Kosmetologeja Helsingissä...

  • 1 / 12
  • Rupunaama
  • 29.8.2005 10:29
Moi!

Olen päättänyt pistää naamaa remonttiin ennen kuin on liian myöhäistä, mutta hirvittävä ujous vaivaa ja en haluaisi lähteä villinä vain etsimään 'homoystävällistä' kosmetologia kaupungista, enhän edes tiedä, mistä heitä parhaiten etsisi.

Siksipä laitoin tämän kyselyni tänne, etsitään siis tietoa homoystävällisistä, asiansa osaavista kosmetologeista, jotka tietävät myös miehen kasvoista jotain (eivätkä yritä saada liian naismaista lopputulosta, enhän ole drag) ja joka osaisi auttaa akne-arpiin ja huonoon ihoon liittyvissä ongelmissa.

En tiedä, mikä politiikka ylläpidolla on siihen, että vastauksissa mainitaan liikkeiden (tai henkilöiden) nimiä, mutta toivon tämän suhteen joustoa "mainostamissäännöissä", kiitos siis etukäteen avusta!
  • 2 / 12
  • Public eye
  • 29.8.2005 10:59
Auttaisi tietysti aika paljon, jos kertoisit, mistä 'kaupungista' olet kosmetologia etsimässä.

Jos se kaupunki jostain syystä on Helsinki, pikaisen katsauksen perusteella ainakin kaksi tarjoaa palvelujaan myös miehille (en ihan tajua, miten se erityinen homoystävällisyys vaikuttaa kasvojenhoitoon, miehen naama on miehen naama seksuaalisesta suuntautumisesta riippumatta).

Tässä linkkejä:
http://www.kolumbus.fi/beauty_healthcare.center/miehet.htm
http://www.xantippa.fi/index.htm
Turhaan sinä murehdit sitä että asiansa osaava kosmetologi ei tietäisi miehen kasvoista "jotain". Laadukkaan koulutuksen myötä ammattikosmetologit kyllä perehtyvät hyvin erisukupuolien ja -ikäisten ihmisten kasvojen sekä kehon anatomiaan, fysiikkaan ja hoitamiseen oikein.
Varmasti saat osaavan hoidon ja puhdistuksen myötä myös oikeanlaista opastusta ja neuvoja siihen, miten myös tarvittaessa ehostat kasvojasi luontevasti eri elämäntilanteissa silloin kun sitä tarvitset.
Arvet, rypyt ja elämän monet monituiset jättämät merkit ovat monista ihmisistä kauniita ja luontevaa kerrontaa mikä näkyy ihmisen kasvoista, kehosta. Joten älä turhaan peittele tai ole huolissasi niistä vaan kanna niitä ylpeänä ja omanarvosi tuntevana. Koe vaikka mielihyvää siitä että monet pojat, miehet kokevat miellyttävämpänä, kiihottavampana robustisen, maskuliinisen kirveellä veistetyn miehekkään miehen, aidot kasvot kuin poikamaisen nukkaisen pehmeän persikkaposken.
Keskimäärin omakohtaisten ja tuttavieni kokemusten myötä, voin sanoa että aidot alan ammattilaiset vain ovat ilahtuneita ja suhtautuvat sangen positiivisesti miehiin jotka tulevat heidän palveluitaan käyttämään joten pois turha huoli moisesta. Tätä päiväähän se on että nykyjään mies hoitaa ulkonäköään sekä hygieniaansa siinä kuin nainenkin seksuaalisesta suuntaumuksestaan huolimatta.

Homoystävällisyys on taas jokaisen henkilön henkilökohtainen asia joten sitä ei voi sanoa ennakkoon kenestäkään vedenpitävästi. Tietyntyyppinen homo saattaa kuitenkin olla jopa tiedetyille ns. ”homoista myönteisesti ajattelevalle” ammatin harjoittajalle, joskus ylipääsemätön asia. Valitettavasti.
Hyvää ostetun palvelun toteutumista tämänkaltaisissa kahden ihmisen välillä tapahtuvassa palvelutapahtumassa kun ei voi kukaan ennustaa täysin varmasti. Keskimäärin voisi sanoa että suurempi, useita palveluntarjoajia työllistävä yksikkö, luo jonkinlaisen tason siinä miten erilaisia asiakkaita palvellaan luontevasti ja oikein, työnjohtonsa ja omistajiensa antamien ohjeiden mukaisesti. Huonoa palvelua saa kuka tahansa milloin tahansa joten sillä ajatuksella ei kannata itseään kiusata.
Mutta myös monet yhden ja kahden henkilön omistamat yksiköt ovat joskus todellisia helmiä niiden löytäjille ja niistä voi saada palveluita hankittua edullisemmin ja ajallisesti paremmin omiin aikatauluihisi sopien kuin suuremmista ”laitoksista”. Ehkäpä henkisesti pienen yrittäjän kanssa on helpompi ujon, ensikertalaisen henkilön asioida kuin mennä suoraan istuskelemaan suuren salongin sohvalle jossa on asiakasrakenne painottunut toiseen sukupuoleen. Yksi tykkää yhdestä, toinen toisesta ja kolmas… kokeile ja jos et ole tyytyväinen sano siitä mikä sinusta tuntui saamassasi palvelussa huonolta ja hyvältä. Hyvä, vuosiakin kestävä asiakassuhde joskus syntyy rakentavasta palautteesta. Varsinkin kun ihonhoito vaatii kärsivällisyyttä ja säännöllisyyttä, useita käyntejä kosmetologin palveluksista nauttien.
Kokeile samalla myös käsi- ja jalkahoitoa tai vietä vaikka päivä dayspa-ajatuksella toimivassa hemmottelukeitaassa, se kannattaa.

