Mitä toivot bileiltä

Kun oon lukenut näitä juttuja bileistä ja tuntuu että aina jollakin on jotain valitettavaa, niin millaiset ovat sitten hyvät bileet?

Lipunhinta, musiikki, esiintyjät, ynm...
  • 2 / 8
  • Samixxx
  • 10.7.2005 21:39
Tanssittava musiikkia, paljon kivoja sohvia joilla ottaa rennosti sekä tietysti runsaasti sööttejä poikia!
  • 3 / 8
  • hippuli
  • 11.7.2005 0:16
musiikiksi iloista kiksua, paljon valoja ja värejä, halpaa juomaa, sopivat lippujen hinnat, ei mitään turhanpäiväisiä, aikaavieviä hömppäesiintyjiä jotka vetoavat ainoastaan 50+ homoyleisöön. ja iiiiso tila jossai voi rellestää.
  • 4 / 8
  • Mr Dj
  • 11.7.2005 0:37
Mikä on tanssittavaa musiikkia?

Olen monta kertaa kuunnellut asiakkaita, jotka sanovat minulle nuo maagiset sanat (soita nyt jotain, mitä voi tanssia...), johon olen vastannut kysymällä, että minkälaista musiikkia haluat. Koskaan en ole saanut selkeätä vastausta.

Paras esimerkki tästä on se, että tanssilattia on täynnä, ja silti siihen joku tulee toivomaan "musiikkia, joka saa ihmiset tanssimaan".
  • 5 / 8
  • Antti Ruisku
  • 11.7.2005 3:04
Bileet, joissa ei olis mitään kakofoniaa(->ennen vanhaan musiikiksi kutsuttavaa). Fiilis syntyis pelkästä puheensorinasta.
  • 6 / 8
  • dee jii
  • 11.7.2005 10:43
Joo, nuo asiakkaiden kommentit voi yleensä ohittaa. On täysin käsittämätöntä, miten jotkut kehtaavat ruikuttaa sitä omaa suosikki biisiiän. Heillä ei ole mitään merkitystä sillä sopiiko se soitettavaan musiikkiin tai kellonaikaan. Useimmiten sekään, että kyseistä biisiä ei dj:llä ole, ei riitä vastaukseksi.

Suomalaisten käsitys asiakaspalvelusta on se, että henkilökunalle voi sanoa mitä tahansa. Joillakin vain ei ole niitä käytöstapoja.

Ja tuo kollegan mainitsema kommentti on klassikko, "soita jotain tanssittavaa" tai, että "ei tällästä kukaan voi tanssia" tai "tää on ihan paskaa" - mitä järkeä huudella tuollaista, kun tanssilattia on täynnä tai kello vasta 23 ja ravintola puolityhjä? Muutenkin todella rakentavaa avautua noin? Mitäköhän mahtaavat oikeasti odottaa vastaukseksi?

Toivonkin bileiltä siis hyvin käyttäytyviä asiakkaita, muiden paikka on oven ulkopuolella. Tarvittaessa vahtimestareiden tulee heidät sinne opastaa. Tätä samaa toivon myös asiakkaana. Ei ole kiva kun astutaan jaloille tai haastetaan riitaa.

Anniskelusäännösten noudattamista voisi tarkkailla enemmänkin. Liian usein ihmisiä on tolkuttomassa kännissä ja sehän on luvatonta, jopa ravintolassa. Taitaa olla turha toivo. :/
Tästä taisi tulla levynpyörittäjien "ahdistusten purkaus" -keskustelu=).

Sitä ei enää jaksa hämmästellä et ihmiset toivoo ihan mitä sattuu ja koska vaan ja missä vaan. Mutta yhdyn edelliseen hämmästellessäni asiakkaiden käytöstä. Jos joku toivoo musaa (mikä tietysti okkoo) ja vastaat kohteliaasti 1. Tänään ei valitettavasti ole mahdollista soittaa sellaista musiikkia. 2. Ei ole mukana. 3. On soinut jo. 4. Hmm... Soi parasta aikaa. yms.yms.yms... Joko vastaus ei mene jakeluun vaan se toistetaan illan aikana samalle henkilölle vielä 3 kertaa. Tai sitten käyttäydytään todella törkeästi. Käyttäytyykö nämä samat ihmiset muutoinki elämässään vieraille ihmisille vastaavasti? Pikkaisen meinaa välillä kiristää. Toive on TOIVE!!!

Ah, mutta silloin kun ei ole itse keikalla niin hyvissä bileissä soi hyvä musiikki ja hyvän musiikkinsa jokainen voi ottaa selvää bileiden mainonnasta tai järjestäjältä etukäteen!

Bilekesän jatkoa kaikille!
  • 8 / 8
  • Seuraaja
  • 11.7.2005 18:09
Minäkin tilaan juoman baaritiskiltä tyyliin: "haluan hyvää juotavaa".
Ja ihmettelen kun saan pullon lähdevettä omena siiderin sijasta (joka mielestäni oli sitä hyvää juotavaa mitä oikeasti halusin).

Kyllä sitä voi sanoa dj:lle mitä haluaa hiuman tarkemmin ja jättää pois ne kommentit: ei tällästä, tämä on huonoa ynm.
Jos joku muu onkin sitä toivonut ja pitää siitä, mikä omasta mielestä on sitä huonoa, ei tanssittavaa musiikkia.

Kaikki musiikkihan on tehty tanssittavaksi...myös kuuntelemisen sijaan.