Mistä löytyy nörttilesboja?

  • 1 / 40
  • Lukkilepakko
  • 17.4.2012 22:30
Itse olen 24-vuotias yliopisto-opiskelija Helsingistä. Sosiaalisten suhteiden solmiminen ei ole koskaan ollut minulle helppoa, kun olen jokseenkin ihmisjoukkoja vierastava.

Missään baareissa en halua käydä, ja tapaamiset joissa on paljon ihmisiä(ja meteliä) ovat minulle hankalia, ja pidän enemmän luonnon rauhasta, lukemisesta ja videopeleistä kuin bilettämisestä, ja tulen toimeen paremmin eläinten kuin ihmisten kanssa.
  • 2 / 40
  • snapback
  • 17.4.2012 23:08
Kyllä niitäkin varmasti löytyy. Itse ainakin viihdyn paremmin pienessä porukassa, kuin ihmis meressä. Maalla olen kasvanut joten eläimet ja luonto on tullu läheisiksi. Video ja tiatokone pelejäkin on tullut pelattua. En usko että olen ainoa.
Mulla on sellainen kotona. Ja täältä kotoa se yleensä löytyy pelaamasta :) Siksi sitä lajia voikin olla vaikea kohdata muualla.
Niin no, ei meitä mistään löydykään, kun lymytään kaikki kotona pimeissä kammioissamme. :)
Vähän harmi kyllä sinänsä, kun uusien ihmisten löytäminen on melkeinpä mahdotonta nörtin elämäntavoilla. Toki netissä tulee seikkailtua ties missä ja milloin, mutta se on aina vähän semmoista. Anonyymiä. Ja kynnys irl-tapaamiseen voikin sitten pahimmassa tapauksessa tulla aika korkeaksi, jos onnistuu jonkun kiintoisan ihmisen löytämään.
  • 5 / 40
  • penvandal
  • 4.5.2012 19:08
on paha juttu, että kotisohva pleikkarin edessä on niin helppo paikka jämähtää. hyvä tietää että meitä nörttilesboja on muitakin :) mutta onhan se, jos itte pitäis valita baari-illan tai rauhallisen kotonalööbamisen välillä valitsisin kyllä lähes poikkeuksetta jälkimmäisen, parempi meno...
  • 6 / 40
  • kaledriina
  • 17.5.2012 0:34
Moi, olen 27-vuotias yliopisto-opiskelija Vantaalta. Olen kotona viihtyvä nörtti ja kaikki sosiaalinen toiminta on minulle hankalaa, vaikka sinänsä pidänkin uusiin ihmisiin tutustumisesta. Minuun saa ottaa yhteyttä jos huvittaa.
Täältä löytyy yksi telkkarin edestä istumasta! Sama juttu itsellänikin, jos on baarireissu tai pleikkailta valittavissa, valitsen pleikkaillan. ^^;
  • 8 / 40
  • penvandal
  • 18.6.2012 16:43
kesän galluppi:mikä peli pyörii juuri nyt?
itse oon pelaillu uudestaan tota Bioshockia läpi, luin Ayn Randin "Atlas Shrugged" kirjan, jonka maailmaan kyseinen peli vähän linkittyy, niin testailen saako siitä pelistä sivistyneenpänä jotain enemmän irti :) muuten kyllä vakipelinä pyörii Tekken ja Skyrim.
  • 9 / 40
  • kiitos_kaloista
  • 18.6.2012 19:31
Skyrim on tietysti kestosuosikki, mutta muutkin Bethesdan luomukset, kuten vaikkapa Fallout: New Vegas (ja Oblivion :D) on koko ajan peluutuksessa. Portal 2:n juuri hankin myös. Miljoona muuta peliä on kesken, mutta ongelmana on se, etten osaa/ehdi keskittyä yhteen kerrallaan vaan pelaan pikkuisen sitä ja vähän tätä. Silloin, kun en ole liian koomassa töiden jälkeen. :p

