Paras pizza

Päätinpä nyt itse jatkaa näiden kepeiden ruokagalluppien sarjaa silläkin uhalla, että kohta joku kuitenkin tulee kitisemään "ihmisiä kuolee nälkään ja te vaan jauhatte täällä jostain pizzansyönnistä".

Eli kysymys kuuluu, millaiset täytteet on lempipizzassanne?

Minulla on kaksikin suosikkipizzaa. Toiseen tulee kanaa ja ananasta, toiseen tonnikalaa, salamia ja tomaattia.
Täydellinen lääke krapulaan: Katkarapu (runsaasti), oliivit, jalopeno, valkosipuli, pippuri ja oregano. Katkarapu/oliivi -yhdistelmän voi korvata myös kanalla ja tomaateilla.
Mina tykkaan pepperoni,onion sipulia,vihreaa pippuria green peppers,beconia,sienia mushrooms.Joskus extra juustoa.Panzerottoja myos tykkaan.Ne on taikinan sialle laitettu nama samat pizza aineet,soosi ja juusto,paistettu oljyssa.
Kasvissyöjänä... Tuota noin, tomaatti, sipuli, ananas ja jokin ylimääräinen juusto.
Yksinkertainen on parasta eli Pizza Margarita menee näin: tomaattia ja mozzarellaa. Jos haluaa, voi lisätä katkaravun ja valkosipulin. E buonissimo questa ! Myös Frutti di Mare maistuu hyvältä joskus: katkarapua, tonnikalaa ja simpukkaa. Elämäni Pizzan olen saanut 90-luvun alkupuolella Ischian saarella Napolin edustalla. Höyryävän jumalainen herkku sisälsi kaikenlaisia meren hedelmiä, suurimmalla niistä pizzan halkaisijan kokoiset sakset ; )
Ei mikään pizza. Ei edes minun mutsin koira syö pizzaa. 5-8 €:lla saa ihan oikeatakin ruokaa, (pääruoka=perunoita/riisiä/lihaa, vihanneksia, maito, leipää, salaatti ja jopa jälkiruoka päälle).

Katkaravut, ananas, homejuustot jne. ovat kyllä herkullisia, mutta naurettavaa kun ne levitetään pullataikinan päälle. Ja tonnikalaa syövät tietääkseni lähinnä kissat.
Joissain kebabpizzerioissa saa kebebliha-päällysteistä pizzaa. Vähän tukevaa, mutta maukasta. Yleensä kylläkin päädyn ihan siihen perus-kebabbiin.
  • 9 / 26
  • sunshine
  • 16.8.2005 21:29
Yksi suosikki on salami, sipuli, artisokka.
Toinen suosikki savulohta, sipulia ja smetanaa.
Pizza on rasvanlähde :)

Ja onhan se pitsa ruokaa, vaikka ei olekaan terveyssuositusten kärjessä jokapäiväiseen ruokavalioon. Mut ei ole moni muukaan tuote.
Tomaatti , sipuli , ananas reilulla valkosipulilla .

