Mistä autosta tykkäätte?

  • 1 / 58
  • imagination
  • 11.6.2005 20:50
Eräs lähisukulaiseni (täti) vaihtoi vähänaika takaperin autoa. Ennen sillä oli Volvo 70. En tiedä niin paljon autoista, mutta siinä mallissa on kyllä ovissa sisäpuolella sellaiset klipsat, eikä kahvoja, joita pidin kamalan kätevinä. Minua viehättää eri asioissa aika oudot seikat :).

http://speedycars.chinacars.com/wallpaper2/volvo/Volvo%20S70%20-%2009.jpg

tossa kuvaa 70:sta.

Nyt ajelee hän pösöllä. Minun pitää olla varovainen, ettei kukaan tunnistaisi minua :)). Eikä hän täällä käy :)). Tämän vuoden malli.

http://www.peugeot.fi/main.cfm?p=29578&a=29590&m=34#

Mä kyllä olisin pitänyt sen volkkarin. Löysin toisenkin kuvan 70:sta
http://www.haverhillmotorcars.com/pics/98%20VOLVO%20S70%20LT%20GREEN%20GLT.jpg

Mistä autoista pidätte? Tietysti jos on sellainen pieni, niin sillä on varmaan paljon helpompi ajaa kaupungissa.
Tällä taasen Renault Kangoo Express..
Maailman paras kaara, kosla, biili.... :)
Käyttötarkoitukseeni erinomainen!
  • 4 / 58
  • imagination
  • 11.6.2005 22:21
Hienoja autoja on. Laguna varsinkin :)).

Mä tykkään henkilökohtaisesti volvosta ja saabista. Uudet saab mallit ovat hienoja, mutta volvon nykyiset mallit ovat minusta tyyliltään vähän ei-loppuun asti suunniteltuja. Tosin vanha saab coupe -malli oli minusta huono myös. Minusta tärkeitä ominaisuuksia on turvallisuus, ympäristöystävällisyys, kestävyys ja vähäinen polttoaineen kulutus. Mutta kuten totesin aiemmin, tiedän autoista kamalan vähän.
  • 6 / 58
  • imagination
  • 12.6.2005 13:38
Kyllä minusta Volvo s70 on todella yliveto kun ajattelee, miten se on suunniteltu. Ja tumma-väri on todella kaunis.

Ne kahvat sisäpuolella on aika erikoiset. Kun yleensä ovi aukaistaan vetämällä kahvaa "itseä kohti", niin tässä niitä vedetään taaksepäin.

Kyllä siinä sukulaisen autossa oli myös se kätevää, että ovet saa lukittua kauko-ohjaimella. Se auto, ei hänen mielestään ollut kallis, n. 24 000 euroa. No silloin oli vielä markat, mutta muutin hinnan.

Tässä on erinomainen kuva siitä, miten kaunis s70 on:

http://www.carzweb.com/demo/home.jpg

Minusta uusissa volvoissa auton perä on huonosti suunniteltu.

Itse asiassa minusta tämä kuva näyttää juuri sen, miten kaunis s70 on.

Mutta kuten totesin, on se vaihtunut nyt pösöön, ja minusta suunnittelulta paljon huonompaan.
Autoista tiiän niin älyttömästi, että lähinnä värin perusteella tulisi valittua. Sähkönsininen audi a3 <3
  • 9 / 58
  • Resander
  • 12.6.2005 19:50
Hih, mäkin olen aina ostanut autot värin perusteella. Mulla on ollut punainen (musta ekan auton pitää olla punainen :), sitten tuli valkoinen, musta, keltainen, sininen ja juuri olen vaihtamassa vihreään. Sen jälkeen tulee oranssi ja violetti ja ehkä harmaa. :)

Merkkejä on ollut kaikenlaisia, mutta kuka niitä muistaa :D
Siinä olisikin autonvalmistajille markkinarako: tarjota autoja myös sateenkaaren väreissä.;)

No tosin en itsekään ole vakuuttunut menisikö niitä riittävässä määrin kaupaksi...