(oon sitten muuten tuo silakka, sain lopulta rekkauduttua tännekin)
Itse tein ennätykseni ja sain pelattua pelin alle puolessa vuodessa loppuun (Okami)! Mullakin kun on tapana pelata hetken toista, sitten taas toista peliä, ihan oman mielenkiinnon ja fiiliksen pohjalta. Kesällä tarkoitus olisi hakata Persona 3 loppuun, korkata viimein Fatal Frame 2 ja Silent Hillit 2 & 3. Kaiken lisäksi olisi kasa pelejä odottamassa. Ehkä noilla pärjää kesän :D
joo kyllä Bethesda on rautaa,ja mun mielestä Skyrimin ja Oblivionin voittaa yhä mennen tullen Morrowind joka oli juoneltaan ja sisällöltään kyllä rikkain peli pitkään aikaan, vaikka laatikkografiikka vähän välillä silmää halkoikin. Mulla on tää tietokone niin tehoton että nykyään on pitäny vaihtaa pleikka 3 vaan ainoaks pelialustaks, tosin tällä Notepadillä pelailen gameboypelejä emulaattorin kautta :D ja Terrariaa, siinäkin on yks nerokkaan yksinkertanen peli. Pitäiskin enempi pelailla... tuo Final Fantasy VI Advance-versio on muuten yllättävän onnistunut :)
  • 12 / 40
  • Lukkilepakko
  • 20.6.2012 10:32
Tällä hetkellä pelailen taas Batman:Arkham Asylumia.

Palasin sen pariin pelattuani sen jatko-osaa Arkham cityä. Nyt yritän saada kaikki trophyt.
Lisäksi Dragon age: Origins. Olen pelaillut sitä aika paljon, mutta siinä on hirmu paljon sisältöä, joten palaan sen ääreen aina välillä.
Oiii, Fatal frame 2 on mullakin toivelistalla. Vaatii vaan ehkä hitusen kikkailua, että pääsen sitä pelailemaan, kun en omista muita kuin Nintendon konsoleita... ;) Samoin suunnilleen kaikki julkaistut Silent Hillit. Saakohan sitä vaikka joskus aikaankin niiden suhteen jotain muuta, kuin pelkkää haaveilua.

Ja Morrowind on ollut niiiin kauan pelattavien listalla, mutta en edelleenkään ole päässyt vielä juuri alkua pidemmälle. Mutta sitten joskus, kun on aikaa. Tunnelma siinä ainakin on erittäin kohdillaan, laatikkografiikoista huolimatta. *haikea huokaus*

muoks: Ai niin ja Dragon Age: Origins on myöskin pelilistalla. Mulla taitaa olla ongelma. Haalin pelejä, joita en kuitenkaan ehdi pelaamaan. :D
joo, pelilista vaan täyttyy. mulla on ikuisena ykkösen odottamassa Final Fantasy X remake PS3:elle, jonka pitäis ilmestyä... joskus hamassa tulevaisuudessa. Joskus kymmenenvuoiaana pikkupirpanana on se alkuperäinen versio hakattu läpi, jotenkin suurta nostalgiaa liittyy siihen peliin :) toivottavasti remakessa ei muuteta muuta kuin grafiikkoja HDhen päin, muuten en kyllä maksa itseäni kipeeksi. HArmi vaan että kansissa tota nimenomaista peliä ei sitten enää taida saada. Ärsyttää muutenkin kun nykyään iso osa uusista peleistä ladataan vaan konsoleille netistä, mä ainakin oon niin omistushaluinen että tykkään kun on joku pelin/cd-kotelo jota hipelöidä ja kuljetella paikasta toiseen.

BTW kappas, joutuukin tästä pian takasin koulun penkille pleikkarin ja koneen äärestä. yliopisto täältä tullaan o/
Silent Hill 3 korkattu. Rakastan kauhupelejä, mutten uskalla pelata niitä. :D Silent Hillissä onneksi harvemmin ne örkkimönkijäiset hyökkäilevät varoittamatta, kun siinä se radio kohisee hirviöiden ollessa lähellä. Olen myös ajamassa itseäni pelien suohon, kun tilasin netistä Okamidenin Nintendo DS:lle ja Japanista on tulossa vielä yksi peli... Varsinkin PSP:n pelejä olen ilkeästi ollut huomioimatta, otin tavoitteeksi pelata senkin pelejä pois kesän aikana.

Onneksi en omista niin uusia konsoleita että niille voisi ladata mitään netistä. Rakas PS2 <3 Erityisesti tykkään niistä pienistä vihkosista joita löytyy pelikoteloiden sisältä. Harvemmin niitä oikeasti ajatuksella luen, mutta niitä on kiva näprätä :)
Mahtavaa, että muutkin pelaa! :D Yleensä saan kummallisia katseita kun kerron odottavani gta vitosta. Kotoa löytyy pleikka kolmonen, xbox 360 ja nintendo 64. Olisi kiva tutustua muihinkin pelaaviin lesboihin. Kerta se olisi ensimmäinen jutella naisen kanssa peleistä.
Mitämitämitämitä..?! O.o''
Onko täällä muitakin jotka pelaa Silent Hillejä ja Project Zeroja/Fatal Framejä kuin minä? 8D

