Paras ja pahin drinkki?

Paras pizza ja jäätelö on jo selvinnyt, mutta mikä on mielestänne paras drinkki? Jos finanssit sallisivat, joisin vain 1 osa absinttia ja 1 osa vettä, mutta tällä palkalla ja kylähullun mielikuvituksella olen saavuttanut useita järkyttäviä tuloksia, kuten:

Sunset Beach (tuon saippuasarjan mukaan):
pari desiä kuivaa valkkaria
sitruunaenergiajuomatiivistettä (alunperin Saiturinpörssin PowerEnergy)
vettä
tuoreita ananaspaloja
tuopissa sekoittaen. Jäitä jos on.

Valkoviiniä ei pidä lantrata. Siksi teen niin usein. Olen käyttänyt jääteetä, talvisin kuumaa. Earl Greytä, vihreää GunPowderia, jasmiiniteetä, hiilihapotonta portugalilaista colajuomaa(seuraukset näen huomenna), funlightin sitruuna-appelsiinia, omenaa, metsämarjaa ja ties mitä.

Samantapaan olen väärinkäyttänyt punkkua. Teet valitsen mustista laaduista, mehut kotimaisista marjoista. Glögiä nautin aina kun maassa on lunta. Ja joskus muulloinkin.

Kammottavia kotimaisia doris ja valdemar litkuja taitoin vahvalla teellä ja kossulla.

Mutta Jaloviina ja gini juodaan raakana.
  • 2 / 19
  • sunshine
  • 26.8.2005 20:36
Se olisi kyllä Bellini, skumppaa ja persikkamehua. Mutta pitää katsoa tavallista tarkemmin missä sitä tilaa.

Camparia tuoremehulla tekee myös säännöllisen epäsäännöllisesti mieli. Sitä tulee myös tilattua tuota em. suosikkia useammin.

Olenkohan mä nyt jotenkin yksinkertainen? Nyttemmin viinat ei maistu edes sekoituksissa, joten en niitä mainitse.
En osaa laittaa paremmuusjärjestykseen, mutta näistä mä pidän - tilanteesta riippuen:
-Mummontossu: Baileys-kermalikööriä ja Salmiakkikossua, nam
-Orgasmi(?):Baileys-kermalikööriä ja Cointreau-likööriä hippusen for veeeery uplifting moments.....
-Cinzano Bianco jäillä ja sitruunalla tai sitten siitä se sama Lemone-versio
-Tinto Verrano Espanjan Auringossa: punaviiniä Spritella(hyvää!)
-Vana Tallinn brutaalina talvella, ehdottomasti vain Virossa(ei maistu muualla sitte millekään!)
-Crema Catalana-likööri jäillä on sekin hyvä, jos sitä vaan jostain onnistuu samaan....
-CocaCola jäillä ja sitruunalla on myös usein ookoo

En pidä: Fernet Brancasta tai muista vahvoista yrttilikööreistä enkä Camparista enkä oikein paljon mistään muustakaan (viinasta).
Paras on ehdottamasti skottiviski sellaisenaan ja huoneenlämpöisenä (Wanha kunnon Altian Kolmen jellonan on sopivasti maukasta ja savuisaa ja silti pehmeän makuista) jää tai vissyvesi eri lasissa on hyvä olla saatavissa, tai sitten pieni olut. Nuo kermalikööri ja salmiakki sekoitukset saavat vatsan kääntymään alta aikayksikön. Viskipaukkuja voi vedellä vaikka kuinka peräjälkeen eikä tule juurikaan huono olo kuten esiim. vodkasta... Aamuinen olo on sitten eri asia...
Pahinmat drinkkit ovat ehdottomasti:

Valkovenäläinen ,kananmunalikööri ja kossu wissy

En tykkää maidon juonnista tai raaoista kananmunista .
Kossu wissy on taas sellaista litkua että ei pahemmasta väliä .

Parhaimmat drinkit on taas : kaikki mehu ja limu pohjaiset juomat .
paras juoma ikinä on gintonic, harmi vain että tuo yhteenaikaan kovinkin rakas ystäväni kääntyi minua vastaan ja alkoi aiheuttamaan aivan infernaalisia krapuloita.

pahimpia ovat kaikki triple sec, bols blue etc. sokerilitkudrinkit.

mutta kyllä se kylmä kalja tulee useimmiten tilattua.
Parhaita on makeet liköörillä varustetut vodka -pohjaiset juomingit.
Sitten sieltä yök listalta: KAIKKI mihin tulee maitoo on aivan hirveitä!

Maito maitona on ihan jees, mutta viinan kanssa tökkii ja pahasti :D
Maitoa ja raakaa kananmunaa sisältävät drinkit skippaan minäkin. Valkovenäläinen on ehkä paha-listan ykkönen. En juo maitoa muutenkaan paitsi kaakaossa ja kahvissa. Oluet ja lonkerotkin saa joku muu juoda.