Nam Nam . ( Aina löytyy tilaa yhdelle joka syö valkosipulia . )
Unohdin myos,tilaan Pizzan keskipaksulla pohalla,koska se on katkaistu kolmioiksi on helpompi syoda sormilla.Tavallisesti myos se on extra iso,large 12 palasta .Medium ja small ei ole tarpeeksi.
Pizza on mulle pikkupahe. Salamit ja pepperonit on aina hyviä, viime aikoina merelliset pizzat. Kerran pari kuussa on semmoinen sopiva tahti, muuten menee helposti maku.
Erilaiset juustopizzat ovat parhaita, joissa on erilaisia juustoja eikä välttämättä ollenkaan "varsinaisia" täytteitä.
Tama pizza keskustelu loppui aikoinaan,kuinka teilla on pizza tehty siella?Taalla on niita satoja ja kaikki melkein samanmakuisia.Tomaatti soosi on joskus metallin tai karvaisen makuista.Juusto on kuten muutkin aineet pepperooni jne plasticaa mihin on laitettu vari ja tuoksu ja makucemikaleja.Mikaan ei ole enaan aitoa.Pizza kokoja on S,M,L, XL ne on katkaistu jo valmiiksi kolmioiksi etta on hyva syoda sormilla.Eat in,to go tai ilmainen delivery.Annetaan tietysti tippia deliverypersoonalle,jotka ovat usein pakistani tai muu turbaanipainen.Mustat ei vallankaan Jamaican ole deliveryna koska ovat liian laiskoja.Pizza tuodaan alle 30min,jos ei, se on ilmainen.
http://www.pizzapizza.ca
Suosikka pizzaani kuullu ehdottomasti sinihomejuusto, ananas, pepperooni/salaami, capris.
Parhaat pizzat olen syönnyt New Yorkissa, Ray Pizza joka on paikallinen pizza ketju.
Lemppari (oma valinta) sisältää aurajuustoa, kebablihaa, jalopenoa, pepperonia/salamia. Bf ripottelee päälle vielä reilusti Tabascoa...
Coco, hauska huomio, että teillä pakistanilaiset tai "muut turbaanipäiset" hoitaa tuon pizzatoimituksen. Meillä täällä "Villissä Pohjolassa" tuntuu keskittyneen tuo pizzerioden omistus turkkilaisten, iranilaisten, irakilaisten muiden arabimaailamaa edustavien keskuuteen. Tosin poikkeuksena on KotiPizza (jossa taatusti ainut etninen viite on suomenruotsalaisuus). Pizzaketjuista PizzaTaxi ja Pizza Service ovat "turkkilaisen pizzamafian" hallussa, noin 70- 80% ketjujen ulkopuolisista pizzerioista on edellä mainittujen kansallisuustaustaisten henkilöiden ylläpitämiä. Harvassa ovat yksityiset suomalaisten (ja varsinkin työpaikoistaan huolissaan olevien skinien) ylläpitämät pizzeriat.
Tällä neljän omavalintaisen täytteen reseptillä lähtee henki:

Kinkku-salami-herkkusieni-aurajuusto + vakiot lisäksi
pizzeriat ovat hirveän kalliita ja hinta laatu-suhde on surkea. Palvelu on yleensä liukuhihnamaista ja tympeää.

mä tykkäsin siitä Dennis-pizzeriasta, joka oli aikoinaan Hakaniemen ympyrätalon kupeessa, mis oli paikka muutamalle grillikioskille.

Jos nyt syön pizzaa, ostan Lidlistä ja se kelpaa. Syön harvoin pizzaa. Kävin usein Namaskaarin pystärissä, kun asuin Hesassa. Hyvää.
Hei Arkadas, kannattaa harkita pari kertaa ennenkuin seuraavan kerran tilaat pizzan, jossa on "kebablihaa". Kebabilla on erittain vahan tekemista lihan kanssa, sensijaan siihen on kaytetty kaikenlaista muuta elaimen ruhosta peraisin olevaa, et varmaankaan halua kuulla enempaa. Yksi tuntemani nainen avioitui pari vuotta sitten turkkilaisen miehen kanssa, ja siina yhteydessa "paasin" nakemaan millaista oli kebabpaikan "keittiossa" ja takahuoneessa. En soisi kebabia vaikka mitaan muuta ei olisi tarjolla. Runsas valkosipulin ja mausteiden kaytto johtuu juuri yrityksesta peittaa huonolatuisten ja huoneenlammossa sailytettyjen raaka-aineiden "maku". Sori jos pilasin ruokahalusi.
Sailortje kirjoitti: "Hei Arkadas, kannattaa harkita pari kertaa ennenkuin seuraavan kerran tilaat pizzan, jossa on "kebablihaa". Kebabilla on erittain vahan tekemista lihan kanssa, sensijaan siihen on kaytetty kaikenlaista muuta elaimen ruhosta peraisin olevaa, et varmaankaan halua kuulla enempaa."

Kiitos vinkistä - voinen kuitenkin pilata Sinun päiväsi sanomalla, etten tunge suuhuni juurikaan sellaisia asioita, kuin maksamakkara tai maksaa yleensäkään - johtuen siitä, että 80-luvulla työskennellessäni liha-alalla näin, kuinka tarkastuseläinlääkäri sai maksan sisältä päälleen märkäpaiseen sisällön...

