Vauvan hoito

Sain kimmokkeen tähän kysymykseeni toisesta ranneliiike-keskustelusta, jossa JuhaniV-nikki kertoi kauhistuvansa kakkavaipan vaihtoa ja vauvan hoitoa.

Olen vaihtanut kakka- & pissavaippaa eli hoitanut vauvaa yli 20 vuotta sitten. Olin hyvin nuori kun minusta tuli iski.

Nyt kadun sitä, etten jäänyt kotiin usammaksi kuukaudeksi hoitamaan vauvaa vaan olin duunissa. Silloin ei ollut kuin 2 viikon isyysloma.

Lapset kasvaa aikuiksi käsittämättömän nopeasti ja olis ollut kivaa pitää vauvaa sylissä enemmän kuin silloin ehdin.

Tosin täytyy myöntää että ekat kolme kuukautta oli aika karmeat, koska mun vauva oli koliikki-lapsi ja huusi kaikki yöt läpeensä, jossei sitä kantanut sylissä :-)

Kadehdin lesboja, kun voivat saada vauvoja helposti :-) Homolle se on aina yleensä kai aika monimutkaista.

Eli kysymykseni on semmoinen, että onko täällä muita homo-isejä jotka on parhaillaan vaihtamassa vaippaa tai jotka on hoitaneet vauvoja?

Olisi mukavaa vaihtaa kokemuksia.
  • 2 / 13
  • machobambi
  • 4.8.2005 15:56
No onhan täällä muitakin... nuorempi poikani on nyt 1,5 vuotta, mutta vaippaa saa kyllä edelleen vaihtaa. Vanhempi (4,5v) sentään hoitaa tarpeensa itse, enää pitää vain pyyhkiä :)

Ranneliike.netissä ei taidakaan olla omaa keskustelualuetta Sateenkaariperheille, taitaapa se ollakin Setan palvelussa (jota en ole ehtinyt seuraamaan).
hetkihetki....eivät lesbot niin helposti vauvoja voi saada, että kadehtimaan pitäisi ryhtyä...ei sitä tähänkään asti pyhästä hengestä ole siitty...
Kyllä kadedin lesboja, koska jos lesbo laittaa spermaa pimperöönsä niin siinä on edes joku todennäköisyys tulla raskaaksi, mutta homomiestä ei kyllä tietääkseni saa raskaaksi millään :-)
Alkuperäiseen ajatukseen vauvanhoidosta: Ensiksi, minusta ei yksinkertaisesti ole sinappitalkoisiin. Toiseksi, pelkään sen pienen kiljuvan käärön putoavan ja menevän rikki. Vastuu tuntuu liian suurelta.

Vastuuta voin pikkuisista ottaa vasta sitten kun osaavat pyllynsä pyyhkiä ja housut itse ylös.

Kummallista tilanteessani on se, että olen mitä todennäköisimmin joutunut huolehtimaan aikanaan nuorempien sisarusteni hyvinvoinnista pyllynpesua myöten maatalon yksinkertaisissa olosuhteissa. Minulla ei ole pienintäkään muistikuvaa asiasta.

Juhani
  • 6 / 13
  • machobambi
  • 4.8.2005 23:21
Iski, eipä se ole niin helppoa sentään lesboillakaan oikeasti, vaikka nopeasti ajatellen saattaa luulla. Se spermahan kun nykyään voi vaikka tappaa (HIV), joten aikamoista uhkapeliähän se olisi, jos vain baarista jonkun tuota tarkoitusta varten yrittäisi pokata (puhumattakaan siitä, miten vaikeaa se henkisesti voisi olla).
Juu sperma on tappava ase, mutta kuinka moni homomies sen muistaa kun tarpeeksi iso spermalinko tulee vastaan. Henkisesti rasittavaa??? lMusta on henkisesti rasittavaa olla ilman viikkokausia. Taitaa olla kuiteskin jotain eroa naisten ja miesten ajatusmalleissa... Mä olisin valmis ottamaan kenen tahansa hyvännäköisen kundin geenit ja kasvattamaan kauniin vauvan vaikka yksin JOS lasta haluaisin tähän maailmaan tuottaa....
  • 8 / 13
  • machobambi
  • 5.8.2005 10:14
Realisti: taitaa olla kuitenkin aika paljon eroa myös miesten ja miesten ajatusmalleissa. Nykymaailmassa ei valitettavasti(?) noin vain oteta kenen tahansa hyvännäköisen geenejä ja niistä vauvoja tehdä; hedelmöittyminenkin voi vaatia useiden vuosien yritykset. Lasten teko ei siis ollenkaan niin yksinkertaista kuin ajattelet... edes heteropareille.
Mä tulin onneksi "raskaaksi" tosi helposti.. ei tarvinnut viritellä mitään. Joku asia sentään mun elämässä on sujunut ilman suurta ponnistusta.

