Homo- ja bi-isien tapaaminen Hgissä

  • 1 / 8
  • JuhaniV
  • 11.9.2005 17:19
Helsingissä on kokoontunut muutaman kerran miesten vanhemmuusryhmä. Torstaina, syyskuun 29. päivänä 2005 kokoonnutaan seuraavan kerran.

Tapaaminen on täysin vapaamuotoinen. Tarkoituksena on tavata muita miesten perheitä ja tulla hiukan tutuiksi, jutella yhteisistä asioista.

Ajatuksena on ollut, että lapset ovat myös enemmän kuin tervetulleita. Toisaalta mukana on ollut myös miehiä ilman lapsia, myös aikuisten lasten isiä. Viime tapaamisessa oli seitsemän miestä. Nyt olisi mukava nähdä vielä useampia.

Lisätietoja: juha.jamsa@helsinki.fi
  • 2 / 8
  • Dr. No
  • 19.9.2005 14:50
Tiedon tarkasta tapaamisajasta ja -paikasta voisi laittaa suoraan ranneliikkeeseen. Kiitos etukäteen.
  • 3 / 8
  • Public eye
  • 19.9.2005 14:59
Itse en kuulu kyseisen tapaamisen kohderyhmään, mutta minusta näin rajatulle joukolle tarkoitettua tilaisuutta koskevat tarkat tiedot eivät ole paikallaan julkisella foorumilla. Jokainen kiinnostunuthan voi hyvin ottaa yhteyden sähköpostitse ja ilmoittautua kiinnostuneeksi.
  • 4 / 8
  • JuhaniV
  • 29.9.2005 21:35
Isätapaaminen oli jälleen erinomaisen onnistunut. Tilaisuus on vapaamuotoinen ja kuulumiset päällimäisinä aiheina.

Uusia isiä tulee hiljalleen mukaan lisää. Tänään erilaisten isien joukko laajeni. Mukana oli isäksi vasta aikova, sekä isä, jonka lapset ovat jo kaikki perustaneet omat perheensä ja kaikkea tältä väliltä.

Edellisen tapaamisen jälkeen oli syntynyt kaksi lasta. Isät olivat mukana synnytyksessä, kuten nykyiseen tyyliin kuuluu.

Useita lapsia oli tapaamisessamme tietenkin mukana. Limppari, kakku ja jäätelö maistuivat meille kaikille ja mellakka oli melkoinen.

Juhani
  • 6 / 8
  • Schlager
  • 29.9.2005 22:17
Minusta on ikävää havaita nurjaa suhtautumista homomiesten isyyteen. Mielestäni homoisistä puhuminen on erityisen tärkeää muutenkin, sillä piilodiskriminoinnin takia homoisyyttä vastustetaan. Olisi erityisen hyvä, jos voisimme saada enemmänkin homoisiä Suomeen. Nykyään valittettavasti tuntuu siltä, että moni homo ja miksei bimieskin kavahtaa jo ajatusta omasta lapsesta.

t. Totuuden torvi ja siveyden sipuli Schlager
  • 7 / 8
  • JuhaniV
  • 29.9.2005 22:24
Minulle on hiljalleen selvinnyt sellainen asia, että näitä homoisiä on paljon enemmän kuin yleisesti otaksutaan. Monet heistä eivät asiasta tee erityistä numeroa, vaan toteuttavat vanhemmuuttaan omaan tapaansa.

Isätapaamiselle on kuitenkin tilausta. Tietojen ja kokemusten vaihto ovat meille yhtä tärkeitä kuin kenelle muulle vanhemmalle tahansa. On ollut erityisen riemastuttavaa seurata nuorten isien innostusta vanhemmuudestaan siitäkin huolimatta, että minulle synnytyskokemukset ja vauvan kasvamisjutut ovat tosi kaukaisia asioita. Omalla kohdalla nuortemme arkipäivä on sitä meidän näkkileipäämme. Viimeksi olen lainannut olkapäätä, kun parisuhteessa rakkauteen on ilmaantunut vakavia ryppyjä = suhde meni poikki.

Nuoria isiä olen "lohduttanut", että useiden vuosien kuluttua se suloinen kullanmuru ilmoittaakin vakaan käsityksensä, että hänellä on maailman typerimmät ja epäonnistuneimmat vanhemmat.

Niin se vaan vääjäämättä menee tämä vanhemmuus.

Juhani
  • 8 / 8
  • Lutuinen
  • 29.9.2005 22:44
Voi että Juhani olet sinä sitten ihmeellinen, mistä ammennat voimavarasi? Jaksat päivästä, viikosta toiseen tehdä maailmasta paremman paikan meille kaikille hompeleille.
Saatko tarpeeksi kiitosta, onko olemassa homo nobelin palkintoa?