Münchenin matkalla 4-7-.5
Hei. En ole koskaan käynty ko. kaupungissa ja kysyn tietääkö kukaan ulkoilupaikkoja, ravitoloita tai muita tapaamismestoja? Tiedoista kiitokset etukäteen.
Juki
Tämä ei ole suoraan vastaus kysymykseesi, mutta pientä infoa kuitenkin. Homoystävällisiä majataloja:
http://www.queer.de/hotels_fuer_schwule_und_lesben/M%C3%BCnchen
München on todella monipuolinen lomakohde. Siellä on kaikki lähellä ja moneen makuun. Minulle München on ehdottomasti eräs ykköskohde. Tutki internetistä kiinnostavia paikkoja. Tänä päivänä homopaikat ovat hyvin verkon kautta löydettävissä. "Ulkoilupaikkojen" suhteen kehotan varovaisuuteen. Nimittäin kaikki eivät sielläkään pidä homoista.
Kylpylä, joka on MUST. Uskomattomin kylpylä missä olen ikinä ollut. Muistelen siellä olevan 11 erilaista saunaa, jopa suomalainen halkosauna. Erilaisia rentoutumispaikkoja ja jopa mietiskelypaikkoja on useita. Ei kannata mennä kylpylän halvemmalle perhepuolelle. Se on yleensä tupaten täynnä ja lasten kiljunta on taukoamatonta. Toisella puolella on rauhallista. Sinne tullaan näkymään/näyttäytymään ja katsomaan. Mitään säpinää ei tuhon paikkaan kuulu. Käyskellä voi täysin FKK (Frei Körper Kultur) tai kylpyviittaan kietoutuneena. Se ei ole homopaikka, mutta nähtävyys ja kokemus.
http://www.therme-erding.de/de/100682/100888/english.html
Kylpylä on Münchenin ulkopuolella. Junalla pääsee lähelle asemalle ja kävellen taikka taksilla asemalta perille. Junaa joutuu vaihtamaan jossakin puolimatkassa. Busseilla varmaan pääsee myöskin Münchenistä. En ole niitä käyttänyt.
Käytiin Münchenissä viime kesänä ja ihastuttiin kaupunkiin kyllä. Kannattaa kierrellä Müllerstrassen ja Thalkirchnerstrassen homoalueella, sillä siellä oli tosi kivoja ja viihtyisiä ravintoloita ja baareja. Näkemisen arvoisia kohteita mm. Marienplatzin kellotornin tanssivat nuket nuket (joka päivä klo 11 ja 17), Frauenkirche, näköalat Sankt Peterkirchen korkeasta tornista, kivat pikkulounasravintolat Viktualienmarkt-torilla sekä Dachaun keskitysleirimuseo, joka kyllä hätkähdytti. Toki kannattaa käydä Neuschwansteinin linnassa. Sinne on kiva opastettu retki joka päivä rautatieasemalta, ja itse junamatka ylös vuoristoon oli mukava kokemus.