Vaahtobileet?????

Sain tänään tiukan kysymyksen, että mitä ne vaahtobileet oikein pitävät tarkkaan ottaen sisällään. Minun pitäisi kuulema homona asia tietää. Enpäs tiedä, kun en ole koskaan osallistunut, enkä ole hoksannut nuoremmilta asiaa tiedustaa.

Esitin arveluni, että ne ovat klassisen darkroomin modernisoitu versio. Huone pursotetaan vaahtoa puolilleen, musiikki pauhaa, valot vilkkuvat ja kaikki saavat kähmiä kännissä toisiaan vähissä vaatteissa vaahdon sisällä.

Minulla ei ole riittävästi kiinnostusta lähteä asiaa käytännössä tarkistamaan. Voisiko joku tarkentaa? Darkroomia ei tarvitse selostaa. Sen käyttötarkoituksen jo tiedän.

Juhani
  • 2 / 21
  • Pora-liike
  • 11.9.2005 9:26
"JuhaniV
10.09.2005, 22:07 Sain tänään tiukan kysymyksen, että mitä ne vaahtobileet oikein pitävät tarkkaan ottaen sisällään. Minun pitäisi kuulema homona asia tietää. Enpäs tiedä"

Otan osaa, sillä en minäkään tiedä mitkä on vaahtobileet. Mielenkiintoista on se, että meidän OLETETAAN tietävän tämmöisiä asioita.

"Huone pursotetaan vaahtoa puolilleen, musiikki pauhaa, valot vilkkuvat ja kaikki saavat kähmiä kännissä toisiaan vähissä vaatteissa vaahdon sisällä. "

Jengin tuntien, tuskin kukaan kähmii. Meno on yhtä siveää kuin mormonityttöjen tyynysodassa, sillä erotuksella että tyynysota saattaisi kiinnostaakin.

"Darkroomia ei tarvitse selostaa. Sen käyttötarkoituksen jo tiedän."

Minä taas en tiedä darkroomia.
  • 3 / 21
  • Arvuuttelija
  • 11.9.2005 11:36
Mä en tunne kumpaakaan juttua (vaahtobileet, darkroom) muuten kuin terminä joka joskus jossain keskustelussa vilahtaa.
Mitähän ne oikein ovat?
Olenko jäänyt paitsi mannalta vai säästynyt murheelta?

Kerran yksi mies sanoi että jään paitsi kesän parhaista bileistä jos en tule vaahtobileisiin vanhaan Mamaan.
Jäinkö silloin jostain paitsi?
Olenko yleensä ottaen jäänyt jostain paitsi jos en käynyt Mamassa?

Mitä darkroomeissa pitäisi kokea?
Ahdistusta pimeässä?
Lapsia joskus on rangaistu lukitsemalla heidät pimeään komeroon miettimään mitä ovat tehneet.
Onko toiminta samanlaista noissa "pimeissähuoneissa", ollaan lukkojen takana häpeämässä homoseksuaalisuuttaan?
Lyhyt tiivistelmä: Vaahtobileissä tanssilattialle on pursotettu vaahtoa ja tanssiminen tapahtuu vaahdon seassa. Suurin osa jengistä tanssii, osa hilluu muuten vaan vaahdossa. Osa viettää normaalin(tm) bileillan sotkematta itseään vaahtoon. Isot Pojat ovat kertoneet, että vaahdon suojissa on toisinaan tapahtunut myös intiimimpää kanssakäymistä.

Vaahtobileet eivät ole mikään seksuaalivähemmistöjen yksinoikeus, vaan niitä on järjestetty ja järjestetään myös heteroväestölle.

Vaahtobileiden vaahto ei tee hyvää vaatteille, ihokin saattaa vähän ärtyä ja seuraavana päivänä silmät helottavat kuin tomaatit.
  • 6 / 21
  • nordstar
  • 11.9.2005 20:53
Tyhmien kysymysten sarja jatkuu... Minkalaisia vaatteita suosittelette jos kerran vaahto ei tee hyvaa vaatteille?
  • 7 / 21
  • DressToKill
  • 11.9.2005 21:43
Kaiketi se oikea asu on uimahousut jos noista kuvista linkin päässä voi jotain päätellä. Varmaan kahdet tai kolmet päällekkäin vesipalloilijan tyyliin, jos ei kovasti tykkää että paikkoja kouritaan. Mutta varmaan se kopelointi on "se" juttu tyypeille mitkä noihin karkeloihin menevät.
  • 8 / 21
  • Bio[male]86
  • 12.9.2005 20:53
Lisää kysymyksiä, jos joku jaksaa vastata:

Mitä tavaraa tuo foami on? Saippuapohjaistako? Kehittelijöille ois hommaa jos tekee hallaa iholle (vaatteet ymmärrän). Kaikkeenhan sitä rahaa käytetään...
Sitä käyttää yhdeksän kymmenestä homosta.