Perimmäiseen kysymykseesi, mistä löytäisit sen oikean alan ammattilaisen tarpeitasi vastaavaan työhön, antaa varmaankin osaavaa neuvontaa vaikkapa esim. Suomen Kosmetologien yhdistys. Lähesty heitä vaikka spostilla. Yhdistyksessä on n. 3200 jäsentä; hoitolayrittäjiä, työntekijöitä, kauneudenhoitoalan opiskelijoita sekä ammattikosmetiikan maahantuontiyrityksiä.
Kauneudenhoitoalan koulutusyksiköissä on myös tarjolla asiallisia monipuolisia kosmetologin palveluja. Edullisemmin kuin monissa kaupallisissa yrityksissä.
  • 4 / 12
  • Rupunaama
  • 29.8.2005 22:37
Kiitos vinkeistä, pieni kommenttini asiaan tässä pikaisesti:

"Auttaisi tietysti aika paljon, jos kertoisit, mistä 'kaupungista' olet kosmetologia etsimässä."

Oletin että jos otsikossa jo mainitsen että "Helsinki" se riittäisi ja poistaisi turhaa jankkaamista - olen pahoillani, että asia ei otsikoinnista selvinnyt, kyseessä siis Helsinki.
  • 5 / 12
  • Public eye
  • 30.8.2005 9:20
Joo, anteeksi huomaamattomuuteni. En hoksannut lukea otsikkoa uudelleen sen jälkeen, kun olin sen kerran vilkaissut. Siellähän se kaupungin nimi oli selvästi.
  • 6 / 12
  • Aatostavaan
  • 27.9.2005 0:48
Hyvä on, hyvä on.

Mutta muista kun sä aamulla heräät jonkun pokan vierestä, älä ihmettele, jos hän lähtee vähin äänin kävelemään aamulla pois.
ojasta allikkoon, mm. olen kuullut kavereilta, joille on naisten kanssa käynyt näin.

Hanki vielä säkkinaama, irto peput housuihin, perk...

Ja kosmetologimiehistä, ja meikkaajista ainakin 99% on 100% gay.

Rohkeesti vaan, ja harrastamaan petosta.
  • 7 / 12
  • erkkosenaehyt
  • 27.9.2005 11:49
Hyvänä kannattaa pitää itseään.

Onneksi oma machomiehekkyteni ei ole kiinni siitä olenko käynyt kosmetologilla tai en. Onneksi pokani ovat tyytyväisiä siihen että olen gay ja omaan säkinaaman sekä kunnon miehen perseen enkä mitään poikapillun korppupersettä. Naisten kanssa nyt voi käydä miten milloinkin jos niiden kanssa puuhastelee kuulopuheiden mukaan.

Kannataa olla ihan rohkeasti vaan sitä mitä haluaa eikä petää itseään muiden mielipiteiden vuoksi.
  • 8 / 12
  • Aatostavaan
  • 27.9.2005 16:35
Sinulla on oikein kahdesti onnea, ettei macho miehekkyytesi ole ollut kiinni mm. meikkaamisesta.
Kannattaa siis olla ylpee siitä, jos se ei ole vaarantanut sun macho identiteettiä ?

Minä en taas ajattele sillä tavoin, se on jotenkin... ei kovinkaan varmaa. Macho macho thing.

Macho on jotakin joka on luonnostaan, se ei ole onnesta kiinni. Naisellisuuden voima on valtava.

Juutalaisiin riitteihin mm. kuuluu se, että poikalapset erotetaan mahdollisimman aikaisessa vaiheessa
äidin helmoista miesyhteisöön.
Ympäri leikkaus silpominen on osa sitä riittiä. Munan pää paljastetaan, se ei ole sitten enään vastaavalla
tavalla, kuin naisilla, klitoriksen alla. Se pieni pikku penis. Naisillakin on sellainen.

Sinullakin on lukihäiriö, joka viittaa kyllä poikasukupuoleen, paljon harvinaisempaa naisilla !

Mutta machomies on turhan väärä väite, todennäköisesti.
  • 9 / 12
  • erkkosenaehyt
  • 28.9.2005 0:31
Hyvät pitävät itsestään. Se kyllä kannataa.

Olen oman elämäni Hannu Hanhi, joten tuo onnekkuus ei kohdallani ole kerrasta kiinni ja kahdesta poikki. Onnella on näemmä ollut kuitenkin osansa, että olen syntynyt normaaliksi, ihan tavalliseksi mieheksi ja miehekkyydessäni vieläpä olen machokin, jolla on jotain järkeä päässä. Siunattu tapaus siis olen. Olisihan tuo elämän arpaonni voinut olla jotain muutakin, jossa aatos tai toinen pitäisi miehekkyytensä säilymiseksi tuskaisena vuodattaa.

