Heteromiesten verbaaliset taidot?

  • 1 / 14
  • harrihoo
  • 15.8.2005 20:01
Onkohan kukaan tutkinut sitä, että miksi suurella osalla heteromiehistä puhuminen on pääasiassa yksitavuista epäselvää urahtelua? Kuinka tuollainen puhetapa omaksutaan? Itsekin haluaisin oppia vähemmän monisanaiseksi, mutta väkisinkin tulee suusta vaikka millaisia kielikuvia ulos...Olisi paljon helpompaa elää, kun voisi parilla murahduksella saada päivän pulkkaan :-D
  • 2 / 14
  • sunshine
  • 15.8.2005 20:38
Kaikkea on varmaan tutkittu.

Kaikki mun tuntemani heteromiehet kyllä puhuu kokonaisia lauseita, osaa perustella mielipiteensä ja puhuvatpa vielä tunteistaan ja peloistaankin. Ehkä mä tunnen todellisia miehiä :=)

Ehkä sun kannattaisi vähän katsella ympärillesi?

Kaipa sen päivän saa pulkaan vaikka ilman äänihuulien käyttöä, jos ei tippaakaan piittaa muista elämänmuodoista.
Tänne on levinnyt yleistämistaito ruton lailla.

Tuskinpa verbaalisilla taidoilla nyt kuitenkaan on tekemistä seksuaalisuuden kanssa. Ei tällaista tosin pitäisi joutua kertomaan aikuiselle ihmiselle.
Pitääpä tähänkin laittaa kommenttini, kun on ei ole parempaakaan tekemistä..

Olen ihmetellyt aivan samaa! Alussa kun en vielä ymmärtänyt, että suurin osa suomalaisista heteromiehistä omistaa onnettomat verbaaliset lahjat, luulin että vika on minussa, että ko. ihiset ovat niin ylepeitä, ettei keskusteluun ole varaa... mutta eihän se niin ollutkaan!

Yksi hyvä esimerkki on tekstiviestit. En edes viitsisi vastata jonkun ystäväni viestiin yhdellä sanalla - (Ok!) Kyllä vaikuttaa tyhmältä! Tai niin heteromieheltä. Tai oikeammin tyhmältä heteromieheltä.
  • 6 / 14
  • marianna
  • 15.8.2005 22:02
Teillä on tainnut olla huonoa tuuria. Minun kaveripiiriini kuuluu useampikin heteromies, jotka kaikki ovat hyviä keskustelukumppaneita.

"Tuskinpa verbaalisilla taidoilla nyt kuitenkaan on tekemistä seksuaalisuuden kanssa."

Niinpä, Japa. En ymmärrä, miksi kaikkea mahdollista pitää yrittää selittää seksuaalisella suuntautumisella.
Chiron: itse tunnen homoja, jotka voivat vastata viestiin pelkällä "Ok!":lla. Samoin lesboja. Ja niitä heteroitakin kyllä. Koettakaa nyt takoa päähänne, ettei näillä asioilla ole minkään valtakunnan yhteyttä.
Ihan täysin en esitettyä väitettä allekirjoita - kyllä "ei-heteroidenkin" verbaalisissa taidoissa on puutteita.(Miksi muutoin täälläkin ilmaistaan pettymystä milloin mistäkin ihmissuhteisiin tai niiden puuttumisiin liittyvistä asioista?) Sitäpaitsi verbaalisuus ei ole esimerkiksi hiljaiselle ja aralle ihmiselle kovin vahva alue.

Tekstiviesteistä tuskin saa parasta kuvaa ihmisen verbaalisista taidoista, kyseisten viestien kun tiedetään (tutkimusten valossa) sisältävän runsaasti kirjoitusvirheitä, sanan lyhentämisiä sekä merkkiyhdistelmiä, joita ei sanoiksi voi sanoa.

Se, että ilmaisee itsensä lyhyesti ja ytimekkäästi ( osaa kiteyttää asiat) ei mielestäni kyseenalaista henkilön verbaalisia taitoja.
Eikä, kun kyllä se nyt on vaan niin että heterot on tyhmiä, rumia, eivät osaa pukeutua eivätkä siis edes puhua. Me homot taas ei osata lisääntyä tai solmia merkitykselliisiä ihmissuhteita tai sitoutua, niiin saadaan mekin sentään jostain olla ylpeitä. Ollaan viimeisten trendien mukaisia, se me osataan, ja puhutaan paljon ja kovaa ja korkeelta ja useimmiten pahaa toisista, se me osataan, että kyllä verbaalisissa taidoissa riittää. Siinä heterokanatkin kateudesta kalpenee kun homot verbaalisesti kaakattaa toisiaan nokkimisjärjestykseen.
Onpas tosihomolla argumentaatio hallussaan. Heteroissa, niin kuin homoissakin on fiksuja, hyvännäköisiä, pukeutumistaitoisia ja puhumistaitoisia. Homot voivat lisääntyä, sitoutua parisuhteeseen ja paljon muutakin. Homot eivät läheskään kaikki ole trendipellejä (onneksi) eivätkä edes kanoja.
tosihomon kommentissa taisi kyllä olla aimo ripaus ironiaa. Kuvittelisin.
Mitä valtaapitävät edellä , sitä alamaiset perässä .

( Lipposen kommenteista kai mekin tuo puhetyyli ollaan opittu . )
Kyllä mä ainakin tunne monta sanan hallitsevaa hetskua ja ainakin yhtä monta tuppisuu-mörähtelijä homoa. Eli musta verbaalisillaa taidoilla ja homo- tai heteroseksuaalisuudella ei oo yhtään mitään tekemistä keskenään.