Missä tutustua jos ei ravintoloissa?

Olen 32-vuotias ns. normaalin ja miehekkään oloinen mies. Olen hieman ujo ja asioita sivusta seuraava luonteeltani. Kysyisin, että mikä voisi olla luonteva paikka/tilanne tutustua, jos ei halua käydä ravintoloissa? En halua kritisoida muiden ihmisten valintoja, mutta ravintolakulttuuri ei oikein sovellu minulle tupakansavun ja melun takia. Harrastan aktiivisesti jääkiekkoa ja koripalloa ja noista lajeista ei ole oikein löytynyt samanhenkisiä vaikka mukavia ihmisiä ovatkin. Työni on senluonteinen, että siellä kiinnostuksesta samaan sukupuoleen ei juuri puhuta. Eli olisiko jollakin vinkkejä tällaiseen tilanteeseen?
  • 3 / 25
  • Schlager
  • 30.7.2005 13:09
Juho32, muistutan, että täälläkin voit lähettää kiinnostaville ihmisille postia yksityisesti, jos niin haluat.
  • 4 / 25
  • sunshine
  • 30.7.2005 15:12
Noh, en nyt tiedä onko yöravintolat ja baarit luontevia paikkoja tutustua ihmisiin, mutta sitä varten ne ovat tehdyt ja sillä perustalla ne pidot pyörii. Mutta kuten jokainen tietää, ei niissä joka kerta ole ketään sydäntä koskettavaa läsnä.

Yksi hyvä ja ehkä tehokkain on mahdollisimman laaja ystävä- ja tuttavapiiri. Sen kautta voi enemmän ja vähemmän järjestetysti törmätä sopivasti vapaisiin tutun tuttuihin jne.

Mitään automaattia ja pikaratkaisuja ei ole. Jos olisi, maailma olisi täynnä onnellisia pareja eikä kukaan olisi kuullut lauluja tai lukenut runoja yksinäisyydestä ja rakkauden kaipuusta.

Tsemppiä vaan meille kaikille - sateenkaaren juurelta se pienikin ponnistaa ja matka kuuhun toteutuu kun sitä vähiten odottaa :)
Uusimman Yhteishyvä-lehden mukaan (s.13) ihmisellä on elämänsä aikana keskimäärin 450 ystävää, joista 60 on sellaista joiden kanssa vietetään enemmän aikaa. Kyseisen jutun mukaan sydänystäviä on noin viisi.

Eli jossain ihminen aina toisiin tutustuu, ja ystävystyy.
Juho32:

- samaa tässä itsekin miettinyt. Itse kanssa liikuntaa harrastavana tuntuu siltä, että urheilun ja liikunnan parista löytyy kavereita, mutta siihen se sitten jääkin. Erilaisista deitti-jutuista olen yrittänyt mutta tuntuu siltä, että hakee sitä pisaraa sieltä valtamerestä :/

Mut saattaisinhan mä kiinnostua sinusta... ;-)
Tuollainen Yhteishyvä-tutkimushan vaan kääntää veistä niiden haavassa, joilla ei ole yhtä ainutta ystävää :(
  • 8 / 25
  • I meanHonestly
  • 31.7.2005 0:48
roi kirjoitti: "Tuollainen Yhteishyvä-tutkimushan vaan kääntää veistä niiden haavassa, joilla ei ole yhtä ainutta ystävää :("

