Rakkaus - mitä se on?

  • 1 / 8
  • JuhaniV
  • JuhaniV
  • 8.7.2011 20:59
Pride-viikon teemana oli rakkaus. Selvisikö viikon aikana mitä se on?

Katselin juuri aitoamerikkalaisen (sen pinnallisessa merkityksessä) ohjelman Rakkaus numeroina. Mieleeni siitä jäi, että rakkaus on timanttisormus! No, ehkei ihan tarkasti noin, mutta ainakin jotenkin sinnepäin.

Kysyin asiaa ukoltani, että mitä rakkaus on. Hän tokaisi, että katso Wikipediasta.
  • 3 / 8
  • Kolmoisritti
  • 9.7.2011 13:53
Jaa, mietin että jos se tarkoitti vain sitä, että vaiettu, torjuttu ja kielletty , "sopimaton" rakkaus tulee näkyväksi, must hyvä teema.
  • 4 / 8
  • martin
  • 9.7.2011 21:35
heijastumaa Jumalasta ja Jumalan lahjaa meille on rakkaus.
Se on rakastavien tahtoa toisilleen. Se on ääretön voima, joka rikkoo tarvittaessa kaikki rajat. Se ei kuitenkaan tuo itseään esille, vaan on.
Sanat eivät sitä kokonaan voi tavoittaa.
Rakastava tahtoo rakastetun kanssa yhdessäoloa, yhteen ja yhtymistä. Rakkauden kaikkea kantava voima haluaa hyvää kaikkialle ja antaa voimia sen tekemiseen; se säteilee ja sykkii vastuttamattomasti rakastavien koko olemuksessa ja riemuitsee aivan itsestään yhdessä kaikissa vaiheissa.
Rakastavat iloitsevat antamisesta jo itsessään. He tahtovat toistensa parasta, heidän itsensä takia ja toivomuksesta toimien tahtosaan sen mukaisesti näin aina lpyrkien lahjoittamaan iloa ja hyvää. Rakastavat uskovat rakkauteen(sa) ja toivovat sitä sekä luottavat sen kantamiseen. Rakastavat tuntevat totuuden teot ja tekevät niitä, sillä rakkaudessa heillä ei ole mitään pelättävää.
Rakkaus pysyy aina ja kestää kaiken.
Minä ajattelen, että rakkaus on sähkökemiallinen reaktio ihmisaivoissa. Se vaikuttaa mm. ajamalla ihmisiä yhteen ja pysymään yhdessä. Ilmeisesti tällaisella ominaisuudella on ollut ihmissuvun kannalta niin suotuisa vaikutus, että piirre on pysynyt ja vahvistunut inhimillisenä ominaisuutena.
  • 6 / 8
  • SaintJudy
  • 9.7.2011 22:43
Hassua kyllä, Haddaway kans kysyi samaa, kuten myös Marc Almond ja Jennifer Lopex.

"Na-na-naana-n-na-na-na-naana..."
Myös Foreigner-yhtyeellä oli samansuuntaisia kysymyksiä aikanaan.
  • 8 / 8
  • JuhaniV
  • JuhaniV
  • 11.7.2011 7:54
Mielestäni Pride-teema Rakkaus toteutui lähinnä kulkueessa kannetussa neljässä kirjaimessa L O V E.

En ainakaan itse löytänyt tapahtumista mitään oleellista itse Priden teemasta, paljon muusta kylläkin.