Joo, siis hei kaikille, 16 -vuotias graafisen suunnittelun opiskelija Outokummusta täällä terve ^^
Oijoi joi, kauhupelit mulle kyl totaalinen rakkaus, kute kauhuleffatkin. Varsinki aasialaiset..ja psykologinen kauhu..grauh~<3
Tavallisesti tulee aikaa vietettyä koneen tai pleikkarin ääressä, joko pelaten tai sitten leffoja tai animea katsoen. Joten kyllä, tunnustaudun myös otakuksi ja paatuneeksi fujoshiksi. Koska Hopeanuoli kasvatti minut. Ja koska yaoi on vain jotain sellaista, joka ravitsee sielua x'3
Joten aikas lailla nörttineiti minä kyllä olen, mutta ei kyllä haittaa ku on oma kämppä eikä vanhemmat oo kokoaja käskemäs et pitäis tehä jottai :''D
  • 18 / 40
  • MarvelMisu-93
  • 17.12.2012 21:48
Ihanaa, en ookkaa ainoa "nörtti-lesbo" ;D
Oon etsinytkin palaavia naisia ja ku oon ite tälläne kotona pleikan ääressä istuskeleva 19-vuotias villipeto ;D nii harvoin kaltaisiini törmään. Mutta taitaa olla niin että nämä kaltaiseni ihmiset ovat myös kotonaan viihtyvää väkeä xD Mutta aina on kiva jutella peleistä ja tutustua niiden kautta. Välillä sitä miettii että pitäiskö tosta ovesta astua ulos, ja etsiä ittellee nainen. Mutta kaikki kiinnostavat naiset on kotonaan pelailemassa ;)

Ite oon pelannu vaikka mitä pelejä, ja tällähetkellä en tiedä mitä seuraavaks pelaisin. Koska hyllyyni on kertynyt uusia pelejä, en osaa päättää mistä alottaisin xD Rage on aloittamattomana hyllyssä uusimman SSX:n, Metal Gear solid HD-collectionin ja Dragon Age:originsin kanssa. Ja mulla on useita pelejä kesken kuten Lollypop Chainsaw ja Skyrim(tulee olemaan kesken vielä hyvin pitkään, koska loputon peli xD). En tiedä yhtään mitä noista pelaisin, joten oon pitäny pari viikkoa taukoa :'D ...oon pitäny ps3:sen kiiinni, mutta oon pelannu sillävälin PS-vitaani, ku ostin siihen Little Big Planetin ja sen uuden Playstation All-stars Battle Royalsin. Ihan mukavia kumpiki :))

Joo.. ja fallout 3:sen ja new vegasin oon pelannu, myös Silent hill pelit 1-4 ja silent hill homecoming'in. Yks suosikki pelisarjoista on Final Fantasy :D en oo pelannu niit kaikkia kuitenkaa, mutta kutosen, kasin, ysin, kympin, kymppi-2:sen, kahdentoista, kolmentoista ja kolmetoista-2:sen oon pelnnu :) Ysi on aina mun kestosuosikki! Mutta on noi muutki ollu hyviä, paitsi oon huomannu että uusimmat ei oo ollu enää nii hyviä.. juonet on alkanu menee huonompaan suuntaan :/

Mutta mahtavaa että on muitaki nörtti-lesboja, jotka pelaa samoja pelejä \o/ ..ku olis kiva tutustua ;)
Koodaako kukaan teistä mitään? Ilmeisesti kaikki pelaavat jotain, mutta tekeekö kukaan itse mitään pelejä tms.?
Itse osaan pythonia, javaa ja html5:ta (&javascript).
  • 20 / 40
  • Lukkilepakko
  • 19.12.2012 11:11
Javascriptiä on tainnut tulla joskus koodattua. Ne oli lähinnä sellaisia keskustelu juttuja, joissa keskustelu kulki vastausten mukaan.
Pelisuunnittelu kiinnostaa kyllä (enempi tosin käsikirjoittamisen näkökulmasta), ja olen miettinyt että pitäisi kokeilla pythonia. Kaverini joka on ohjelmoija suositteli sitä.
Python on joo hyvä aloittelijalle, koska python on helppoa :D Se on suorituksessa paljon hitaampi kuin useammat muut oliopohjaiset kielet, mutta sillä koodaaminen on nopeampaa kuin muilla kielillä.
Hei! Minäkin olen nörtti. Pelit ja koodaus kiinnostaa. :) Ja pöytälätkä. ;D
  • 23 / 40
  • Lukkilepakko
  • 22.10.2013 9:37
Mitä on tullut viime aikoina pelattua?