Tuohon aikaisempaan h2-kommenttiini lisäisin, että tosin Peugeotin 207/307 mallit metallinhohtoisena olisi kuitenkin se realistisin vaihtoehto meikäläiselle.
Jaguari löytyy mutta kesä ajossa on nyt avo Saab.
Uudessa Mersussa silmä kyllä lepää myös.
Tulevaisuudessa tulemme pysymään urheilullisissa autoissa, avo-auto linjalla.
Mul on Dodge Charger RT Hemi 1970 musta. Liikkuu mukavasti ja on ymärisöystävällinen ;-)
Siis onks sul oikeesti Dodge Charger, vai onkse se vaan unelma-auto? Se on kyllä varmaan maailman epä-homoin ajopeli! Pienenä tykkäsin noista jenkeistä ihan älyttömästi, mut nykyään kiinnostaa lähinnä 60-70-lukujen eurooppalaiset autot. Mitä oudompi auto, sitä parempi. Mulla on VW 411 Variant, mikä on mielestän outoudeltaan jo kiitettävää luokkaa. Mun auto tosin ei ole vielä ajokunnossa,mut ehkä saan sen valmiiks kesän loppuun mennessä.
imagination kirjoitti: "Avo-saab on kyllä hyvännäköinen."

Kiitos ja se on myös unelma ajettava mutta syö menovettä kyllä hulpeasti..

Unelmana olisi saada käsiin vanha kunnon "Jenkki-laiva".
Mainiosti kelpaisi 70-luvun viimeiset suuret Super Fly/Pimp-cars. Mutta vanhaa 8 track soitinta en siihen kaipaisi.
Mielenkiintoista, että Saabista yleensä sanotaan sen vievän paljon bensaa. Verrattuna mihin, teini-corollaan? Maantiellä saab menee about 7 litralla... onko se sitten paljon 1.5 tonnia painavalle autolle...
toy boy:n WV 411K kuullostaa mielenkiintoiselta - muistan kyllä ko automallin 70-luvun alulta...
Tuossa kun silmäilee listaa, osa autoista on heteroillekin pj-vehkeitä (pj=peniksen jatke), anteeksi vaan.

Missäs Trabat- ja Warre- miehet ovat?
Täältä ilmoittautuu yksi fashion victim lisää... Syksyllä tuleva (?) Alfa Romeo Brera on jumalisen kaunis auto. Tai sitten näistä nykyisin tuotannossa olevista BMW Z4. 80-luvun ajopeleistä suosikki löytyy myös Münchenin tuotannosta, BMW teki erinomaisen sulavaa 600-sarjaa. 60-70-luvuilta suosikkeja on Jaguar E-Type ja Mercedeksen SL Cabrio (Pagode, se pystyvalo).

Haaveillahan saa, se ei maksa mitään...
Bemuhan sen olla pitää.Jos rahaa olisi niin vaihtaisin tuon 300-sarjalaisen tulevaan M6:seen.:)
Oih, vanhat jenkkiautot ovat ihania. Ja myös vanhemman malliset sporttiautot. Merkeistä en tiedä mitään. Kun olin teini, parikympisellä ystävälläni oli 50-lukulainen jenkkilaiva, ja 70-luvun Capri (tai jotain sinne päin). Kyllä niiden kyydissä kelpasi körötellä. Ja mitä matalampi ääni autossa jyrisee... hui. Kaupungeissa katson yksityisautoilua kieroon, mutta maalla ollessa onko mikään ihanampaa kuin ajaa kesäisiä pitkiä suoria musiikki pauhaten...
1969 Peugeot 404/8 Confort eili isoisäni ristimä Prinsessani on nyt palvellut tänä kesänä minua hienosti 1500 kilometriä. Meni katsastuksesta läpi hyvin ja katsastusmies kehui alustaa loistavakuntoiseksi kun ei ollut ruostetta ja ei myöskään väljää missään liikkuvissa osissa: uudet tukivarren holkit. Ajomukavuus lisääntyi hienosti ja kulkee suoraan jopa pienellä ylinopeudella moottoritiellä. Aluksi kone vähän naputti kun kahden edellisen vuoden aikana tuli niin vähän kilometrejä et ehkä hieman nu venttiilit jumitti mut nyt käy kuin kissa, vaik ei olekkaan sitikka. Nuo tukivarsien holkitkin vaihdoin itse mut meni siihen kahdeksan tuntia ;-) Kuuden vuoden aikana kilometrejä nyt 41 000 ja varaosiin mennyt 18€: laturin laakeri, starttimoottorin laakeri, benspumpun kalvo, ja nyt nuo holkit. Kaikki itse kunnostettu ja korjattu. Ei niin vaikeaa, kunhan vain rupee tuumasta toimeen. Yksi pikku vika vielä pitää korjata eli takasillassa oleva jarrujen tasausventtiili(alkeellinen, mekaaninen abs).

