Pukuhuonepuheita

Olin tänään jumpan jälkeen isohkolla miesporukalla pukuhuoneessa suihkuttelemassa ja rupattelemassa. Koko porukka äityi kommentoimaan jotakin kisaa, josta en heti ollut perillä. He totesivat, että pitää kiirehtiä ehtiäkseen nähdä ne tv:ssä. Minä siitä kysymään, että mistä on kysymys. Suuri ihmetys etten tiennyt, että Kimi Räikkönenhän se tv:ssä. Koin suuren oivalluksen, että formuloistahan tässä on kyse ja heteromiehet siinä ovat ihailemassa toista miestä.

Tuollaisiin tilanteisiin minun on suorastaan pakko tökkäistä. Totesin, että muistin juuri samaan aikaan tv:stä tulevan kansainvälisen balettikilpailun parhaat palat. Minullekin tuli kiire lähteä.

Äijien ilmeet olivat hyvän näköiset. Tiedän, että kontrasti on komea, kun iso, karvainen mies ilmoittaakin pitävänsä balettia parempana vaihtoehto Kimi Räikköselle ja formuloille.
Joku lopulta tunnusti, ettei hän aio katsoa kumpaakaan ohjelmaa.
Kiäh kiäh!

Juhani
Joo. Minäkään en ymmärrä mokomaa veuhkaamista formuloiden ympärillä Ei vois vähempää kiinnostaa moinen ajelu. Ei ole mielestäni urheilua lainkaan. Ois olllu kiva nähdä ne ilmeet, kun kerroit baletista :)
Huonosti olet tutustunut tavallisten heteromiesten ajatus/maku maailmaan jos formuloiden ihannointi tulee sinulle yllätyksenä.
Ymmärrän että Seta:ssa nämä aiheet eivät ole varmaan esillä mutta joskus on ihan virkistävää ja yleissivistävää ottaa selville "missä mennään" vaikka ei olisi aina NIIN kiinostunut itse kyseisitä aiheista.

Ihan sinulle tiedoksi ja vinkiksi suuri osa äijistä seuraa myös jääkiekkoa, jalkapalloa talvi ja kesä yleisurheilua.

Uskon että molemilla sukupuolilla on ihailua omaa sukupuolen edustajia kohtaan, ilman seksuaalisuuden häivääkään.

Minäkin tunnustan tässä ja nyt, ei kiinostaisi kumpainenkaan ohjelma, ei formulat eikä todellakaan baletti kisat.
Hm (montakohan ämmää), no oikeasti ei tuo urheilu-uho mitenkään yllätyksenä tule. Olenpahan joutunut pienen elämäni ajan noita horinoita kuuntelemaan. Mietin vain joskus sitä, että miksi antiikin kisoissa ottelijat olivat täysin alasti. Etteikö muka homoerotiikka?

Tästä urheilupuolesta muutenkin. Mieluiten urheilen itse, kuin tuijotan muiden suorituksia.

Kohtaloni on joutua väkisin ammattilais- ja muunkin urheilun kanssa tekemisiin. Jääkiekon MM-kisoissa koetin ymmärtää ja menin katsomaan yhtä ottelua. Örveltäminen ympärilläni oli sellaista, etten kestänyt puoliaikaa pidemmälle. Yleisurheilun EM-kisoissa minulla oli myös toimitsijakortti, jolla olisin päässyt minne tahansa. Ennen kisoja katsastin paikat ja kävin kerran kisojen lehdistökeskuksessa. Suorituspaikoille en kisojen aikana nokkaani pistänyt. Kaiken muun ajan olin toimistolla tekemässä ympäripyöreitä päiviä, että muut saivat kisailla.

Olen kuullut, että elokuussa on jotkut suuret kisat Helsingissä. Onnekseni en ole missään tekemisissä kyseisen tapahtuman kanssa. Parasta pysyä silloin mahdollisimman kaukana Helsingistä ja televisiosta.

