homo or not

Kuluneena kesänä vihdoin hyväksyin että olen homo. Mikä helpotus sinänsä, siitä asti elämä on tuntunut taas mukavalta ja voi näitä ihastumisia, jotka vihdoin hyväksyn.

No nyt on sitten eräs tyttö iskenyt silmänsä minuun ja tänään istuimme pitkään sylikkäin keinussa kirkkopuistossa jutellen yms. Alan tuntea myös itse välittävän hänestä enemmän kuin ystävänä. Toisaalta en ole varma onko tunteeni aitoja vai onko tämä vain jokin homouden peittely tahto.. olo on todella sekava.. ei niinkään tämän tytön takia vaan itseni. En tiedä mitä hänestä haluan, ystävää vai jotain vielä tärkeämpää. Mitä pidemmälle tämä juttu on edennyt sitä enemmän hänestä välitän. Lopahtaako kiinnostukseni häneen vai olenko sittenkin kiinnostunut myös vastakkaisesta sukupuolesta. Liaan sekavaksi menee. En halua kuitenkaan satuttaa kyseistä henkilöä viemällä asiaa turhanpäiten pidemmälle ja sitten kertoa totuutta.. tai siis mitä totuttta.. kun en itsekkään sitä nyt tiedä. Liian hankalaa :/

Vastailkaa jos siltä tuntuu.. kohan haluisin tilittää tunteitani.
Joidenkin kyselytutkimusten mukaan valtaosa ihmisistä on biseksuaaleja ja täysin hetero- tai homoseksuaaliset ihmiset ovat vähemmistössä. Ei siis olisi mikään ihme jos sattuisitkin olemaan biseksuaali. Voit yrittää selvittää tuntemuksiasi vaikkapa seuraavalla pohdinnalla: saako kyseinen tyttö sinut ns. "syttymään"? Aiheuttaako hänen näkemisensä ja hänen kanssaan oleminen kutkuttelua sydämessä ja vatsanpohjassa? Huomaatko kiihottuvasi seksuaalisesti hänen ulkonäöstään ja hänen koskettamisestaan? Tuleeko sinulle spontaanisti sellainen olo, että hän on seksikäs ja että haluaisit harrastaa seksiä hänen kanssaan? Eli toisin sanoen, tunnetko seksuaalista vetoa häneen vai onko välillänne vain syvää, ystäväpohjaista kiintymystä?

Tämän jälkeen voit miettiä, että tunnetko yleensäkin tuollaisia seksuaalisia tuntemuksia vain naisia vai miehiä tai kenties molempia kohtaan. Jos on rehellinen itselleen ja tuntemuksilleen niin ei varmastikaan ole kovin vaikea selvittää, että missä oikein mennään. Jos tuntee seksuaalista kiinnostusta molempien sukupuolten edustajiin niin silloin on jonkinasteinen bi. Jos taas tuntee seksuaalista kiinnostusta vain yhden sukupuolen edustajiin niin silloin on todennäköisesti homo tai hetero.
No voihan kettu.. paha tilanne. Just kun on saanut maailmansa raiteilleen, se heittääkin uudelleen kuperkeikkaa. Ei käy kateeksi. Jos haluat jutella asiasta, niin tule vaikka kahvilla käymään. Tsemppiä sulle.
Niiin... en usko, että kukaan järkevä homo ajattelee olevansa, jos ei todella ole.
Hei yu!

Parisuhteessa rakastuminen ja rakastaminen eivät aina riitä, välillä pitää rakastella. Juttu riippuu paljon myös tytöstä; jos hän on avarakatseinen, eikä kaipaa paljon seksiä, hänhän voisi olla suhteessa koko sinun, myös homo-sinun tai homoksi identifioivan sinun kanssa. Toisaalta ehkä tunnetkin vetoa häntä kohtaan myös seksuaalisesti, ja tässä tapauksessa kummastelen hämmennystäsi: jos todella tunnet sekä seksuaalista että tunnetason rakkautta tyttöä kohtaan, go for it.

