Minne mennä Helsingissä??
Hei!
Useamman vuoden ulkomailla asumisen jälkeen, en tiedä ollenkaan minne suunnata. Olen muutenkin uusi näissä kuvioissa, joten ei oikein ole ketään keltä kysyäkään, joten toivottavasti täältä saa apua? :)
Tiesin tasan yhden paikan (Jenny Woon), mutta pettymyksekseni huomasin, että se on lopettanut toimintansa. Minne siis suuntaan (baarit, kahvilat tai mikä tahansa!:D) tavatakseni saman sukupuolen edustajia?? Missä kaikki upeat lesbonaiset hengailevat?:)
Help!
Heippa!
Samaa ihmettelen minä, eli missä bongaan lesbonaisia nimenomaan Helsingissä?
Vastauksesta kiitollisena... :)
Hei
Kannattaa ainakin poiketa Manskussa. Olen siellä käydessäni joskus jutellut lesbonaisten kanssa. Heitä ei Manskussa paljon käy, mutta siellä varmaankin osataan neuvoa.
Mann´s Street, Mannerheimintie 12 A, 2. kerros, avoinna 02:een.
Onkohan Karhu-pubi vielä olemassa?
Tänks!
Tsekkailen Peijakkaan.
Mahtaako Pete tarkoittaa Kaarlenkadun Nalle-pubia?
Se on kyllä edelleen olemassa, mutta en tiedä missä määrin se on enää lesbojen suosiossa. Itse en ole tullut poikenneeksi enää aikoihin, lähinnä ynseähkön henkilökunnan vuoksi, joka keskittyy palvelemaan ja viihdyttämään tuttuja kanta-asiakkaitaan ja kohtelee harvinaisempia vieraita kuin pilaantunutta ilmaa.
Juu, sori,
Sitä juuri tarkoitin, ja kuvauksesi perusteella kyseessä on ehdottomasti sama mesta. "Palvelu" on juuri sellaista kuin kuvailit...
Poikkesin Nalle-pubissa kerran, ensimmäisen ja viimeisen.
Muutuin sisään astuessani ilmeisesti näkymättömäksi, sillä olin henkilökunnalle pelkkää ilmaa.
Hassua; minulla on ihan toisenlaiset kokemukset Nallesta. Aina on kaikki sujunut hyvin. Muutaman kerran vuodessa tulee poikettua. En kyllä pidä viikonloppuiltojen "pakkonarikasta".
Nalle voi kyllä aluksi tuntua siltä, että se on local bar for the local people - kantisten korttelibaari kun on. Mutta kyllä sinne mahtuu ja mukaankin pääsee, jos haluaa. Kalliolaisena siellä tulee toisinaan käytyä, enempi kyllä 1990-luvulla.
Homobaareista eroaa siinä, että siellä ei ole päällekäyvä lihatiski-fiilis.
Naisia käy jonkin verran, enempi miehiä. Nalle alotti vain naisille tarkoitettuna lesbobaarina, ehti toimia sillä konseptilla vuoden. Lesbot hävisivät samoihin aikoihin kuin bilispöydät (...)
Asiakaskunta Nallessa on ollut ainakin niinä kertoina, kun olen siellä viimeksi käynyt (joskus viime talvena), suurimmaksi osaksi ihan ok.
Jotenkin vain en viihdy paikassa, jossa henkilökunta tuntuu useimmiten olevan aivan toisella planeetalla, ei töissä vaan seurustelemassa tuttujensa kanssa, ja vääntäytyy vastahakoisen tuntuisesti kyselemään, mitä laitettaisiin. Tervehdyksiä ei pahemmin vaihdeta, tultaessa kyllä saa hieman arvioivan näköisen viipyvän katseen, mutta pois lähtiessä baarihenkilö enimmäkseen katselee kattoon tai lattiaan, ellei satu juuri olemaan hyvä juttu kesken jonkun kanssa.
Ehkä olen vanhemmiten oppinut vähän nirsoksi. Koen asiakaspalvelijan olevan paikalla tasapuolisesti jokaista asiakasta varten tietäen, että siinä on palkanmaksaja, joka on tervetullut tänne nyt ja mahdollisimman usein myös jatkossa. Vaikka Nalle on kävelymatkan päässä kotoa, onneksi yhtä lähellä on muitakin paikkoja, joissa saa lisäksi ystävällistä ja huomaavaista palvelua. Se Kallion toinen homobaari tosin on vielä Nalleakin surkeampi.
Odotan päivää, jolloin joku alan ammattilainen tajuaa perustaa Kallioon professionaalisesti hoidetun ystävällisen homobaarin, jossa mieluiten myös omistaja itse seisoo tiskin takana. Ei tarvitsisi enää keskustaan asti raahautua ilmapiiriä hakemaan.