MItä tulee kebabin syöntiin, käytän ainoastaan sellaisia pizzerioita (kebabpaikkoja), jotka eivät tee itse kebabvarrastaan, vaan ostavat sen tietyiltä (suomalaisilta) tukkureilta. A) Jos paikkka tekee itse kebabvartaansa, siinä on taatusti muutakin kuin lihaa, eikä se täytä elintarvikehygienisia vaatimuksia toisin kuin valvotuissa olosuhteissa valmistetut vartaat, B) kebab, joka tulee lautaselle tai pizzaan menettää makunsa siinä vaiheessa kun keittiöstä kuuluu "ping"...

Valitettavasti minun täytyy tuottaa Sinulle arvon Sailortje pettymys - olen itse perehtynyt (täällä Suomessa) varsin syvästi teolliseen kebabin valmistukseen, tehnyt sitä valmistavalle tukkurille laatujärjestelmän sekä omavalvontasuunnitelmat ja ollut neuvottelemassa valtakunnallisen (ja tunnetun) lihatoimittajan kanssa suunnittelemassa parasta mahdollista lihalajitelmaa kyseisen tuotteen raaka-aineeksi. Mainitsemasi poikkeavuudet ovat yleisiä - joskin tuollainen edustaa noin 10-12% suomalaisista pizzerioista, joten katson mielipiteesi yksittäiseksi tapaukseksi, pelkästään sen perusteella, että olen ollut tekemisissä mainitsemassani tehtävässä noin 700 - 800 ruokapaikan kanssa.
Kun Sailortje asian otti esille, niin kommentoidaan hiukan: Pizzerioiden ja kebabpaikkojen kommentointia / arvostelua voi käydä katsomassa osoitteessahttp://www.kebabille.com. Tuosta pizzerioiden ja muidenkin ruokapaikkojen hygieniasta olen valitettavasti pitkälle samaa mieltä Sailortjen kanssa - pienet, sopimattomiin liiketiloihin perustetut pizzeriat eivät ole omiaan herättämään luottamusta. Sen takia kannattaa valikoida pizzeria esimerkiksi niistä, jotka ovat menestyneitä ketjuja, näyttävät jo imagoltaan liikeyritykseltä, sekä yksi maailmalla noudattamani vinkki - katso vessaan, niin tiedät minkälainen keittiö on.

Ja jos jonkun paikan hygienia mietityttää, kannattaa ottaa yhteyttä kunnalliseen elintarvikevalvontaan ( terveystarkastajaan).

Sailortje - laita käyntikorttini kautta viesti, niin kerron aiheesta enemmän (linkkejä).
Tuo Sailortjen kuvaushan kuulostaa ihan lenkkimakkarareseptiltä ;)
Tosin mausteita ei lenkkimakkaraan tarvitse laittaa, kun mauttomammat lisäaineet pitävät huolen säilyvyydestä. Mausteiden alkuperäinen tarkoitushan on ollutkin joko edistää ruuan säilyvyyttä tai sitten peittää alleen pilaantuneen maku ja haju.

Arkadaksen suosittelu ketjujen suosimisesta pizzapaikoissa ei oikein houkuttele - kokemukseni mukaan mitä suurempi ketju, sitä pahvisemmat ja köyhemmät pizzat. Elämäni huonoimman lätyn olen varmaan saanut Kotipizzassa, jonne kerran erehdyin. Pohjakin muistutti enemmän murotaikinaa kuin pizzanpohjaa.

Helsingin Kalliossa saa hyviä pizzoja esim. Flemarin Galilista. Ei-pizzapaikoista hyvää pizzaa tekevät Bullman ja Marco Polo. Niitä toisen pään ääriesimerkkejä, joihin en koskisi pitkällä tikullakaan jo paikan ulkonäön perusteella, on sitten vähän joka kadunkulmassa.
"Arkadaksen suosittelu ketjujen suosimisesta pizzapaikoissa ei oikein houkuttele.."

Jokainen tietysti valitsee pizzeriansa makunsa mukaan... Itselläni on myös vakiopaikat, joita suosin. Ihan jokaisesta en minäkään suostu syötävääni ostamaan. Noihin Kallion paikkoihin (nykyisellään) en ole tutustunut 1,5 vuoteen, joten omistajavaihdokset yms. ovat saattaneet muuttaa laatua joidenkin osalta.