Ampiaiset

  • 1 / 6
  • imagination
  • 22.6.2005 23:17
Nyt on taas se aika. Ne isommat pörriäiset eivät ole aggressiivisia, eikä ne ole aiheuttanut minulle haittaa. Nämä joissa on keltaisia raitoja ja jotka ovat ohuita ovat inhottavia. Kun on lapsi, pisti sellainen minua suoraan silmään. Kamalasti se turposi ja sattui hirveästi.

Onneksi opin kemiassa pyretriineistä. Minulla on nytkin Raid:ia jossa on pyretriinit 2,5 g/kg, ja lisäaineena piperonyylibutoksidi 12g/kg.

Tehoaa nopeasti lasista tulleisiin kärpäsiin ja mehiläisiin. Käytän yöasua silmien päällä öisin. Aamulla kerran ärsyynnyin kun kovakuoriainen kulki pitkin kasvoja.

Muurahaisia vastaan on sitten Johnson tehnyt entistä vahvempia pyretriini valmisteita.

Pyretriinit löydettiin, kun eräs kukka eritti niitä suojellakseen itseään. Ne on nisäkkäille myrkyttömiä, jos ei mennä mielettömyyksiin. Vesieläimet ovat herkempiä. Hyönteiset kuolevat heti.

Luonnollinen tapa hävittää nämä kiusantekijät. Luonnollinen, koska luontokin tekee näin.
  • 2 / 6
  • imagination
  • 22.6.2005 23:32
Se kukka on dalmatianpäivänkakkara ja se kasvaa Keniassa.

Synteettisiä pyretriinejä on myös tehty. Ne kestävät paremmin auringonvaloa, ovat tehokkaampia ja pitkävaikutteisempia. Esim. Baygon:issa syflutriini:a.
  • 3 / 6
  • Freeze-dried
  • 2.9.2005 23:29
Tosiaan ampiaiset ovat hyvin inhottavia. Varsinkin jos silmään pistää. Minua ei onneksi tuo kamala kohtalo kohdannut, mutta se on varmasti kamalaa.

Kerkiääkö muka aina jos ampiainen lentää lasista tosi noppeesti, niin sumuttamaan myrkkyä, ja kuoleeko se heti?
  • 4 / 6
  • imagination
  • 2.9.2005 23:55
Hankin hyttysverkon. Hyönteis-sumutteet voivat allergisoida ja ovat varmasti epäterveellisiä.
Itse olen sen verran pöhkö ja hellämielinen etten raaski tappaa amppareita tai muitakaan pörriäisiä muuta kuin äärimmäisessä v-tutustilassa :)

Yleensä pyydystän ötökän johonkin purkkiin ja heitän sen vain pihalle. Pihalla loikoillessakin monesti ampiaiset ja muut sen näköiset pimpiäiset käyvät minua katselemassa ( kirkkaat vaatteet? ) mutta eipä ne ikinä mitään tee, jos ne meinaa liian tuttavalliseksi heittäytyä niin vähän hitaasti kädellä huidon niitä pois että hus siitä :)

Eipä ole muuten vielä tähän päivään mennessä ampiaiset minua pistäneet, liekkö kyseessä karma tai jotain :D Oletteko muuten huomanneet että ampiaiset käyvät järsimässä puisia pihahuonekalujakin? Ne kaiketi tekevät pesää siitä puusta minkä ne irrottavat...
  • 6 / 6
  • jesse.
  • 5.9.2005 17:32
Ampiaiset on inhottavia ötököitä.

Muksuna on kerran ampiainen pistänyt silmään , ei ollut kovinkaan miellyttävä kokemus.

Nykyään astmaatikkona kauhukuva olisi jos ampiainen menisi vaikka limun mukana suuhun ja pistäisi , siinä tapauksessa teho-osasto kutsuisi kun keuhkot turpoisi tukkoon.

Muutaman kerran kesässä mua aina ampiaiset kuitenkin pistää sormiin,
kun pyydystelen niitä sisältä pois lapasten avulla.

Mutta kyllä siinnäkin pistossäryssä on kestämistä , kun muutaman tunnin sormissa tuntuu ampiaisen pistokset.