Mitä mieltä ukkosesta ????

Pidätkö vai pelkäätkö kenties ukkosta ja salamointia ????

Itse pidän ukkosesta , salamoinnista ,myrskystä ja kaatosateesta .
  • 2 / 21
  • Karina77
  • 10.8.2005 20:43
Sekä pidän että pelkään. Samalla tavalla pidän myös kauhuelokuvien katsomisesta.
Kunnon ukkosmyrsky on upea. Välillä tulee yritettyä kuvata salamointia...
En kyl pidä yhtään. Pelottavaa. Joku sais pitää mua sylissä ja turvassa sen salamoinnin ajan.
Samixxx kirjoitti: "Pidän salamoinnista siihen saakka kunnes ne iskevät minuun."

Juuri näin. Minuun, johonkuhun toiseen, sähkölaitteisiini tai kotiini muutenkaan.
Joo mä kanssa tykkään katsoa ukkosta ja rankkasadetta. Harmi vaan kun aina kiertää missä asun.
I'm only happy when it rains... Kyllä, kunnon ukkosmyrskyssä (salamoinnissa, todella kovassa vesisateessa ja tuulessa) on jotain todella hinoa, kaunista, voimallista, mutta samalla pelottavaa. Silloin herää tiedostamaan oman pienuutensa noiden mahtavien voimien rinnalla. Kaikista hienointa on katsella elosalamoita, siis kun syyspimeässä salamoi. Hienon näköistä.

Kun katsoin vasta 45 minuuttia -ohjelman jakson salamoista, alkoi salamat hieman enemmän pelottamaan. Ehkä en enää menekään juoksentelemaan ulos vesisateeseen kun on ukkosenilma.
Katsoin myös 45 minuuttia. Se oli todella pelottavaa. Että joku oikeasti voi tehdä tuollaisen "divetymonoksidi aiheuttaa vuosittain tuhansien ihmisten kuoleman joko suoraan tai välillisesti" ja vielä nimellään. =) Ts. minusta se oli hiukan turhan sensaatiohakuista.

On sade ja salamointi silti tosi hienoa. Kunnon kaatosateessa kävely on mitä rentouttavinta, kun tietää, että kohta pääsee sisään lämpimän kaakaon ääreen. Salamointi ulkona tekee skandinaavisen rakennusperinteen mukaan vesitiiviiksi tehdystä kodista entistä turvallisemman oloisen.

Viime tiistaina kokoonnuin ystävineni pelaamaan roolipelejä ja yhtäkkiä synkäksi vetäytyvä taivas ja jyrinä on mitä tyylikkäin tausta ainakin näin draamantajuiselle henkilölle kuin minä.
Ukkonen on upea! Täällä sisämaassa ukkoset vaan ovat turhan vaisuja ku vertaa rannikkokaupunkeihin, joissa ukkonen tulee ryminällä mereltä. Mikä sen upeampaa kuin säkkipimeä ilta/yö ja salamat halkovat taivasta kunnon paukkeen kanssa!
Salama tappoi parhaan ystäväni. Se tulee aina ukonilmalla mieleen.
Suosittelen kaikille sitä Greenawayn salama-elokuvaa.

En muuten koskaan ota ukkosella töpseleitä pois seinistä.
Ihanaa kun jytisee :)
Kerran juttelin äidin kanssa puhelimessa ukkosella joka ei ollut vielä aivan lähellä ja sit se perkele iski korvaan niin että sattui ihan todella paljon. Hieman säikähdin. Sähköpulssi voi siis edetä piuhoja pitkin jopa satoja ja tuhansia metrejä. Kannattaa vetää piuhat seinästä muutenkin.
Pahimmat ukonilmat tulevat kyllä muuten sisämaassa. Neljä kertaa asiaa paikalla seuranneena. Kerran trombi meni 50 metrin päästä järven selällä ja vastarantaan iskiessään kaatoi koko rinteen puut sadan metrin leveydeltä. Kolme kertaa ukkosella joutunut purjehtimaan ja oli kyllä todella pelottava kokemus(Päijänne purjehduksessa). kerran tuli kolmen viiva viiden sentin rakeita mökin pihaan ehkä viidestä kymmeneen senttiin. Kerran matkalla Lahdesta Heinolaan salamoi puolituntia koko matkan ja muuten oli yhtä pimeää kuin syksyllä myöhään mutta salmat noin vähintää yksi sekunnissa valaisivat taivaan upeaksi tulimereksi.
kiva tietää, pelkään ukkosta ihan homona ja olen muuttamassa sisämaahan :/
Olen aina rakastanut ukkosta. Varsinkin salamointi on jotain niin kaunista ja taianomaista.
Ukkonen on komeeta ja kiehtovaa katsottavaa
- kunnes sähkökaappi vaihtaa seinää.

Ja avoimella paikalla, avokalliolla varsinkin, tekee mieli halata isänmaata tosi tiukkaan.
Elosalamat ovat ehdottomasti parhaimpia, suorastaan kauniita - varsinkin jos ne nakyvat vesiston yli.