Mutta tiedän kyllä, miten joillekin (hetero)pareille homma voi olla tosi tuskainen taival ja vaatia pitkiä hoitoja.

Ja HIV-testissä pitää tietysti käydä ennen kuin spermaa laittaa mihinkään reikään :-)

Mutta en ihan ymmärrä miksi lesboille on henkisesti raskasta ottaa spermaa jos se on testattua tavaraa?
> miksi lesboille on henkisesti raskasta ottaa spermaa jos se on testattua tavaraa?

Tiedäthän toki, että testi kertoo tilanteen 2 kk aikaisemmin. Eli mikään testi ei pysty osoittamaan, että sperma on varmasti turvallista, ellei käytetä Väestöliiton palveluita ja pakasteta spermaa 3 kk, jonka jälkeen testitulos kertoo totuuden.

Eli vaikka sperman luovuttaisi tuttu ystävä, vaaditaan silti suuri luottamus toisen seksikäyttäytymisen turvallisuuteen.
Alkuperäiseen kysymykseen.
Harvoin nykyään kerkiä niitä vaippoja vaihdella, mutta kyllä löytyy "ex-kotirouva", 3:n kakaran iskä.
Itselleni ei kyll ikävä ole niitä vaippoja tullut, tosin tässä muutaman päivän päästä tulee jo 7v kun sitä ekaa vaippa on vaihdettu,kai sitä tarpekseen silloin sai. Enemmän tulee ikävä sitä aika kun vauvasi on vauvasi, eikä jo hyvinkin tätä maailmaa hoksava, itsenäistyvä ihminen...
Vissy, sitten kun sitä ikää tulee vieläkin enemmän, niin uudenlaisia "haasteita" on edessä. Sain juuri lievää voimakkaamman hepulin yhden pojistamme kerrottua ottaneensa pitkäaikaisesta työstään lopputilin, vaikka hänellä ei ollut lainkaan tietoa uudesta työstä. Se oli häneltä vain ilmoitusluontoinen asia.

Kun kysyin, miksi hän ei ollut puhunut minulle asiasta etukäteen, sain vain suorasanaisen ilmoituksen: "Minä muuten päätän omista asioistani!" Ja minä kun satun tietämään nämä asiat ilman muuta paremmin :-)

On ilmeisesti vain pakko hyväksyä, että nuoret haluavat tehdä aivan omat virheensä, jotka me olemme jo tehneet ennen heitä. Vanhan ja viisaan neuvot eivät enää kelpaa mihinkään, mikä tietenkin kiukuttaa.

Juhani
"Tiedäthän toki, että testi kertoo tilanteen 2 kk aikaisemmin. Eli mikään testi ei pysty osoittamaan, että sperma on varmasti turvallista, ellei käytetä Väestöliiton palveluita ja pakasteta spermaa 3 kk, jonka jälkeen testitulos kertoo totuuden."

Ihan uteliaisuuttani kysyn, vaikka en asiasta olekaan varma... Eli muistaakseni on olemassa ns. PCR -tekniikka. Tällä pystytään testaamaan virukset tai niiden geenimateriaali suoraan verestä ja hyvin pieninä pitoisuuksina ja jo tartunnan alkuvaiheessa (2-4 viikkoa), kun taas tämä vanha vasta-ainetesti ELISA havaitsee vain kehon oman reaktion, josta voidaan sitten päätellä viruksen olemassaolo 2-3 kuukauden jälkeen (max 6 kuukautta, jos halutaan olla 101% varma).