Viime aikoina on ilmestynyt monia pelejä jotka ovat peluu-listallani (The last of us, Beyond Two souls, Bioshock Infinity, Stanley Parable...) mutta jotenkin päädyn koko ajan vain pelaamaan Pokemonia.
WarFramea lähinnä olen pelannut (jäänyt vähän koukkuun grindaukseen). Ei ole ollut rahaa, niin on jäänyt pelien ostaminen vähemmälle. Mulla onki tosin monta peliä pelaamatta läpi. Listalla olis Borderlands, AvP, Deus Ex: Human Revolution jms. Ostan ehkä Battlefield 4:n jos rahat riittää. Oon Ventulino Steamissa jos joku haluaa pelata mun kans. Ja Raptrissa käyttäjätunnus on tuuli.
Täällä olis kanssa yksi nörtti, monenlaisia pelejä on tullut pelattua jo yli 15 vuoden kokemuksella. RPG:t on kaikista lähimpänä sydäntä, lempialustana ehkä PS3 vaikka PC onkin tehoiltaan ylivoimainen ja mahdollistaa modit ym... Nykyään tulee pelailtua hieman vähemmän videopelejä kuin nuorempana, mutta muitakin nörttiharrastuksia löytyy pilvin pimein, esim. kirjallisuus ja muunlaiset pelit, ja osaanpa tuota Javaakin hieman koodata, sen mitä koulussa on tullut opittua. Jos peliseuraa löytyisi, niin varmasti innostuisin taas toden teolla, vaikka yleensä olenkin nauttinut eniten yksinpeleistä. 22-vuotias siis olen ja Tampereelta. Harrastan myös lautapelejä, korttipelejä ja pöytäroolipelejä konsoli- ja pc-pelien lisäksi jossain määrin :3 Olis kiva tutustua muihin samanhenkisiin tyttösiin, muut kaverit kun on harrastuksien takia lähinnä poikia! Mistä päin porukka on kotoisin?
Oii, täälläki tämmöne melko nörttihenkine tyyppi kirjottellee. Koneella tulee vietettyy aika paljo aikaa. Ja tuleeha tota pleikkaaki joskus pelattua, suosikkipeleinä ainaki GTA-sarja. :D
  • 27 / 40
  • Locking_n_lolling
  • 13.9.2014 13:03
No mistäs sitten löytyis seuraa sellaselle nörtille joka ei pelaa tietokonepelejä? Ite pelaan vaan 8 bittistä Nintendoo ja lautapelejä (tai pelaisin jos joku pelais mun kaa). Tykkään fantasia-kirjoista ja elokuvista, amerikkalaisista sitcomeista (joo oon sen verran vanha että ekat suosikit oli Kolmas kivi auringosta, Dharma ja Greg ja That 70's show sillon ku se alko, uusimmista tietty Rillit huurussa ;)

En oo koskaan pelannu mitään roolipelejä ja sellasta, mutta joskus tuntuu vaan vaikeelta löytää ketään saman ikäistä joka ees ymmärtäis sitä, että oon lukenu Potterit ja Twilightit...

Ja tykkään kyllä bilettääkin ja käyn ulkona, mutta missä vois tavata samanhenkistä porukkaa? Ei ainakaan Mamassa tai Hercussa.
Oon kyllä törmännyt kaikenikäisiin nörttilepakoihin , että kyllä ne välillä liihottelee tuolla ulkonakin.

On tosiaan ihmemeininkiä nykyään..meinaan ostin sen assassins creed lll pc:lle kun irtos kympillä ja olin kuullu, et se ois paras niistä.. ja laiton koneelle...sen voi vaan kerran ladata ja kuis ollakkaan ..täytti melkeen koko masinan :/.
Eilen meni hermo, kun sain kerättyä 1000 rahnaa lisää ja sit punatakit huomas ja läxin karkuun..ja kuis sitten kävikään..jäin kiinni rakenteisiin ja punatakit teki selvää..goodbye manit...siin on niin paljo bugeja , etten kyl voi suositella...%#¤¤#¤%#¤%¤/&%%/()%&%¤%"
Pleikkaa on kyllä helpompi pelata....

Mun mielestä pelata voi aina, liikaakin ja jos tulee mahdollisuus mennä JONNEKKIN, niin sitten meen..