Nautinnollista kesäautoilua kaikille. Kia
Mikä tahansa 60- 70-luvun Japanilainen urheiluauto esim: Datsun Fairlady.
Mulla on kyllä Toyota Celica vm-72 Jemmassa ladossa mutta siinä ruosteenpesässä olis kylllä paljon hitsattavaa. Eihän se mikään varsinainen urheiluauto ole mutta hieno kuitenkin.
Mulla on nyt Nissan Laurel, ulkonäöltään ei mikään unelma-auto ja liian iso mutta kohtuullisen hyvä. Vaihdan sen joskus ehkä 200SX:ään.
No mulle ei ole muita kuin Citroen, vaikka välillä katselenkin vieraita merkkejä sillä silmällä. Nyt menossa yhdeksäs ja kortti on ollut 14 vuotta. Unelma sunnuntaiautoksi olisi DS Cabriolet, mut sitten tarvis löytää joku oma rassari sille ku itte osaan vaan hajottaa.
Edellisen kirjoittajan kanssa olen samaa mieltä: Sitikkaa ei voita mikään. Ajamisen nautinto, mukavuus, persoonalllisuus - Sitikka on melkein perheenjäsen!
Muutama viikko sitten olin cadillacin kyydissä ja se tuntui aivan uskomattoman hyvältä autolta. Sitä voisi kuvailla hyvinkin rennoksi autoksi, moottori käy laiskaan tahtiin ja automosbiili matelee arvokkaasti eteenpäin.

Mutta jos nyt joskus sitten tulen ostaneeksi auton niin jokin sopivan kokoinen, että sillä uskaltaa liikenteessä ajella ja muotoilun tulisi miellyttää aisteje.
Näyttivät nuo DSät olevan 50 000 €n hujakoilla ainakin tuolla Saksassa jos cabrioletestä puhutaan. Kaverit osti kaksi viikkoa sitten Pallas 2.3 electronique injectionin. Aika hieno sekin. Nyt pitäis perustaa se autokerho MC jotain?

Kia
  • 32 / 58
  • MelkeinKiltti
  • 16.7.2005 20:38
Tämä homo ajelee mutkia suoraksi pienellä TIETYSTI punaisella Peugeot 309:llä. Ja automaattivaihteisella yksilöllä tietysti.
Eihän sitä rannetta voi rasittaa turhaan vispaamalla vaihdekeppiä joka risteyksessä ja liikennevalossa. :-)
oikea käsi on vapaa tekemään melkein mitä vaan tekstiviestin lähettämisestä pelkääjän paikalla istuvan immeisen hyväilyyn.

Oma automaku on suoraan sanottuna Peugeot & Citroen.
Kuolaan tällä hetkellä automaattivaihteista 1007:aa.
Jos asiat luistaa hyvin voinen saada leasing-autoksi sellaisen talveen mennessä. *onnessaan*
Mä olen aina tykännyt eurooppalaisista autoista. Nuoruudessa oli parin riisipussin harharetki, mutta sen jälkeen on ollut Pököttiä, Sitikkaa ja nykyään Alfa Romeo ja Rellu.
Meiän perheessä auton paikkaa hoitaa punainen Nissan Micra (litraisella koneella eli siis mopo :D )
Aiemmin mulla oli käytössä iskän farmari Lada ja Samara.
Kommeita autoja kaikki tyynni :)

Jos sais auton ku auton valita, niin kyllähän se ois farkkubemari tai Volvo V70, ois koirillekin kontissa kunnolla tilaa.