Olen nuorena ihastunut tyttöihin ja voisin vieläkin kuvitella eläväni paljon onnellisemman elämän naisen kuin miehen kanssa. Tuntuu vaan, että naisen kanssa kaikki loksahtaa kohdalleen omaa seksuaalisuutta, jonka nyky-yhteiskunnassakin voi helposti lakaista maton alle, lukuunottamatta. Miehiin on vaikea rakastua, sillä harvoilla on arvostamiani ominaisuuksia, kuten kykyä käsitellä tunteita avoimesti ja kuunnella ja toteuttaa itseään; miesten joukosta homot taas välillä tuntuvat liian ongelmaisilta ja myös jollakin tasolla vierailta, vaikka olenkin toisaalta samankaltainen. Jopa seurusteleminen, seksi ja eläminen parisuhteessa miehen kanssa tuntuvat oudoilta ajatuksilta, vaikka olenkin ulkona kaapista ja kuvittelen olevani sinut homouteni ja yleensäkin homo-elämäntavan kanssa. En kylläkään tunne lainkaan seksuaalista vetovoimaa naisia kohtaan, vaikka olen joskus yrittänytkin huijata itseni kuvittelemaan toisin, joten suhde naisen kanssa olisi aina jonkinlaista itseni pettämistä, vaikka se muuten olisikin mukavaa ja turvallista.

Mun ainoa käytännön neuvo: jos sä olet valmis pohtimaan ja keskustelemaan rehellisesti tämän tytön kanssa omista homoseksuaalisista tunteistasi ja ajatuksistasi suhteenne edetessä, silloin et ainakaan yritä huijata ketään, mutta jos jotenkin alkaakin tuntua yllättävän mukavalta vain jättää tämä osa elämästäsi mainitsematta ja jättäytyä seurusteluun hänen kanssaan, silloin et ainakaan ole täysin avoimessa suhteessa ja sun pitäis miettiä onko jotain pielessä (jos rakastaisi toista ihmistä, ei jättäisi salaisuuksiksi asioita, jotka voisivat myöhemmin ilmetessään vaikuttaa niin voimakkaasti suhteeseen kuin homoseksuaaliset taipumukset
  • 6 / 15
  • sunshine
  • 23.9.2005 10:07
Pandaka kirjoitti "Miehiin on vaikea rakastua, sillä harvoilla on arvostamiani ominaisuuksia, kuten kykyä käsitellä tunteita avoimesti ja kuunnella ja toteuttaa itseään; --- homot taas välillä tuntuvat liian ongelmaisilta ja myös jollakin tasolla vierailta ---"

Mielenkiintoista huomata että en olekaan yksin tuntemusteni kanssa. Naisten kanssa keskustelu onnistuu molemmin puolisesti helpommin kuin (homo)miesten kanssa. Mitkä lie sitten syyt? Voisiko syynä olla vain se, että naisten kanssa vuorovaikutukseen ei liity sitä edes potentiaalista seksuaalista jännitettä. Kyllähän naiset yleisesti puhuvat siitä, miten hankala (hetero)miesten kanssa on olla. Jotain sellaista asiassa täytyy olla, koska heteromiesten kanssa kommunikointi sujuu myös ja (yllätys yllätys) minua eivät kiinnosta heteromiehet seksuaalisesti, joten sitä jännitettä ei ole.
  • 7 / 15
  • bibibibibibi
  • 23.9.2005 10:59
yu olet BI ja mikäs sen parempaa kuin olla BI! Ja kaikkein täydellisin!
Yu olet sen verran nuori, tai sanottaisiinko että siinä iässä jolloin kaikki on mahdollista.
Mäkin olin murkkuiässä aivan sekaisin, tuossa iässä saa kokeilla mitä tahansa.
Anna mennä tunteidesi mukaan ja katso mitä eteen tulee.