Itsensä ehostaminen kansanomaisemmin meikkaaminen, niin kuin sinä sen näytät tuntevan käsitteenä, on kylläkin eriasia kuin ihonhoito mutta se ei nyanssina tule koskaan aukeamaan sinulle, valitettavasti niin. Toisaalta, eipä se machomiehekkyyteni ole siitäkään kiinni vaikka ehostaisinkin itseäni.
Oikein ylpeä olen itsestäni ja tekemisistäni eikä ne minua vaaranna, joten pois turha huoli moisesta. Eivät ne minua heikennä miehenä henkisesti eivätkä fyysisestikään päinvastoin vahvempana elää kun osaa ja uskaltaa, eikä pelkää sellaisen menettämistä mitä sattuu nyt vain olemaan; miehekäs mies.

Huomattava on että et ajattele …sillä tavoin niin kuin me muut. Se on jotenkin varmaa, kun on lukenut kirjoituksiasi ilman lukihäiriöitä, miehen ulkoisin sukupuolieliminkin varustettuna, tällä keskustelupalstalla asiasta jos toisesta, yleensä niiden vierestä vain. Harmillista, pienellä tarkennuksella saisit puserrettua paljon parempaakin jöötiä ulos tyylittömässä tyylilajissasi.

Naisilla on kaikenlaista sellaista mitä meillä miehilläkin on, joten pikku paljastuksesi ei nyt niin suuri uutinen ollut kenellekään, joka biologian tuntinsa on koulussa läpikäynyt. Mutta aina kannattaa valistaa jos vaikka joukkoon joku tietämätön olisi eksynyt.
Moniin kansanperinteisiin ja uskonnollisiin niin kuin pakanallisiinkin riitteihin liittyy noita perusteettomia erotus/vieroitus tapahtumia jossain lapsen kehityksen vaiheessa mutta ihminen tarvitsee kasvaakseen pojasta mieheksi ja vieläpä oikeaksi machoksi, molemmat vanhempansa muutoin saattaa tulla jotenkin vajaa mieskunto eteen myöhemmin vaikka kuinka olisi aatosta matkassa mukana. Naisellisuuden voima on valtava, totta tosiaan. Onneksi naisia on elämässäni, ettei ole moisia puutostiloja minulla machossa miehekkyydessäni.
No joo.
Sori vaan mutta tämä palsta, eikä nämä kirjoitukset pyöri pelkästään sinun napasi ympärillä.
Joku muu, joka on saattanut unohtaa oppimansa koulussa, tai ei ole koskaan klitoriksen
saloista saanut tietoa, voi oppia siitä jotain.

Pyllistä vaan peppuasi rauhassa, oman onnen seppä, siunattu macho mies.

Mahtavaa ajattelua, hannu hanhi lintu, vai oliko se kala ?

Koomikon vikaa sinussakin on.
  • 11 / 12
  • erkkosenaehyt
  • 28.9.2005 12:52
Ei lintu eikä kala vaan makkaranpala! Näin homomiehenä osuvammin upottaen. *virn Keskellä ympyräistä valtamerta autiosaari on se Oma napa vatsan keskellä jossa voi Robinsonina olla oman Perjantainsa kanssa. Napanöyhtäpatjallamme on suloista olla ja elää kuin siemenet Herransa kukkaroissa.

Kannattaisi kirjoittaa yleisimmin, metaforassa jossa ei puhuttele yhtä yksittäistä nimimerkkiä vaan koko yhteisöä niin ei saa häiritseviä vastauksia aatelmiinsa, noihin sumeansielunsa tallottuihin tavattaviin taaleihinsa. Muuten menee palstaviljelyksesi ihan kesannolle ja kitkemättömäksi kompostiksi tarpeiksi vain. Satoa ei silloin voi kerätä lain eikä voimin machomiehen maskuliinisenkaan quunelosessan. Rikkaruohona rokassasi, joka ylikiehuu jo, nyt olen rehuna vihreänä jota ei TosiMies sietää voi. Oijoi.

Kaikki kunnia vaan tuolle missiollesi välittää tietoa naisten sukupuolielimistä. Saahan sitä savottansa ottaa mies mistä tahtoo, jopa klitoriksesta kertomisessa koko kansan syville riveille joka taisteli. Ikonisoitukoon klitoris siis meidän mielimme hybridinä joka terälehdet aukeavat sen tuntijoille.

Kumarran Kuninkaalleni ja linkkuveitsenä pyllistän muulle homohoviväelle Paavin siunattuna (ihan totta!). Narriko olen, Koomikkojen kruunamaton Kuningas vai Viisas Mies itämaan? Ken sen tietäisi, arvaisi oikein, saattaisi saada osansa oman sydämestäni puhtaasta ja kauniista, johon ei kahta ämmää mahdu kun siellä jo yksi Iso M miehen mitoissa henkisesti ja fyysisesti täyttävänä on.