Ekstriimikokemuksia homoille?

Mikäpä olisi sinulle lesbonaisena tai homomiehenä sellainen asia, jonka olisit valmis kokemaan vain kohtalaisen kookasta setelinippua vastaan?

Michiganissa, USA:ssa herra Hickmott, konservatiivinen, syvästi uskovainen, armeijan reserviläinen, 24-vuotias heteromies, asui 30 päivää homomiehen kanssa San Franciscon Castron gay-reservaatissa. Tosi-tv seurasi yötä päivää kameroineen tilannetta.

Hickmott meni tosi-tv:hen ajatellen, että homoseksuaalisuus on synti ja homoilla ei ole asiaa armeijaan.

Herra Hickmott: "Kun menin sinne (Castroon), niin kaikki tuijottivat minua kuin kummajaista."

Castrolla asuessaan Hickmott osallistui homokirkon jumalanpalvelukseen, teki töitä paikallisessa viini- ja juustomyymälässä, tapasi 40 armeijan homoveteraania ja pelasi homojen softball-joukkueessa.

Tapahtumaan jälkeen hän totesi pitäytyvänsä edelleen uskonnollisissa periaatteissaan, mutta on muuttunut aikaisempaa ennakkoluulottomammaksi.

Herra Hickmott: "Ymmärsin, että homot ja heterot ovat ihmisinä aivan samanlaisia."

Mikä sinulle suomalaisena homona tai lesbona olisi näin ekstriimiä?

Juhani
  • 2 / 33
  • Pora-liike
  • 7.7.2005 11:04
"Mikä sinulle suomalaisena homona tai lesbona olisi näin ekstriimiä?"

Talebanit, Iranin shiiat tai Saudi-Arabian konservatiivit. Miettisin varmaan että olenkohan joutunut helvettiin.

Sateenkaarilippu rintapielessä kulkeminen läpi Asuncionin (Paraguay) laitakupungin pimeällä ja sitten kun joku käy käsiksi, niin poliisin kanssa selviäminen.
  • 3 / 33
  • Rekkakuski
  • 7.7.2005 13:13
Up with People -kiertue. Pirtsakkaa laulua ja tanssia yhtä pirtsakassa seurassa kolme kuukautta (täyshelvetti)
Kysymys oli siis *SUOMALAISENA* homona tai lesbona - silloin talebanit, Paraguay yms. eivät ole kovin osuvia. Ehkä extremeä olisi asuminen yhdessä jonkin äärikristillisen kanssa, mitä niitä on, Paavalin Synodia yms, Kristillisdemokraateissa aktiivisen tyypin kanssa, ehkä vielä jossain maaseudulla (Pohjois-Suomessa?), ja osallistua hänen kanssaan hänen uskonnollisen yhteisönsä ja puolueosastonsa toimintaan, käydä ehkä jossain herätyskokouksissa, yms.
  • 7 / 33
  • lebsahdus
  • 7.7.2005 17:50
Mulle saattas olla oikeen perinteisten hetsku-häiden järjestäminen perushetskunaisten kanssa... En tiedä, mutta ahdistun ja pahasti pelkästä ajatuksesta. Tuntuis vaan niin eri maailmalta.
Niin, ja toisaalta ehkä osallistuminen sellaisen oikein perusjuntin heterokundin viinanhuuruisiin polttareihin mukahauskoine polttaripiloineen voisi olla aika rankka koettelemus.
Ja eiköhän lesboeroottinen suhde Päivi Räsäseen olisi ennenkaikkea extreme-kokemus Päivi Räsäselle.
Mulle kaikkein kauhein kuviteltavissa oleva asia olisi viettää yksi työpäivä JuhaniV:n seurassa kuuntelemassa sen besserwisserismiä.
Päivä MATTI ESKO HYTÖSEN kanssa olis elämäni pahin toteutunut painajainen .

Järkytys voisi olla sitä luokkaa että sen jälkeen minut voisi viedä suoraa suljetulleosastolle , josta tuskin palaisin enään normaaliin elämään.
Toi formaatti nyt tuskin poikii kauhean montaa "heteroyrmy homokaupungissa" -jatko-osaa, mutta sinänsä mielenkiintoinen. Harmi vaan, että loppu oli noin käsikirjoituksen omainen. "Homot on ihan kivoja, mutta olen silti vielä kristitty." Ei suututeta ketään.

...paitsi ehkä homot, joista on taas kivaa tulla esiin tällaisissa "valkoinen mies Afrikassa" -yhteyksissä.

No joo. Hankala tietty paljon sanoa, kun ei ole nähnyt, mutta jotain tuollaista samanlaistahan pitäisi meistä itse kunkin _päästä_ kokemaan. Ehkä päivä tai viikko lestadiolaisperheessä ei olisi ollenkaan pahasta, ehkä joskus voisi viettää aikaa nepalilaisessa taloudessa tai Mosambikissa...
Oli oikeastaan aika vaikea keksiä vastaavaa itselle kuin tuo punaniskahetero USA:ssa kävi kokemassa. Niin monessa sopassa ole tähän mennessä uiskennellut.

Ehkä juuri nyt lähes mahdoton juttu minulle olisi pikkuvauvan vaippojen vaihtaminen, eli vauvasta huolehtiminen vaikkapa kuukauden ajan. Tämä siitäkin huolimatta, että isukit ovat kertoneet hommaan sopeuduttavan alta aikayksikön.

Juhani
Gay Pride samaan aikaan ja samassa paikassa kuin Tuska Festivaalit.