Hyviä ovat esim. Pinacolada ja yleensä kaikki rommikolat, viski Colalla, glögit (terästettyinä tai ilman),... Käytän alkoholia kuitenkin hyvin harvoin, joten usein en nappaile näitäkään. Paitsi sitä glögiä aina kun vain saa, yleensä ilman alkoholia.
Kiitokset gallupiin osallistuneille! Toki jatkossakin sopii laittaa esim. karmeita drinkkivinkkejä. Vaan ite sanoo jotta munalikööriä juo vain eggnogg-jenkit ja maito maitona. Tee on se jota läärään pahamaineisesti.
Tänään keskari. Ai niin että valkkarin ja hiilihapottoman kokiksen seurauksena lohduttelin Nallessa neitoa, mutta hän oli niin murtunut että se siitä.
Jääägeeri jääkylmänä - elämän eliksiiriä!

1/2 pisangia ja 1/2 kermaa, ravisetettuna kunnolla, nami.

2cl minttuviinaa, 2cl kossua ja greippilimua.

Bisse on sit sellain yöks, ei mee alas sit millään...
2cl Minttuviina
2cl Parfait Amour

Martinilasiin jäämurskaa ja litkut siihen päälle, ei saa hirvessti sekoitella. AH NJAM!
Ehdottomasti pahin shotti jonka oon koskaan juonut oli muistaakseni nimeltään "yök". Ja se oli todella pahaa. Kokeilkaa jos ette usko. 2cl Jägeriä ja saman verran Tequilaa snapsilasiin ja skål!
Miksaajatar-paholaisenne täällä jälleen!

Yhden tähden jalmari ja halpis kaneliomenapussitee (CM tai Prisma, ikinä niit ei erota) Lidlin makeutustablettien kera. Kalja pöhnäyttää, väkevillä jaksaa. Makeutuskaan ei välttämätön. Mutta Samantha Fox tai Judas Priest on.
Kaksi parasta:
1. Alexander- 2 cl konjakkia, 2 cl kaakaolikööriä, 2 cl kermaa. Ravistetaan jäiden kanssa. On kuulkaas sellaista linnunmaitoa ettei paremmasta väliä..
2. Manhattan- 4 cl viskiä, 2 cl makeaa vermuttia, 2 tippaa angostura bitteriä. Sekoitetaan jäiden kanssa ja siivilöidään lasiin.
Ei sellaista parasta drinkkiä ole olemassakaan, ihan totta tosi on. Alkoholi on monen homon jokapäiväinen ongelma ja tälläiset ns. "gallupit" tuota alkoholin väärinkäytön ongelmaa auta lainkaan.
  • 16 / 19
  • molempiparempi
  • 4.10.2005 23:12
tuon ^ moraalisaarnan jälkeen on hyvä jatkaa ;-)

- Gintonic välillä ilman giniäkin on mukava jokapaikandrinkki!
- Ravintola Olotilan aikana tuli otettua aika usein Ansaa; mites se menikään: 2cl sambukaa 2cl jägeriä. Tänä päivänä en olisi ihan yhtä varma sen kelpoudesta (pitääkin testata jos jossakin ravintolassa on sambukaa...).
- Kamalin kuulemani drinkki: aamuripuli - 2cl kahvikermaa 2cl Gammel Danskia. Kieltäydyin epäkohteliaasti ja jyrkästi kun moista minulle tarjottiin!
- Lonkero ja päärynäsiideri maistuvat kun käyn Suomessa, niitä kun ei täältä saa!
  • 17 / 19
  • Molempiparempi
  • 4.10.2005 23:16
Meinasi unohtua se juomien kuningas - tai lähinnä kuningatar:

Velvet Clicquot eli Keltainen leski!

Ei muissakaan kuivahkoissa shampanjoissa mitään vikaa ole, mutta...
Tonicpohjaiset ovat parasta mulle, raakamunapohjaiset ei.

Missä sitten olet Molempiparempi kun ei löydy lonkeroa ja päärynäsiideriä?
  • 19 / 19
  • Molempiparempi
  • 6.10.2005 0:45
Tanskassa, Århusissa.

Lonkeroa tosin kuulemma saa nykyjään Köpiksessä ravintola Jonaksessa, mutta en ole siellä käynyt. Tavallisissa ruokakaupoissa (esim. Netto, Fakta) täällä tarjolla oleva päärynäsiideri on ruotsalaista Kopperbergia, joka on itseasiassa esanssilla maustettua omenasiideriä. Jos kävisi erikoisliikkeissä, niin niistä saisi kuulemma brittipäärynäsiideriä.