-Smurfi
Nyt alla on Volvo s40 (2.4) joka on ihan OK...
Sitä ennen ajelin Citroen xaralla josta itse asiassa pidin kovastikkin,
oli jotenkin enemmän "makua ajamisessa"...
s40 on kallis. Se maksaa ainakin 30 000 euroa. Enemmänkin. On se hieno auto ja kallis. Täytyy myöntää :)). Parempi kuin Peugeot 407. Tässä s40:ssa suunnittelu on kyllä onnistunut.
Audi A4 1.9 TDI
Hyvä auto mutta pärjäisin kyllä ilman autoakin, joten varmaan menee myyntiin ens vuonna.
Tarkennusta että nimenomaan Volvo S40. Eipä ole autoa, mutta tuo kelpaisi. Sen verran olen päässyt sitä kokeilemaan.
Scania L94, Lahti Scala-korilla. Matkustusmukavuus on kohdallaan ja hevosvoimiakin löytyy.
Kesäautoksi ostin justiinsa uuden Rellun Twingon. Hirmuisen näppärä citybilika ja tosi tyylikäs vihreänharmaa metalliväri.
Paikallinen Rolls Roycen jälleenmyyjä ilmoittaa parhaillaan myytävästä esittelyautosta. Hinta on 50 teuroa alempana kuin uudella autolla mutta sitä on vieläkin aika karvaasti. Naftisti 320 teuroa.

Tasan ei käy...
Eiköpähän se "lempiauto" ole joulukuussa tuleva Mazda 3 automaattivaihteisena. Se on hieno ja hyvä kaikinpuolin.
citroen sm olis se ehdoton unelma.... ja aina silloin tällöin kaupungilla hurmaava cx prestige... sopis niin kivasti mun ruumiinrakenteelle....
Taisi eilen löytyä uusi lempiauto - Porsche Boxster S. Kaveri antoi autonsa lainaan päiväksi. Tahtoo sellaisen.
Porschella on toki muitakin mielenkiintoisia malleja... Cayman, joka pienellä kirjaimen muokkauksella voisi olla meikäpojan auto. Mitä nyt hieman hintava, mutta pitää kait Uudenkaupungin työllisyyttä tukea .D
Mulle kelpaa mikä tahansa auto, joka ohituksissa tottelee kaasujalkaa vitkastelematta JA jonka osto ei rasita kukkaroa älyttömästi. Valitettavasti sellasta merkkiä ei oo vielä näkynyt...
Mä haluun nyt ihan oikeasti Dodge Charger RTn vaik vuosimalli 1968 ja joku 383 cid tai sit isompikin kone käy. Aivan mahtavan näköinen auto ( tummanpunainen, oranssi tai musta ), jolla tuskin jää jalkoihin. Vaik söisikin bensaa niin nistä muutamasta tuhannesta kilometristä ei ole väliä vaik menisi 20 litraa satasella. No kauneus on katsojan silmissä ja sit se V8n ääni. Vähän mä laulattaisin sitä konetta vaikka kesällä Nallen terassin edessä. No ei vaan. Musta vain nykyautot ei ole minkään näköisiä eikä mikään erotu toisesta ellei hinta ole kuusinumeroinen. Sit vois käydä jossain lentokentällä kisailemassa katuautosarjassa, kenen mopo lähtee käsistä :-)
Nykyinen on Honda ja kyllä lähtee. Mutta Alfa olis seuraavaksi kiikarissa. Pieni, mutta pippurinen sekä niin ärhäkkä hymy nokassa, että edellä ajavat raviskaa! :) ja väri on sit punainen...
Mä pidän 1957-1960 Chrysler-yhtymän autoista, isot "siivet" ja hemi-V8...
pieni on kaunista. mä tykkään Fiat Pandasta vm. 1987 ja Lancia Y10:stä vm. 1988. ne kumpikin on lähinnä harrasteajoneuvoja.
Moi! Ehdottomasti Opel GTC! Upea ajettavuus, turvallisuus ja suht tilavakin.