Minne mennä Pohjois-Savossa?

Pesunkestävä lepakko etelästä on joutunut muuttamaan Iisalmeen. Tyttöystävä on onneksi mukana, mutta muuten on aika orpo olo. Savolaiset ovat jotenkin vaikeasti lähestyttäviä (vaikka olin alunperin käsittänyt, että asia olisi päinvastoin). Ja päällisin puolin väki vaikuttaa aika konservatiiviselta. Ihan avoimesti liikkeellä ollaan (ei tietenkään nyt ihan kaduilla huudella) mutta periaatteessa. Yhtään kaveria (ei heteroa, ei homoa) ole kuitenkaan vielä löytynyt, joten jos jollakin on ideoita siitä, mitä täällä kannattaa tehdä ja minne mennä, niin ottaisin ne kiitollisena vastaan. Mitä täällä esimerkiksi kannattaa ja voi harrastaa? Miten savolaisiin tutustuu? Uskon, että Savolaiset ovat mukavia kunhan heihin tutustuu ... toivottavasti en ole luulossani väärässä. Ohjeita siihen miten heihin tutustuu olisi kuitenkin mukava kuulla.
Samaa olen miettinyt itsekin, että oonko ainoa "erilainen" täällä päin.. Siis olen Iisalmelainen, tai noh, muutin syksyllä 50km päähän, mut kauppareissut ym. teen aina siellä. Mulla on ollu vaan yks lepakkokaveri täällä, joka sekin muutti pois. On ollu vähän ahdistavaa, kun ei ole löytyny samanajatusmallin omaavia ihmisiä missään. Osa savolaisista on tosi tökeröitä, ja täällä kun on niin vähän homoseksuaaleja niin osa katsoo kieroon. Itse kun tulin kaapista niin osa kavereista kaikkos, mut osa ei välittäny. Rohkeasti vaan juttelemaan, aika hyvin ihmisen naamasta näkee voiko sille puhua vai ei..Kyllä iisalmessa on ihan jees muuten elää, itseä harmittaa kun ei oo just mun tyyppisille ihmisille mitään yhteistä tapaamispaikkaa tms. Tiedän etten mä ainoo oo iisalmessa, mutta moni tykkää pysyä kaapin syövereissä.. Ehkä jos ois jotain tilaisuuksia niin ihmiset tulis ulkoilmaan.
Minä ainakin tervehtisin ja hymyilisin jos tulisitte moikkaamaan :D
Niin ja tosiaan tosta tekemisen puolesta, suosittelen stripteaseaerobickiä, tosi hauskaa. Keskiviikkosin klo 20.00 ja su 14.30. 6€ kerta. Sit on muutama kuntosali, ankee uimahalli, keilailu, hmm... iisalmessa ei tosiaan oo mitään tekemistä.. leffateatteriki niin masentava (tai ainaki elokuvavalikoima). Joo... sori, tossa en kyllä näköjään voi auttaakaan.. Nyt mä muistan miks mä kaupungissa käydessä käyn vaan kaupassa ja aerobicissä tai kaverin luona kahvilla kun ei oo oikeen mitään. Jos keksitte jotain (mä pidän iisalmee niin itsestään selvyytenä etten keksi mitään uutta) niin ilmoita mullekin, et sais itekki muuta tekemistä :D
-Jenni
Voisin joskus tuota stripteaseaerobiccia kokeillakin. :)
Uimahalliin on jo 10X kortti ostettuna ja siellä oon jo käynyt. Kyllä se asiansa ajaa = pääsee uimaan.
Lauantaina 28 päivä olisi joku joogalauantai Nuorisotalolla. Siihen tekisi mieli osallistua, mutta suurin pelko on että olen siellä joko nuorin tai sitten vanhin (kauheasti ei oman ikäluokan edustajia ei ole näkynyt edes kaduilla). Saa nyt nähdä uskallanko.

Ehkä tämä tästä lähtee sujumaan...
Siellä uimahallissa on vaan useesti liian täyttä. Joo suosittelen sitä strippausta, siellä on vähä kaiken ikäisiä. En sitä joogaa tiedä, en oo kokeillu. Kannattaa Facebookissa kattoo tiinan treenipalvelut, se pitää kans vähä kaiken näköistä niinku just se aerobic. Muutitko työn tai koulun takia, vai miks tänne jumalan selän taa :)
Savolaiset ovat leppoista porukkaa kunhan heihin ensin tutustuu. Voin taata ettet pety savolaisiin persoonina, jokainen tuntemani savolainen on omalla tavallaan mahtava persoona! :) Harrasteporukoissa tutustuu varmasti heihin, rohkeasti vaan toimintaan mukaan. Iisalmessa ei valitettavasti ole Savon Setan toimintaa, joka olisi mielestäni toivottavaa, koska tunnen paljon vinokkaita Iisalmesta. Lesboja pyörii ainakin baareissa (Caveman Club, BePop, Janoinen Puuma). Itsekin olen suuntaamassa lauantaina pitkästä aikaa Iisalmen yöelämään, saa tulla juttusille jos tutka piipauttaa. Mukava että meitä löytyy Savosta muitakin! :)
Oli jäänyt muutamat viestit huomaamatta - pahoittelen.

Oon nyt kovasti yrittänyt tutustua ihmisiin (mutta toistaiseksi huonolla menestyksellä) tiedä sitten onko mussa jotain vikaa ku on niin vaikeeta :) No uusia harastuksia oon aloitellut, joten ehkä näiden savolaisten kanssa pitää olla vaan kärsivällinen. Ja ehkä myös minun kanssani. Huomaan, että sitten kunjoku uskaltautuu mun kanssa juttusille niin taidan pelottaa ne pois, mikä johtunee siitä, etten ihan aina ymmärrä Savon murretta :D ja saatan muuttua aika pelokkaan näköseksi - heh.

Mitään seta hommia en oo kauheasti harrastanut suurissakaan kaupungeissa - viihdyn hyvin heteroidenkin keskuudessa. Ja oon todennut et monesti mulla on enemmän yhtäläisyyksiä heteronaisten kuin lesbojen kanssa. Seksuaalinen suuntautuminen ei minusta usein ole kovinkaan sitova tekiä. Mutta jos joskus uskaltaudun ulkoelämään ja ekaikuluotain jonkun saman suuntaisen havaitsee lupaan tulla juttelemaan ;) mullekin saa tulla, mutta ellei mulla ole tuota toista kainalossa niin kaikilla ei vissiin ne tutkat mun kohalla hälytä. Mut murteesta (tai sen puutteesta) mut sitten kyllä erottaa.
ja tosiaan tulevana lauantaina oon menossa Kuopioon tutustumaan :) et voi olla et se baareilu ei just ny onnistu.