Moon noita erämaaretkiä parit järkänny...siel istuttiin paljon notskilla ja höpötettiin..miksei semmonen nörttimiittikin ois järkättävissä :)..
  • 29 / 40
  • Locking_n_lolling
  • 16.9.2014 20:47
JOOOO! Geekki-miitti pystyyn. Hauskasti sanottu toi, että jos tulee mahdollisuus mennä JONNEKIN niin sitten meet. Kysyin yheltä mun Tinder-parilta että lähtiskö se mun kaa johonki tekee jotakin. Ei lähteny XD
Hmm...mitäs geekki on suomex? Kuukkeli väitti meikkimerkiks ;P...Just eilen kattelin, että wintoosaankin saa kaikkia noit älypuhellinsovellutuksia...esmees kik ....tinderii en kyl kattonnu.
Moon kattonnu Potterit ja Twilightit...Potteri ei vaikuttaneet sujuvasti kirjotetuilta...Moon niin vanha, että oon lukennu TSH:t muutamaan kertaan ;P.
  • 31 / 40
  • Locking_n_lolling
  • 18.9.2014 15:06
Geekki eli geek eli suomeksi nörtti ;)

Juu, no Potterithan oli alun perin ihan varhaisteini-ikäisille suunnattua kirjallisuutta, mutta tarina kasvaa päähenkilöiden kasvaessa ja kirjatkin muuttuu sitä mukaa vähän enemmän nuortenaikuisten/aikuisten kirjallisuudeksi. Eli ekat kirjasarjan osat saattaa tuntua hieman lapsellisilta, mutta jos fantasiasta tykkää niin suosittelen sinnittelemään eteenpäin.
No aattelinkin, et se varmaan tota meinaa....melkeen kun geggo...
Potterit oli minäminä-kirjotusmuodossa, siks ei jaksannu lukee...Mutta lehvat oli maanmainioita.

Narniat on muuten yks suosikkejani...

Yks lempparikirja on muutes Maria Gripe-Vieras aikojen takaa...ajattelin mainostaa sitä sulle ja kuisollakkaan se löyty just äskön youtubesta lehvana...harmi vaan , että alkuperäiskielellä...Aattelin kattoo sen ny...JEEEEEEEEEE

https://www.youtube.com/watch?v=-6ftk_aD4iw
  • 33 / 40
  • Locking_n_lolling
  • 20.9.2014 3:45
Narnia- sarja oli yks mun suosikeista teininä. Siitäkin pari leffaa tehtiin mutta ei kaikista osista :( Too bad. Kiitos vinkistä, pitää tsekata toi kirja :) Lapsena ihan mun lemppari oli Pikku-vampyyri kirjasarja.
Hehe...sit on tullu uusi uljas versio..."arnia-elokuvia on ehtinyt tulla jo kolme kappaletta. Nyt jo neljäskin on suunnitteilla.

Nyt onkin aika kerrata menneitä muistojamme Narniasta: ensimmäisenä ilmestyi Narnian tarinat: Velho ja leijona (2005), joka voitti Oscarin maskeerauksesta. Sitä taas seurasi Narnian tarinat: Prinssi Kaspian (2008), josta tuli myöskin menestys yleisön keskuudessa ja se voitti Teen Choice Award -palkinnon parhaasta toimintaelokuvasta.

Siitä pääsemmekin jo 2010-luvulle, jolloin ilmestyi Narnian tarinat: Kaspianin matka (2010), jolle ei uskottu enää tulevan jatko-osia."

http://www.episodi.fi/uutiset/uusi-narnia-tulee-uusin-tekijoin/
Pelasiko joku xbox 360? Haluaisiko lisätä mut kaveriksi? Gamertag on Haisku. :D
  • 36 / 40
  • Lukkilepakko
  • 16.3.2015 22:48
Mitäs tänne kuuluu? Viime aikoina on tullut keskityttyä enemmän sarjakuviin, eritoten Franco-Belgialaiseen kamaan, ja on tultu pelattua aika paljon Pokemoniakin.
nörtti ilmoittautuu. tän löytää xbox 360 DaintySquid02 (ehkä) ja steam: skp, ja niistä sellainen, jonka profiilikuvana on karhulla ratsastava Putin. lisäillä voi, enempi steami ollut käytössä lähiaikoina, kun sieltä on löytynyt sellaisia 2000-luvun taitteen klassikoita, joita on silloin niiden ollessa uusia tahkonnut.
Steamia ei olekaan tullut käynnistettyä vähään aikaan, lieneekö edes asennettu tälle uudelle läppärille. Pitäisi taas varmaan.
  • 39 / 40
  • evil_unicorn
  • 22.6.2015 14:35
The Elder Scrolls Online, kukaan? Hylkäsin tässä keväällä aiemman pari vuotta pelaamani MMO:n ja nyt on vähän yksinäinen olo kun kukaan siellä olevasta klaanista ei seurannut mukana... :( Steam/TESO tunnusta voi kysellä privalla :)