimekerralla purskahdin itkuun ja piilouduin vessaan ennen kun hän ehti huomata.
Takaraivossani tykyttää ajatus, että kaikki ei ole kunnossa enkä voi jatkaa näin.
En tiedä, mitä tehdä. Minulla olisi upea elämä edessäni hänen kanssaan: asumme yhdessä, olemme jo kihloissa, häitä suunnitellaan tulevaksi muutaman vuoden sisällä, haluamme molemmat lapsia... Lisäksi pidän hänestä todella paljon! En vain tiedä voinko rakastaa häntä kuten hän minua.
Jos eroaisimme, loukkaisin häntä syvästi ja menettäisin kaiken mitä meillä on. Entä jos hän on elämäni rakkaus? Entä jos vain en ole koskaan tyytyväinen siihen mitä minulla on? Entä jos en löydä enää ikinä ketään? Entä jos en saakaan lapsia? ENTÄ JOS OLEN VÄÄRÄSSÄ?!?!
Minulla on niin paljon mitä menettää ja samalla en kuitenkaan ole tyytyväinen siihen.
Olen kahden vaiheilla: ottaako riski menettää kaikki vai pelata varman päällle?
  • 2 / 3
  • JuhaniV
  • JuhaniV
  • 19.6.2012 10:22
Kertomasi perusteella ehdotan, että keskustelisit jonkun kanssa ajatuksistasi. Seuraavassa pari linkkiä, joiden takaa voit löytää sopivan keskustelukumppanin.

Pirkanmaan Setary:n psykologi
http://treseta.fi/tuki-ja-neuvontapalvelu

Setan neuvontapalveluita
http://www.seta.fi/tukea_ja_neuvoja

Luotettavan keskustelukumppanin kanssa on mahdollisuus muotoilla ajatuksena uudelleen. Ehkä teitä elämässä onkin eteenpäin enemmän, kuin vain oman ajattelun tuloksena voisi päätellä. Tuollainen elämänsä perusteellinen pohdinta tekee ihmisestä myös aikaisempaa vahvemman.
  • 3 / 3
  • Terhola
  • 19.6.2012 10:54
Hei Lilithia

Pirkanmaan neuvontapsykologi päivystää vielä huomenna, jonka jälkeen siirrytään kesätauolle.

huomenna siis ehtisi vielä olla yhteydessä.

Palvelu aukeaa taas 20.8. alkaen

Laitoin sinulle myös privaattiviestin. Voimia!

ystävällisesti

Mikko V.
Pirkanmaan Setan pj