Tony Taleva pyörtyisi järkytyksestä jos 'vahingossa' lavalla esiintyisi Baccara ja toisaalta monelta DTM kanalta lirahtaisi pisut uusiin sifonkikalsareihin kun lavalle tulee Gamma Ray ja Dimmu Borgir!
Ei niitä punaniskoja USA:aan asti tarvitse mennä katsomaan, riitää kun menee Tuska Festareille niin siellä niitä on pilvin pimein
...istuin eilen pubissa bikereiden kanssa. Yksi heista oli typerys, heikkolahjainen, aasi.
Lopulta sen mielesta oli ok etta olen homo (kysyi sita kun oltiin istuttu samassa poydassa jonkun aikaa: "Why do U bleach Ur hair? R U faggot or something?"), ehka koska meilla oli yhteisia tuttuja siina.
Mutta ei ollut ollenkaan ok etten ollut samaa mielta siita miten pakistanilaiset ovat kaikki kaksinaamaisia oman edun tavoittelijoita...
Näitä extreme kokemuksia löytyy ihan ruohonjuuri tasolta.

Se on taas ihan eri juttu kuinka suhtautua näihin kokemuksiin.

Mulle extreme kokemus löytyy ihan tavallisesta kaupassa käymisestä ja ei maksa paljoa.
  • 21 / 33
  • MelkeinKiltti
  • 31.7.2005 18:09
tässä tuli mieleen yksi extreme-seikkailu;

Otetaan keskiverto(hetero)perhe. Isä pois joukosta ja eiku ostoksille ostamaan kouluvuoden tarvikkeita perheen kolmelle junttilapselle :-)

Autoksi perus-toyota tila-auto (corolla verso). vaimolla tietysti rakorättipäivät ja lapsillakin olisi mielestään parempaakin tekemistä.

Kaupaksi sitten ei tietenkään stockkaa tai muuta kivaa ja monipuolista kauppaa vaan mennään ensin vapaavalintaan sitten seppälään ja sen jälkeen vaikka anttilaan.

tietysti samaan aikaan kaupassa ryysii samoissa ajatuksissa puolet kaupungista.


eeeeeeeiiiiiiii.. ei tätä voi loppuun saakka kirjoittaa.. alkaa kohta näkeen painajaisia..
Työparina Esa Saarisen taikka Jari Sarasvuon kanssa 30 päivää voisi vastata amerikkalaismiehen kokemuksia USA:ssa. Tuhti nippu seteleitä minun kohdallani tarvittaisiin. Ehkä en kuitenkaan suostuisi lopulta lainkaan.
Juhani
JuhaniV: Nyt en ymmärrä.. onko sinulle kakkavaipan vaihtaminen ja vauvan hoito jotenkin kamala & hirmuinen asia????? Ilmeisesti en ymmärtänut kommenttiasi oikein?
Taitaisipa minunkin extreme-kokemukseni liittyä yhdessä olemiseen uskonnollisten fanaatikkojen kanssa - Esim. Luther-säätiön ihmiset, tai vaikka Olvi Rimpiläinen - tai ylipäätään ihmisten kanssa, jotka eivät pysty antamaan tilaa tai ymmärtämään erilaisia näkemyksiä ja mielipiteitä. Se olisi kyllä niin ahdistava kokemus, että täytyisi olla aika suuri rahasumma, että sostuisin.

Toinen ihmisryhmä on itseriittoiset besserwisserit, jotka tietävät aina kaiken paremmin kuin toinen - ja eritoten he joiden on aina pakko jollain tavalla ohjeistaa ja neuvoa toisia ihmisiä. Ei oppi ojaan kaada, mutta kohtuus kaikessa.

Kolmas extreme-juttu voisi olla Kaustisen pelimannimusiikin tapahtuma. (Kai niitä vielä järjestetään?) Tosin siellä voisi olla silmänruokaa, komeita pelimanneja, mutta itse musiikki voisi olla ainakin pitemmän päälle hermoja raastavaa! ;)
Itse asiassa perun aiemman puheeni lihan syömisestä. En kerta kaikkiaan keksi mitään ulkoista, mikä olisi tarpeeksi ekstriimiä, koska kaiken voi kokea niin erilaisella tavalla yksinkertaisesti vaihtamalla lähestymistapaa. Ehkä juuri ektriimein kokemus olisi nauttia Batman Begins -elokuvasta tutun aineen kaltaista kemikaalia, joka tuottaisi kauhun tai pelon tunteita aivoissa.
JUhaniV: olen jakanut jonkin aikaa työhuoneen E. Saarisen kanssa. Kyllä siinä pärjäsi.

Minulle kamalinta olisi joutua rakkausrunot.fi sivujen moderaattoriksi. Tarina on niin äklöä ettei sitä kestä muutamaa riviä enempää...

G
No meikäläiselle melkoinen extremekokemus olisi schlageriltamat. Sen voisi ylittää vain schlageriltamilla ilman saksalaista olutta...
Santavuoren Ritva!! Aika paha.

Olen melko pitkään tehnyt havaintoja Ritvasta turvallisesti tv:n välityksellä. Olen mielstäni keksinyt melko varman tavan tehdä Ritva suhteellisen vaarattomaksi, mutta ärsyttävyys tietysti jää. Ritva on heikkona (itseään) nuorempien miesten huomiolle, joten vähän flirttiä ja Ritvan aivotoiminta lakkaa kokonaan joksikin aikaa.

Santavuori on tosi kova pala purtavaksi, mutta onkohan Ritva kuitenkaan riittävän ekstriimiä...
Ritvan aivotoiminta lakkaa? Älä nyt. MIlloinkahan se on edes alkanut?

R