Juhani
jaa että meikäläiset , homppelit ei olis muka urheilustaohjelmista kiinnostuneita .

ei pidä paikkaansa ainakaan mun suhteen , mä olen täysin urheiluhullu.

formulat , ralli , jääkiekko ja jalkapallo on mun lajeja , joita pitää ehdottomasti katsella .

elokuiset helsingin yleisurheilun MM - kisatkin kiinnostaa kovasti , jo pelkästään tunnelman takia .

koska harvoin kuitenkaan näin suurenluokan urheilukilpailuja, hesassa usein järjestetään .
Yksi kaverini puhuu aina potkupallosta, jos keskustelu siirtyy jalkapallon suuntaan. Toinen hyvä kommentti on mielestä jääkiekkoilusta puhuttaessa heittää:"Eikös Jari Kurri ole jääkiekkoilija?"
  • 7 / 25
  • Statisti
  • 13.6.2005 16:28
Tuo potkupallo kuuluu myös minun mielitapoihini hillitä keskustelua jalkapallosta. Ylenpalttinen jääkiekkojutustelu puolestaan hyytyy toteamukseen, että eikös jääkiekkoilijan päämääränä ole pitää oma pää tyhjänä? Tämä on tepsinyt sen jälkeen, kun Selänne ja Kummola törmäilivät rallissa. Nimittäin silloin tämä vitsi oli akuutti asia julkisuudessa, kun herrojen toilailu oli kaikkea muuta kuin älykästä ja asiasta tuli suorastaan valtakunnallinen pilkankohde.
  • 8 / 25
  • Johan_man
  • 13.6.2005 16:33
Täällä kans samalla linjalla jessen kanssa!

... ai POTKUpalloa... tuo sana on jo melkein pyhäinhäväistystä...
  • 9 / 25
  • Public eye
  • 13.6.2005 16:52
Pidän tapanani kunnioittaa toisten harrastuksia ja mielenkiinnon kohteita, vaikka ne eivät itseäni millään tavalla hetkauttaisikaan. Jos joku seuraa mielellään jalkapalloa/jääkiekkoa/curligia/lumlilautailua/tennistä/kuviokelluntaa, suon sen hänelle enkä yritä mollata aihetta asiattomilla pilkkapuheilla. Ei hänenkään tarvitse ymmärtää kaikkia minun harrastuksiani.

Jonkun Kimi Räikkösen toilailut ovat asia erikseen, silloin puhutaan pojan käyttäytymisestä eikä hänen edustamastaan lajista (jota sinänsä pidän hyvin infantiilina ja ympäristöä saastuttavana sekä luonnonvaroja tuhlaavana keskenkasvuisen asteelle jääneiden isojen poikien leikkinä).

Itse seuraan joitakin urheilulajeja lähinnä esteettisistä syistä (kuten yleisurheilua ja satunnaisesti jalkapalloakin). Nolo tilanne saattaa syntyä, jos joku kysyy jotain seuraamani kilpailun tilanteesta, eikä minulla ole siitä harmainta aavistusta.

Jalkapallon kunniaksi on sanottava, että se edes pyrkii olemaan herrasmiesurheilua (usein tässä kuitenkin epäonnistuen), ja olen sivusta kuullut alemman tason ottelun tuomarin ojentavan pelaajaa turhasta suunsoitosta sekä asiattomasta kielenkäytöstä pelin aikana.
No tulihan sieltä Public Eyeltäkin hieman mollausta ;-)

Jos totta puhutaan, meikäläinen katsoo ihan mielellään MM-tason jalkapalloa ja jääkiekkoa. Ne ovat jo niin taidokasta peliä, että niiden taktisista kuvioista jopa minä älyän jotain. Etenkin kun kisastudio ensin vääntää ne meikäläiselle lähes rautalangasta fläppitaululle. Mutta jos peleistä jauhaminen menee liiallisuuksiin eikä höpisijä huomaa toisesta EVVK-oireita, sitten voi hieman painaa jarrua muutamalla nasevalla murjaisulla.
Sitäpaitsi hlö voi pitää sekä formuloista että baletista... Ei se niin yksioikoista ole.

G
Mielestäni meidän pitäisi voida näyttää esimerkkinä juuri valtaväestölle että ihmisten mieliharrastukset, musiikki maku taikka urheiluharrastukset eivät ole mitenkään johdannaisia mikä olisikin sitten kyseisen ihmisen sukupuolinen suuntautuminen.
En tiedä oliko keskustelun alottajan tarkoitus vaan provosoida hieman keskustelua täällä...mutta lisätä sterotyypistä ajattelua on mielestäni turhaa täällä tai missään muuallakaan, sitä on valitettavasti aivan liiaksii tässä maailmassa.
Kyllä tykkään pojista.
Kyllä tykkään formuloista ja jääkiekosta ja urheilusta.