Vaahto on takuuvarmasti synteettistä kemikaalia joka ei varmastikkaan ketään joka moiseen hupiin osallistuu vaivaa sitten pätkääkään. Niitä jota moinen mömmö haittaa ja vaivaa ovatkin sitten niin fiksuja etteivät kaipaa "vaahtokylpyä" tuntemattomien+heidän eritteidensä kanssa.
Luomuvaahtoa tietty voisi joku vastuullinen tapahtumajärjestäjä käytää mutta siitähän olisi vain vaivaa...
Katselin kuvasarjan.
Näin ulkoapäin katsellen mieleeni tulee ajatus, että ihmiset kokoontuvat tuollaiseen tapahtumaan kokeakseen järjestetyn yhteisen regression.

Tuollainen taantuminen sijoittuu jonnekin psykoseksuaalisen kehityksen anaalivaiheeseen, ehkä parin ikävuoden kohdalle. Miksiköhän noin moni ihminen haluaa taantua? Mitähän tarvetta se lopulta heillä palvelee?

Toivottavasti se ei jää päälle. ;-)

Ja tuosta pitää vielä maksaa!

Juhani
Juhani, joku sen on jo sanonut mietelausella: "There's no use to grow too fast, we should let a good time last."

Taitaisiko tuota paremmin sanoa. Aikuistua ehtii sitten eläkkeellä... mutta miksi sittenkään?
  • 12 / 21
  • VanhaBilettäjä
  • 13.9.2005 10:45
Vaahtobileitä on jokapuolella maailmaa ja hetskuillekin. Lähe Espaniaan,Italiaan tai jonnekin lomakohteeseen niin löytyy vaahtodiscoja. Nehän keksittiin 1. hetskuille etelän kohteisiin ja Amerikkoihin, Californiaan ja Floridaan. Vaahtobileisiin kuuluu aina musa ja valot ja hot feeling.
Paras vaate on 2 uikkarit päällekkäin, tai alkkarit+shortsit, hihaton tpaita tai muu kevyt paita. Jalkaan jotkun kevyet rantakengät. Jos sulla on ongelmia shampoiden ja kuivan ihon kanssa niin rasvaa iho kevyesti ennen bilettä. Kellot ja muut korut jätä kotiin.
Dark room on homojen keksintöä. Homopaikan peräseinällä tai jossain muualla ovi darkroomiin. Huoneessa on muutama valo vain antamaan valoa ettei mene sokkoleikiksi. Tyypit nojailee seiniin ja oottaa toisia. Joko siinä samassa paikassa tai sitten jossain nurkan takaa tehdään mitä haluttaa. Kannattaa kokeilla itse.
Siis onko elämä niin vakavaa?

Itse en ole vaahtobileissä sattunut käymään, mutta ei kait se jos niissä on bailannut poikkea tavallisesta bailauksesta niin hirveästi. Onhan niit kaikenlaisia teemajuhlia. Se mitä itse tekee tai antaa toisten tehdä itselle tuskin riippuu siitä onko teemana vaahto.

Ilmeisesti tämän keskuteluntarkoitus ei ollut saada tietoja/ kokemuskia vaahtobileistä (sen tiedon saisi tosiaan helposti ihan dtm galleriasta) vaan päteä moraalisella paremmuudella...
Joo.. moraalinen paremmus oikein huokuu ton JuhaniV-nikin tekstistä...

