Sydän lyö kovaa ja voimakkaasti, vasen käsi puutuu, selkään sattuu?!

  • 1 / 2
  • pupualien89
  • 18.1.2012 9:03
Minulla on ollut jo muutaman kuukauden niin että vaikka olisin makoillut monta tuntia vain paikallani, niin sydämeni saatta ihan yhtäkkiä ruveta hakkaamaan kovaa ja voimakkaasti. Myös vasenkäteni saattaa puutua ja hetkellisesti voi ruveta heikottamaan.
Parina viime päivänä tykytys on käynyt häiritseväksi ja selkääni on myös ruvennut ajoittain särkemään tykytyksen aikana. Ja tätä on ollut nyt suurinpiirtein yhtäsoittoisesti mutta ei koko ajan niin häiritsevästi.
Sairastan myös pahaa migreeniä, mutta nämä eivät tule migreenin alussa eivätkä aikana.
Yritin netistä etsiä tietoa mutta en oikein löytänyt. Joten ajattelin kysyä täältä jos jollain on ollut samanlaista....

Nämä oireet alkoivat yhtäkkiä, tosiaan muutama kuukausi sitten, kun illalla lasten nukkumaan mentyä rupesin makaamaan sohvalla ja katsomaan televisiota. Niin yhtäkkiä näkökenttääni ilmestyi valkoinen viiva ja sydemäneni rupesi hakkaamaan voimakkaasti ja nopeaa, seuraavaksi vasen poskeni puutui. Tuntui kun olisin käynyt ottamassa puudutuksen hammaslääkärissä. Seuraavaksi rupesi sormia pistelemään ja lopulta puutui. Seuraavana aamuna tämä vielä jatkui paitsi enään ei näkynyt viivaa. Ja myös vasenta jalkaa rupesi puuduttamaan ja pistelemään.
Kävin lääkärillä tk:ssa ja he epäilivät tätä migreenin esto lääkityksen sivuoireena. Lääkitys lopetettiin. No oireet jatkuivat mutta eivät yhtä soittoisesti vaan monesti päivässä muutaman tunnin. Menin taas lääkäriin 3vk:n päästä ja minulta otettiin verikokeita, joista ei ilmennyt mtn.
Sen jälkeen tämä on jäänyt tutkimatta.. Vaikka joka kerta kun tk:ssa käyn niin mainitsen asiasta ja tuntuu että se menee vain toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Olen 22-vuotias kotiäiti, liikun ulkona suht paljon lasten kanssa.
Olet kyllä nuori, mutta oletko ajatellut missä kunnossa selkäsi on ja nimenomaan yläselkä ja rintaranka?
Itsellä on ollut selkä joskus niin jumissa, että on "sydämestä ottanut" eli selkä ei varsinaisesti ole ollut kipeä vaan kipu säiteilee rintaan.
Hieroja sai ihmeitä aikaan ja omat migreenit vähenivät huomattavasti kun säännöllisesti käyn hierojalla.
Toisaalta itse menisin sellaiselle lääkärille, joka ottaa asian todesta, noi kasvojen puutumisoireet ei kuullosta hyvältä.