Ei homoudessa mitään vikaa ole, mutta pitääkö aina olla niin pahuksen hintti?
No ei tarvitse olla aina niin pahuksen hintti, mutta ei tarvitse myöskään väen vängällä juututtaa itseään telkkarin ääreen aina kun sieltä tulee liikuntaa. Minä esimerkiksi en voi sietää penkkiurheilua. Kaikki lajit, joista löytyy joko joukkue tai sitten jonkintyyppinen pallo on minulla pannassa. Mieluummin juoksen, käyn salilla, lumilautailen, rullaluistelen. Tanssinutkin olen ja budolajia harrastanut. Mutta katsomoon minua ei saa kuin kilon paloina.
Tämä nyt on kanssa aiheen vierestä (mua kun ei mihinkään pukuhuoneeseen saa kirveelläkään, varsinkaan joukkuelajisellaisiin), mutta kun edellinen puhuja aloitti niin jatkan:

Musta kanssa kaikki joukkuelajit on pannassa sekä kentällä että katsomossa. Mä en tiedä mitään tyhmempää kuin potkia palloa tms kilpaa jonkun kanssa tai sitten tuijottaa moista ajanhukkaa. Sen sijaan yksilölajit sekä tekemässä että näkemässä ovat ajoittain suurtakin herkkuani. Mun mielestä on mieltä ylentävää katsoa kun joku kamppailee itsensä kanssa ja mielelläni hiukan yritän itsekin.

Ugh. Olen jyrissyt. :)
Julkisessa urheilussa on mielestäni vain yksi ja ainoa päämäärä: kerätä rahaa... kapitalistit jyrää ja sitten pitää vielä erikseen olla urheilu-uutiset. No parasta urheilua mitä töllöstä tulee niin on se muurahaisten jääkiekko (suhinaa, kun ohjelmat ovat loppuneet). Formulafaneille ym. on aina hauska esittää tyhmää ja kysyä vaikkapa, mikä se paalupaikka on ja kuka Kimi?
Olen minäkin pohtinut että miksei mua kiinnosta kuin yleisurheilu, vesipallo, uinti, mutta ei lätkä eikä jalkapallo tai pesis.

Jalkapallohan saa jengin sekoamaan.

Voi olla, että jos on vieraantunut kouluikäisenä joukkuelajeista, niin ei halua olla niiden kanssa tekemisissä myöhemminkään. Mullahan oli vaikeata juuri ryhmässä tekeminen ja on kai edelleen.

Heteromiehet ovat hyvin suorituspainotteisia, joten hyväksyntä tulee tekemisen kautta. Pitää näyttää, että osaa tehdä jotakin, mitä he arvostavat tai näyttää, että on paljon rahaa ja arvostus voi tulla senkin kautta. Viimekädessä arvostus tulee avioliitossa olemisen kautta ja se, että on lapsia. Olenko yhtään oikeassa?

Sitten arvostetaan kautta linjan sellaisia käden taidon asioita, kuin puusepän työt, koneiden korjaaminen( autot, moottoripyörät), metsurin hommat ja tällaiset hyvin alkeelliset asiat. Liiketalouteen liittyvät, business, ei ole vielä tullut, mutta on tulossa.

Monet homomiehet ovat hyviä tietotekniikassa, joten luulisi heidän sitä kautta saavuttavan arvostusta heteromiesten parissa. Onhan insinööreissäkin paljon hinttejä. Mikä sitten erottaa ja pitää erillään?
Miksi vääntää väen vängällä stereotypioita siitä, miten "heteromiehet" tai "homomiehet" ovat sitä ja sitä. Kyllä meitä löytyy joka junaan puolelta jos toiseltakin.

Heteroita on vaan niin paljon, että jos suuri joukko miehiä harrastaa jotain tai pitää jotain taitoa arvostettuna, on niin helppo väittää "heteromiesten" olevan juuri sellaisia, vaikka kyseisessä joukossa olisi suhteellisesti katsoen aivan yhtä paljon homoja kuin heitä on koko väestössäkin.
Public eye kirjoitti: "Miksi vääntää väen vängällä stereotypioita siitä, miten "heteromiehet" tai "homomiehet" ovat sitä ja sitä. Kyllä meitä löytyy joka junaan puolelta jos toiseltakin.

Juuri näin, en ymmärrä miksi meidän pitäisi typistää johonkin "tunnistettavaan" muottiin, tyylin: Juuri tuosta jutusta homon tunnistaa..
Älytöntä puuhaa, kannatan yksilöllisyyttä ja siitä mielestäni se yksilön persoonallisuus lähtee puhumattakaan terveestä itsetunnosta.
Seuraa välimerkin väkisinmakuuta eli pilkunnussintaa:
Public eye, arvostan suuresti mielipiteitäsi ja ilmaisuasi. Mutta kielityöläisenä (jollainen olet kertonut olevasi) tietänet, että "vaan" ja "vain" ovat eri sanoja - hyvin erimerkityksisiä myös.
Oh, don't be sorry, that's nothing.

