värillä väliä

Olen 63 vuotias,ja jo harmaa,kuin hiiri.Parta,jonka haluan pitää on vielä harmaampi.Joku sanoi että värjäys pitää tehdä parturissa ja vähintään kerran kuussa
onko olemassa värishampoota,jolla voisi saada väriä,tavallisen hiustenpesun tapaan.Ole kiltti ja kerro ,jos sinulla on kokemusta asiasta.kiiitos etukäteen.
  • 2 / 5
  • arkadas
  • 5.8.2005 6:38
Olen joskus itse yrittänyt peitellä partaani tulluttu harmautta värjäämällä, tosin se ei vaikuttanut hyvältä idealta muutoinkaan. Onneksi rakkaani pelasti ongelmalta ja nauttii harmaudesta parrassani...
  • 3 / 5
  • JohnnyFinland
  • 5.8.2005 12:16
Näin maallikkona voisi kuvitella, että hiusvärit tehoaisivat partaankin. Mutta älä tyydy arvailuihin: marssi lähimpään parturiin kysymään, siellähän sitä asiantuntemusta on.
Harmaantuneiden hiusten ja varsinkin harmaantuneen parran värjääminen kotiaineilla on aikamoista riskipeliä. Musya (sysimusta) on ainoa varma valinta jos haluaa taatusti peittävän värin, mutta lopputulos voi olla turhan paljon Kuolema Venetsiassa -tyyppinen.

Jos harmaan seassa on tummempia partakarvoja, kotivärjäys tuottaa epätasaisen ja pahimmillaan keltaisen/vihreän/ pierun värisen, kirjavan lopputuloksen. Parturikaan (taitavakaan) ei aina kykene ennustamaan kuinka harmaa hius käyttäytyy, mutta tulos on joka taoauksessa varmempi. Eli jos haluat värjätä varsinkin parran, mene parturiin. Jos haluat pitää parran pysyvästi ei-harmaana, kuukauden väli on liian harva.

Minä olen 43 ja parta on harmaa, eikä häiritse yhtään. Ainakaan minua itseäni. Olen ylpeä harmaistani, olen ansainnut jokaisen.
Tässä viikolla näin jossain (mutta en nyt muista missä) lehdessä mainoksen tai taisi mennä tekstimainonnan puolelle, että joku olisi tuonnut markkinoille hiusvärin harmaille hiuksille, jonka tekee hiuksista vain osittain tummempia... sellanen suola ja pippuri -lopputulos