Enkä tahdo olla Jehovantodistaja "mutta" ehkäpä aiempi kokemuksesi Jeesuksen kanssa tahtoo pitää Sinut
normaalisuhteessa (mikä nyt on sitten normaalisuhde)

tää on mutu-only
Kyseinen tyttö saa minut "syttymään" ja siksi aijonkin antaa suhteemme edetä mikäli se on edetäkseen. Päätin, että aijon kertoa hänelle olevani bi. Tälläiseen tulokseen minun pohtimiseni ovat tuottaneet. Ehkä olen vain enemmän poikiin päin ja naismakuni on hieman vaativampi, mutta myös vastakkainen sukupuoli kiinnostaa seksuaalisesti. Itsestään näköjään oppii paljon uusia puolia, vaikka luulee olevansa jo melko tietoinen omasta itsestään. Katsellaan miten asiat kehittyvät...

Btw. eilen kävellessäni kaupungilla tämän tytön kanssa joku tyyppi alko huutaa että "toi jätkä on salee homo!! se on niin homon näkönen..!" Eikös se ollut niin että kyllä homo homon tunnistaa ;D
Olen iloinen puolestasi yu. Säästyt paljolta, jos voit olla tyttöjen kanssa. En tiedä uskonnollisesta taustastasi, mutta genesiksen kirjoitusten perusteella olet käynyt läpi aikamoisia. Ehkä tämä on tiesi pelastukseen, toivon parasta. Et sitten varmaan halua tulla tuleviin tapaamisiin...oli tosi kiva tutustua. :)
miten niin en haluasi tulla tuleviin tapaamisiin? Todellakin haluan.. olette lähes ainoita ihmisiä joiden kanssa voin puhua avoimesti ja olla oma itseni. Ja toisaalta... pidänhän minä myös pojista.

Älkää luulko että musta noin helpolla eroon pääsis :D
Joo, ei muuta kuin kulissit pystöön, kihloihin ja naimisiin. Sitten kun olet naimisissa naisen naisen kanssa, josta et todellisuudesta ole kiinnostunut edes ystävänä, voit olla ylpeästi salaa huoraava ukkomies, saat hyvän syyn alkoholisoitua ja ahdistua :) No, vitsi vitsinä. Ihmiseen voi olla kiintynyt hyvinkin paljon ilman, että kiintymyksen taustat olisi seksuaalisessa viehätyksessä, kyse on paremminkin henkisestä viehätyksestä. :o Mutta jos jotain pysyvää hakee niin pitää olla varma, että on mukana ihan kaikilta osin ihan 100%. Voihan, olla että tunnet seksuaalista kiinnostusta molempiin sukupuoliin - vai onko heteroseksuaaliset "taipumukset" opittua käyttäytymistä, kulttuurinen kongitio? Mitä jos ottaisit asias esille sen tytsän kanssa, johon olet ihastunut - siis kertoisit epävarmuudesta seksuaalisen kiinnostumisen osalta, eli kertoisit että pidät ehkä molemmista... Jos hän sen ymmärtää niin sittenhän voit olla hänen kanssaan niin kauan kun ihastut poikaan :)
"Ihmiseen voi olla kiintynyt hyvinkin paljon ilman, että kiintymyksen taustat olisi seksuaalisessa viehätyksessä, kyse on paremminkin henkisestä viehätyksestä. Mutta jos jotain pysyvää hakee niin pitää olla varma, että on mukana ihan kaikilta osin ihan 100%." Tuota minä juuri pelkäänkin, entä jos en pystykkään olemaan mukana 100%. Viimeksi ala-asteella olen tuntenut vetoa vastakkaiseen sukupuoleen, joten en oikein osaa tulkita itseäni. Ajattelin ottaa asian esille piakkoin ja katsotaan mitä käy.
Avioeron saa nykyisin hyvin helposti.

Voihan sitä aina testata kuinka pitkälle on valmis menemään.

Tehkää lapsi koeputkihedelmöityksellä: se on nyt "muodissa".

Sitäpaitsi kuka vaatii, että avioparin on asuttava saman katon alla!
hienoa Yu, toi on oikea meininki että jos kerran on saanut joitain joiden kanssa voi puhua vapaasti asiosta
niin et luovu heistä. mun mielestä tuo osoittaa ennemmän kypsyyttä kuin monilla 40vuotiailla.
Go-forit.-elä kunnolla, elämä on Sinua varten.