Ajattelin vaan vielä sanoa, että on ihan kiva että olet sisäistänyt vaan-sanan ykkösmerkityksen kahta lauseenosaa yhdistävänä konjunktiona rakenteessa, jossa jälkimmäinen lauseenosa ilmaisee oikean vaihtoehdon ensimmäisessä kielletyn tilalle. Siis vaikkapa lauseessa "Minä en tätä aloittanut vaan sinä."

Me kielityöläiset nyt vaan tiedämme, että vaan-sanalla on muitakin käyttötapoja. Tiedämme senkin, että olemassa on myös muita sanoja, joilla on aivan muita merkityksiä. Sitä on vaan vähän vaikea selittää ihmiselle, joka vaan kerta kaikkiaan kuvittelee tietävänsä kaiken paremmin. On se vaan ihmeellistä, mutta homoja nyt vaan on joka junaan, niin kuin on heteroitakin. Antaa tulla vaan, jos tästä löytyi lisää huomautettavaa, kuten tautologia, ironia, sarkasmi tms.
Mistä pohjimmiltaan lähtee homomiesten halveksunta oli se, mitä kysyin, koska suoritteita löytyy homomiesten keskuudessa( ATK -taidot )?

Mikä lyö kiilaa väliin?

Siinä mielessä kummallista, koska yleensä on epäeettistä "lyödä heikompaa", mikä pätee naisten kohdalla ( esim. raiskaajia halveksitaan vankilassa ), mutta ei homon.

Täytyy löytyä jokin selitys.
Vai inhotaan formuloita sydämmen kyllyydestä ;-)

Formulat voivat ja ssavat olla joidenkin mielestä typeryyttä mutta lajina mielenkiintoinen ihan vain tekniikan kannalta. Joku nörtti keksii aina jotain hienoa näihin tietokoneisii, joista olemme useimmat tulleet hyvin riippuvaisiksi. Autoinsinöörit ja teknikot kehittelevät monia hienouksia formuloihin ja ne siirtyvät sieltä tavallisiin autoihin parantaen turvallisuutta taloudellisuutta ja monia muita hienouksia.

Onhan formulat tietysti elitismiä ja sielläkin katsojissa ja ihalijoissa ja fanaatikoissa esiintyy typeriä ihmisiä jotka vielä siirtävät idolinsa tai ihailemanssa tallin suoritukset tuonne kaduille ja maanteille. Minä olen seurannut formuloita jo niin pienenä, että on vaikea päästä eroon tuosta vauhdikkaasta lajista, josta voi kyllä sanoa ison osan hohdokkuudesta hävinneen tekniikan kehittymisen myötä, kun tekniikan paremmuus ratkaisee nykyään enemmän kuin ajotaito. Mutta kokonaisuudessaan minua laji edelleen kiehtoo. Joskus olisi hienoa päästä ajelemaan muutama kierros vaikka joillain vanhoilla formuloilla, joilla esim Englannissa järjestetään yleisölle mahdollisuuksia ajaa, kunhan on ensin käynyt jonkin sortin koulutuksen läpi.

Joo haukkua saa mut karvaani kulkee :-)
Taalla jutustellaan taas kaikenmoista, mutta laitan joutessani vaihturin taman aloittaneelle Juhanille.

Olen useana vuonna seuraillut jaakiekon MM-kisoja. En ole oikein varma miksi, mutta jokin jannityselementti niissa usein on - ja salaa liputan joidenkin maiden puolesta toisten ohi. Homoerotiikkaahan niista on vahan vaikea hakea, liikaa vaatteita... Mutta halaillaanhan otteluissa kylla usein varsin paljon ;-)

Kerran kuulin kommentin, etta "mukava kuulla etta seurailet niita, voidaan kertoa sille ja sille homoystavalle ettei se ole ainoa".

Paras huulenheitto tuli aikanaan entisilta (homo-) kamppiksilta. Tulivat kotiin jostain, huomasivat etta mina taaaaas katson sita jaakiekkoa, ja totesivat etta "kohta sa alat varmaan haista pimpilta".
Joo formulat on IHAN HIRVEA! Vanhassa kampassa mun lamppis aina piti formulakotsomoita, tuli porukkaa kattoon sita p****aa meille. Mina pikku yksiossa menin v**********neena sohvan taakse piilon juomaan. Kun formulat loppu, oli muutki niiin paissaan jo etta oli ihan kivaa. Formuloista puhuminen harmittavasti vaan jatku.