Hiusmönjien muuttuminen hileeksi

  • 1 / 6
  • seppo
  • 14.9.2005 14:58
Kun käytän jotain tiettyjä hiustahnoja tai geelejä, niin ne muuttuvat sellaiseksi hilseennäköiseksi vaaleaksi hileeksi päivän mittaan ja näkyvät hiuksissa. Esim. jos aamulla laittaa hiukset kunnolla kuntoon niin päivällä kun tulee duunista niin hiukset saattavat olla täynnä sellasta pientä hilettä joka pölisee hiuksista jos niitä hieroo. Onko kokemuksia tai neuvoja?
  • 2 / 6
  • Samixxx
  • 14.9.2005 17:15
Taitaa olla hiuspohjasi aika kuiva ja/tai käyttämäsi geeli huonohko. Kehottaisin ostamaan laadukkaampia hiustuotteita esim. Tigin ja Sebastianin hiusvahat ovat hyviä. Myös shampoo/hoitoaine on hyvä olla erityisesti ongelmahiukselle tarkoitettua. On tepsinyt mulle ainakin.
juu, mulla on itsellä tummat ja paksut hiukset ja hyvin usein käy juuri noin. eikä ongelma siis tule hiuspohjasta tai hilseestä, vaan nimenomaan tuotteesta, jonka koostumus muuttuu päivän mittaan. itse olen aina ajatellut, että se johtuu vain siitä kun "vaaleammat" töhnät erottuu tummissa hiuksissa kuivuessaan. mun mielestä ainakin jonkun sebastianin wet look -geelin kans just oli tuo ongelma.... on muuten aika ikävää kärsiä "hilseestä" jota ei oikeasti edes ole. etenkin baarissa, jossa on niitä ärsyttäviä uv-lamppuja:( jos joku ammattilainen tai kokeneempi osaisi antaa jonkun vinkin, niin kivaa olisi!
Itselläni tämä ongelma on liittynyt juuri koviin geeleihin, jotka tekevät hiukset tönköiksi kuivuessaan. Kuivunut geeli irtoilee sitten hiuksista hiutaleina. Vahat ja tahnat eivät käyttäydy samalla tavalla, koska ne eivät kuiva hiusten pintaan samalla tavalla kuin geelit.
  • 5 / 6
  • Schlager
  • 19.9.2005 12:59
Minulla kuivumisvaiheessa tuntuu myös hiukset vähenevän eli katkenneita hiuksia lienee enemmän kuin laki sallii...
  • 6 / 6
  • nightflyer
  • 22.9.2005 10:11
eipä ole omassa päässäni kovin usein tuota "valehilsettä" esiintynyt, muutaman kerran kyseessä on ollut vanha / kuivettunut geeli tai joku mönjä. se fruktiksen hiusmönjä joka on jääkiekkoa muistuttavassa purkissa tekee "hilsettä" aika useasti