Mustasukkaisuus

  • 1 / 6
  • Jaanu
  • 12.8.2011 22:56
Olenkohan ainoa joka vihdoinkin ulos kaapista tultuaan päätyi suhteeseen miehen kanssa joka on mustasukkainen ja väkivaltainen? Joudun ilmoittamaan joka päivä milloin tulen töistä kotiin, milloin juttelin jonkun kanssa. Mieheni katsoo läpi puhelimen viestit ja raivoaa siitä että minulla on facebook ja kaikki kaverit ovat kuulemma ihmisiä joiden kanssa panen (myös naiset kuulemma). En saa pitää yhteyttä enää minun homokavereihin koska he ovat sellaisia jotka houkuttelevat minut pahoille teille, eli panemaan kuulemma heidän kanssaan. Turpaan tulee jos hän on sitä mieltä että olen taas jutellut väärien ihmisten kanssa. Ajattelin aina että sitten kun tulen ulos kaapista niin elämä olisi helpompaa mutta päädyinkin melkein pahempaan tilanteeseen. Miten pääsen tästä tilanteesta? Järki sanoo että ero on oikea, mutta sydän on eri mieltä. Apua.
Eroa.
Heti.
Tee rikosilmoitus poliisille pahoinpitelyistä.
Mikäli mahdollista hanki hänelle häätö ja lähestymiskielto, mikäli teillä on yhteinen koti.
Mikäli olette rekisteröidyssä parisuhteessa hae heti eroa ja samassa yhteydessä puolisosi poistamista yhteisestä asunnosta väkivaltaisuuden perusteella. Toimii esim. sähköpostilla oman paikkakuntasi käräjäoikeuteen. Asia käsitellään kiireellisenä.

Muuta neuvoa en osaa antaa.

Jaksamista

Pete

P.S. Älä kuuntele sitä sydäntä, vaan katso peilistä sitä mustaa silmää.
Paras kaverini joutui samanlaiseen suhteeseen kuin sinä, ja sitä kesti yli kolme vuotta. Saldona lukemattomia murstelmia ja nirhamia, murtuneita kylkiluita ja kallonmurtuma. Lopulta, kun koko kaveripiiri painosti hänet eroamaan, hänen exänsä (joka häädettiin poliisin toimesta) alkoi ahdistella häntä; vuoroin kinuamalla päästä takaisin, vuoroin uhkaamalla tappaa.
Tilanteeseen ei saatu loppua, ennenkuin minä ja ronski lesbokaverimme kävimme vetämässä kyseistä kusipäätä oikein kunnolla turpaan (ja tällä tarkoitan ihan aikuisten oikeesti 'kunnolla').
Älä anna tilanteen päästä niin pitkälle, että ystäväsi joutuvat ottamaan lain omiin käsiinsä...
  • 3 / 6
  • qazse
  • 14.8.2011 17:25
Samaa mieltä Peten kanssa. Mustasukkaisuus pahenee monesti mitä kauemmin pariskunta on yhdessä. (omasta tuttavapiiristä huomioitua) Niinkuin Pete sanoi katso sitä mustelmaa, äläkä kuuntele sydäntä.
Eihän se ero koskaan taida helpoa olla, mutta tuollaisessa suhteessa ei ole mitään "järkeä".

Qazse
  • 4 / 6
  • Aboa
  • 14.8.2011 19:21
'Sydän vaikeroi mutta vaiennan sen äänen', lauloi edesmennyt Topi Sorsakoski.

Sinun täytyy nyt tehdä sama. Et saa toista lyömättömäksi, et parantaa ketään, et muuttaa toista uudeksi ihmiseksi. Mutta oman elämäsi suunnan voit kääntää. Tee se tänään, sillä pian se voi olla myöhäistä.
  • 5 / 6
  • martin
  • 14.8.2011 23:36
Et saa vastarakkautta eikä Sinua kunnioiteta. Vahvista nyt se, mikä on jo tapahtunut:
Eroa! Heti.
  • 6 / 6
  • Aboa
  • 15.8.2011 17:36
Kun tykönäni tätä asiaa mietin, jäin pohtimaan, miltä sinusta tuntuu, mitä sinä siitä suhteesta saat?