Kyllä sitä ollaan niin paljon parempia kun ei koskaan regressoiduta vaan ollaan niin järkeviä ja aikuisia :-) GET A LIFE !
ihme kitinää. miksi kaikenlaisia asioita pitää puida ja moralisoida jne. olen ollut vaahtobileissä monta kertaa ja minulla on ainakin ollut kivaa, mutta minulla ei olekaan tapana ajatella aktiivisesti, että "kylläpä ihmiset ovat säälittäviä ja käyttäytyvät typerästi". ja jos aikuiset ihmiset hiukka "hassuttelee" vaahdon seassa, niin mitä vikaa siinä on, kun kaikki paikallaolijat tietävät, mihin ovat tulleet? relatkaa vähän ja menkää seuraavan kerran vaahtiksiin itse kun semmoiset tulee niin näätte itse. eipähän tarvitse sitten enää tuomita tätä länsimaista rappiollista ilmiötä ilman että tietää mistä puhuu.
Regressio ....niinpä mutta tälläisessä foormuissa on niin helppo tulla pätemään ja sitten iltaisin ennen nukumaan menoa tuudittaa itsenä uneen ajattelemalla: "Kyllä ne varmaan miettii nyt kuinka ihmeellistä elämää se oikein viettää ja niin viisaskin se on..."
Mulle jäi epäselväksi, että mitä taantunutta vaahtobileissä on. Minusta taantumuksellista on enemmänkin se, ettei voida heittäytyä pelleilemään ja pitämään hauskaa, kun ollaan niin kauhean aikuisia. Toivottavasti itse tulen kypsemmällä iällä välttämään sellaisen pönötysasenteen ja pitävän lapsenmielisyyteni.
Täytyykö kaikkia kommentteja ottaa niin pirun vakavasti? Onhan vaahtobileissä selkeästi erittäin infantiili tunnelma, mutta mitä sitten?!
Juhanilla on usein ihan fiksuja mielipiteitä ja kyllä ilmiöitä voi hämmästellä ja kritisoidakin ilman että niistä provosoituu niin kauheasti aina.
Ei ainakaan mulla olis pokkaa esittää analyysejä pelkkien luulojen perusteella. Kannattais ehkä kerran käydä kokeilemassa ja puhua sitten.
Machobambi sanoi mielestäni hyvin aikuistumisesta.

No, ei sanomiani ihan tosikkomaisesti pidä ottaa. Odotin toki, että jotkut diskokansasta pillastuvat "analyylistäni" pahan kerran ja laittavat diskojumalattaren kirouksen ylleni.

Varsin kiinnostavia kommentteja ja tietenkin nyt minulle selkeni suunnilleen tapahtumien kulku tuollaisessa tilaisuudessa. Välttääkseni kanssaihmisten mielipahan, jätän tällä vartalolla julkiset vaahtobilekokemukset väliin, vaikka joku minulle sellaista taisi ehdotellakin.

Ihan oikeasti ajattelen, että ihmisille tekee hyvää ajoittain taantua. Tarkoitan sillä oman sisäisen lapsen laskemista leikkimään. Tuossa sisäisessä lapsessa on luovuutemme lähde. Kun lapsemme leikkii, siitä saamme myös uutta energiaa elämään. Vaahtobileet ovat varmaan yksi hyvä tapa. Minun on keksittävä jotain muuta.

Aivan joka paikassa sisäisen lapsen ei ole sopivaa leikkiä. Mitähän asiakasneuvottelusta seuraisi, jos sisäinen lapseni haluaisi heitellä neuvottelupöydän päässä istuvaa toimitusjohtajaa paperipalloilla.

Juhani
Lisää ajatuksia hallitusta regressiosta.

Taustaksi yksi malli ihmisen persoonasta. Se on niin yksinkertainen, että jopa insinöörikin sen ymmärtää. :-)

Tässä mallissa ihmisen persoonassa on kolme osaa:
"Vanhempi" (V), joka sisältää elämämme aikana opitut säännöt ja määräykset. Siinä sijaitsisi myös nk. omatunto
"Aikuinen" (A), joka toimii kuin tietokone. Tekee päättelyitä tosiasioihin perustuen.
"Lapsi" (L), leikkivä ja luova osa ihmistä.

Olen huomannut, että minun lapseni (L) saa luvan leikkiä aina kun oikea lapsi on paikalla. Silloin on sopivaa hassutella, vaikka muka muuten ei olisikaan lupaa.

Esimerkiksi siitä tänään päässäni käyty vuoropuhelu.

A: Säätiedotus lupasi huomiseksi kovaa tuulta ja jopa myrskyä.
L: Malkinkartanon mäellä olisi huomenna tosi mahtavaa lennättää leijaa.
A: Sinulla ei muuten ole leijaa. Niitä saa toki kaupasta.
V: Eihän sinun ikäisellesi aikuiselle miehelle ole mitenkään sopivaa mennä leijaa lennättämään. Ihmiset pitävät sinua omituisena.
A: Tämähän on järjestelykysymys. Vihjaiset vain naapurin lapsille asiasta ja sinulla on auto täynnä leijanlennättäjiä.

Saas nähdä, kuinka sinnikäs sisäinen lapseni on huomenna. Tai sitten teen leijanlennätykseni mielikuvaharjoitteluna. Sekin voi olla hauskaa, eikä kukaan ole näkemässä vaikka kuinka paljon minua lapsettaisikin.

Juhani