Missä silloin on vika?? Niissä kaikissa muissa ihmisissäkö jotka eivät ole löytäneet tätä yksinäistä ystävää....?
Itselleni ei ole vaikeaa saada kavereita heteroista, ehkä siksi että lataus ja jännitys puuttuu näissä suhteissa. Mutta tutustuminen toiseen homoon on vaikeaa, varsinkin jos olen todella kiinnostunut hänestä. En halua olla tunkeileva tai päällekäyvä, mikä toisaalta taitaa johtaa siihen, että ei ota kontaktia ollenkaan. Ravintoloissa jokainen kontaktin ottamisen tapainenkin saa suhteettoman suuren merkityksen, ainakin omassa päässäni. Ravintoloissa korostuu aika paljon ulkonäön ja vaatetuksen merkitys. Itseäni melkein "pelottaa" lähestyä sellaista, joka on viimeisen päälle muodikas ja laiteltu ja ehkä näistä syistä ainakin näennäisen itsevarman oloinen. Ulkonäköön panostamisessa ei ole tietysti mitään pahaa, mutta ainakin minä saan tällaisista henkilöistä joskus hieman kovan vaikutelman. Toisaalta olen itse enemmän kiinnostunut henkilöistä, jotka korostavat enemmän eettistä ja tiedollista puolta ehkä hieman esteettisyyden kustannuksellakin. Mutta vaikeus on juuri siinä, että mistä heitä löytää, jos ei halua käydä ravintoloissa.
Juho32, ei kannata liikoja pohtia etukäteen, millainen toinen ihminen on - sitä ei voi tietää ennen tutustumista. Omat ennakkoluulot saavat helposti vallan, kuten vihjasitkin. Tässä kai jokainen saa ainakin ajoittain kamppailla, minäkin.

Jos ja kun joku oikeasti kiinnostaa, eikä hän tiukasti vältä katsekontaktia tai juokse karkuun läheisyydestäsi kannattaa yrittää lähestyä sanallisesti. Ja sähän jo kerroitkin, minkä tyyppiset miehet kiinnostaa, joten sellaisia sitten vaan bongaamaan. Mistä muualta kuin ravintoiloista kysyt edelleen, kaikkialta missä ihmisiä yleensä liikkuu.

Ravintolat vain ovat luodut kontaktin ottamista varten, jotkut enemmän kuin toiset. Parhaimmillaan ihmisten kulkureitit ravintolan tilassa on suunniteltu siten, että ne edistävät kontaktia. Tässä mielessä ne ovat otollisempia paikkoja kuin kassajonot tai ruuhkabussi tai kävelykatu.
Se tulee vastaan kun sitä vähiten osaa odottaa, etsimällä vain turhautuu. Näin ainakin omalla kohdallani, kokemusta on molemmista. Tällä hetkellä olen etsimis-vaiheessa ja mullekaan ei ravintola ole se luonteva paikka löytää ketään. Siihen tarvittais kova itseluottamus ja hyvä ulkonakö, ainakin mun mielestä. Kaikkein luontevinta ois tutustua ihmisiin ystävien kautta ja niihin tilaisuuksiin yritänkin aina tarttua. Myös netti on hyvä kanava "mainostaa" itseään ja yhdessä nämä kaikki keinot täydentävät mukavasti toisiaan. Joten välillä sitä ihmetteleekin että mikä mussa on vikana kun edelleen olen sinkku...
Tässä muutama vinkki Hesasta: henkevää porukkaa voi löytyä netistä, oopperasta, taidenäyttelyistä, gallerioista, kirjastoista. Aktiivista löytyy saleilta, uimahalleista (Yrjönkadulla paljon homoja), maauimalasta, Sauna Voguesta. Sitten on tietysti Sateenkaarikahvila sekä erilaiset kerhot ja Setan ryhmät (kts. Ranneliikkeen linkit). Suoraa toimintaa voi hakea vaikkapa Keltaisesta Ruususta (ja netistä esim.http://www.poika.net). Mitään patenttiratkaisua tuskin on, mutta miehekkäät miehet ovat kovaa valuuttaa, joten älä aliarvioi itseäsi. Kuten sunshine edellä mainitsikin, meitä on kaikkialla. Silmät auki vain. Arkisissa ympäristöissä tosin estotkin ovat monilla eri luokkaa kuin nousuhumalassa ravintoloissa.
Juho32, jospa aloittaisit syksyllä jonkun uuden urheilulajin vaikka HOT ry:n piirissä? Urheilun parista minäkin suurinpiirtein kaikki ystäväni olen saanut. Kun kerran jääkiekko kiinnostaa, niin esim. joku toinen joukkuelaji, esim. sähly tai lentopallo, voisi olla luonteva vaihtoehto.
Juu kiitos vinkeistä. Tutustuin netissä Sateenkaarikahvilan ja Hotin toimintaan, vaikuttavat sopivilta minulle, varsinkin Hotin sähly ja sulkapallo.
Ai niin, piti vielä kommentoida netin deittipalstoja (poika.net, iskuri.net yms.) Minua ei todellakaan haittaa tällaisten foorumien olemassaolo enkä myöskään mitenkään moralisoi niiden käyttäjiä. Mutta itse en ole oikein niistä innostunut. Tuntuu jotenkin hassulta kun monessa ilmoituksessa kerrotaan itsestä ensiksi se, onko top vai mikä ja erilaisia mittoja, ja mahdollisesti vielä kuva mitatusta kohteesta. Toki se on aika taloudellista mennä heti suoraan asiaan, näin välttyy törmäämästä epäsopivaan kumppaniin. Tällainen suora tyyli selittyy tietysti foorumien luonteella seksinhakupaikkoina. Mutta joskus tulee mieleen, että ehkä joskus epäsuora ja jotain piiloonkin jättävä tyyli voisi olla jopa toimivampi tapa saada seuraa. Tällaisia ilmoituksia on foorumeissa aika vähän. Voisiko ranneliike.netissä olla tällainen vaihtoehtoinen, ei niin seksikeskeinen deittipalsta? Palstan sisällön muotoutúminen ei perustuisi sensuuriin vaan ilmoitusten jättäjien omaan harkintaan.
Uusittu qruiser.com tarjoaa mahdollisuuden rajata alastonkuvat ja sellaiset näkymättömiin. Ja toimii suomenkielellä.
Juho, kaikkien palstojen sisältö muotoutuu ensisijaisesti ilmoitusten sisällön perusteella. Mitä sitten, vaikka suurin osa ilmoituksista olisi erilaisia kuin sinun ilmituksesi! Minä pitäisin pikemminkin etuna, että sinun ilmoituksesi ei ole samanlainen kuin sata muuta - erotut ainakin joukosta.

Epäsuoruudella ja piilottelemisella tuskin mitään saavutat: suoraan ja piilottelematta voit nimittäin sanoa senkin, ettet etsi miestä, jonka ensimmäinen ja ainoa tavoite on päästä housuihisi.
JohnnyF. on mielestäni oikeassa. Kun selaa ilmoituksia, niin lähes kaikki on pelkkiä seksiäjossainmuodossahakuja. Valtaosa uusii ilmoituksena viikottain vaki-ilmoittajina.
Minulla oli ilmoitus pari vuotta sitten yhdellä (normaalilla) sivulla. Kirjoitin mitä haen ja mitä en, jyvät akanoista. Pari vastausta sain ja joihin vastasinkin. Yksi mies jäi jäljelle, jonka kanssa olen nyt ja onnellisesti.
Kyllä tässä maassa löytyy sinunkaltaisia, mukavia miehiä. Onnea.
Moi!
Sellaasta elämä on...mut jos haluaisit jatkaa keskustelua sen -taitoisen miehen kaa,älä epäröi!Tulen opiskelemaan-voitaisiin tavata ja jutella!Tervyysin r
Itse olen huomannut, että chateissa ollaan viivottimien kanssa liikkeellä. Ja kun kuvan tai kotisivuni osoitteen haluaa, sanoo hän tyyliin: "Et ole mun tyyppiäni".
Schlager: seuranhakijalla lienee oikeus kieltäytyä tarjotusta seurasta - minusta ainakin on hyvä, jos kerrotaan suoraan, ettei kiinnosta.

Suomesta puuttuu sellainen Gay.comin tapainen chatti, josta voisi löytää niin seksi- kuin kaveriseuraakin, ja jossa chattailijat uskaltaisivat esiintyä rohkeasti omalla kuvallaan ja kertoa jotain itsestään.

Gaydarin kautta olen tutustunut useampaankin tyyppiin, joista on tullut kavereita ja ystäviä, joskus jopa enemmänkin. Siellä saattaa moni olla etsimässä seksiä, mutta he ovat kiinnostuneita uusista tuttavista sängyn ulkopuolellakin, kunhan kummankin osapuolen odotukset ja lähtökohdat tulevat heti alussa selviksi.
Yksi hyvä saitti on Gayromeo, se on täällä Saksassa tosi suosittu. Jäsenyys ei maksa mitään jos ei halua katsella elimiä ja akteja. Eihän se vaadi mitään muuta kuin että tarpeeksi moni kirjaa itsensä vaikka GR:n sivuille, siitä se lähtee.