Missä haluaisit käydä?

  • 1 / 31
  • imagination
  • 21.1.2005 19:15
Sain yhdestä syventävästä opinnosta hyvän arvosanan. Olin iloinen ja muutkin näyttivät tyytyväisiltä.

Valmistuttuani haluaisin käydä oikeastaan ainoastaan yhdessä paikassa, eli amerikassa. Juttelin chat:issa eilen yhden amerikkalaisen kanssa. Hän käsitti hiljaisuutemme aluksi loukkaukseksi. Yritin selittää sen olevan normaalia. Kysyin häneltä, millaista on Floridassa. Siellä on ihanaa ja lämmintä hän vastasi. Omituista mutta hän tuli tänne Finnair:illa ja piti niitä koneita isoina. Delta Air ei lennä Suomeen. Toinen mitä haluaisin tehdä olisi kokeilla Delta Air:in jättikoneita. Amerikassa on niin paljon erilaisia tiedeasemia ja korkeakouluja, että se on suoranainen ihmemaa.

Isäkin alkaa olla jo vanha. Olen miettinyt, että sen omakotitalon ylläpitäminen on vaikeaa. Se on osaksi puulämmitteinen, mikä tekee asian hankalaksi. Voisin tietty aikanaan yrittään muuttaa asiaa. Haluaisin muuttaa kuistia erilaiseksi. Isä ei oikein usko muutosehdotuksiini. Isoäiti on kohta 90 v. Suvussa on paljon sydän- ja verisuonisairauksia. Voisiko 100%:n sairastavuutta jo sanoa riskitekijäksi, koska kaikilla on niitä? Isoäidillä on Marevan niminen verenohennuslääke, ja tiedä ettei sitä määrätä ihan noin vain. Koska se on ihan eriluokkaa oleva lääke kuin pieniannoksinen Disperin 50-100mg.

Missä maissa te haluaisitte käydä? Täti on pitänyt Madeirasta, Lontoosta ja Monacosta. No ei hän luultavasti lue näitä sivuja. Madeiralta lähtiessä on kone tankattava vain osittain ja sitten pysähdytään Portugalissa uudelleentäyttöä varten, jotta päästään takaisin Suomeen. Puerto Ricossa hän kävi, Lanzarotella ja mikä tämä saari on lähellä Turkkia ja kreikkaa. En nyt muista. Minua jotenkin pelottaisi lentää jollekin epämääräiselle saarella mutta pidin kyllä joskus Puerto de la Cruzista ja Lanzarotesta.
Joku tuntuu matkailevan oman päänsä sisällä ainakin ihan kiitettävästi.... :p
Mihinkä tuossa enää tarvii lähteä? Ja turhaan rahaa tuhlata matkatoimistoihin... Ihan reipasta reissuamista saa tuolla lailla aikaan halvalla...
  • 4 / 31
  • jepjepsis
  • 2.2.2005 21:02
Mä haluisin käydä Islannissa. Se jotenkin tuntuu kiehtovalta ja tietyn eksoottiselta. Varmasti erilainen matkakohde.
  • 6 / 31
  • Kundi -78
  • 3.2.2005 20:09
Euroopassa kiinnostais tällä hetkellä yks kohde yli muiden: Tiraspol Moldovan Transdniestriassa.
Islanti ja Uusi-Seelanti on semmosia paikkoja, joissa haluun käydä. Sit oishan se tietenkin kiva käydä esim. Etelänavalla, mut taitaa olla aika kallista.
Kundi-78 - justiinsa olin duunimatkalla Moldovassa. Transdniestreen saakka en ehtinyt, kun duuniasiat piti hoitaa ja itselle jäi vain viikonloppu. Moldova on monessa suhteesa hyvin mielenkiintoinen: yhtäältä neukkulaisuuden viimeisiä linnakkeita ja toisaalta taas romaaninen ja latinalainen jossain mielessä. Pääkaupungissaa Chisinaussa (neukuissa aikoinaan Kishinëv) ei suositeltu Transdniestreen menemistä, sillä äkkinäisen (rikkaan) turismon turvallisuutta ei kukaan takaisi.
  • 9 / 31
  • marianna
  • 19.4.2005 17:59
Voi, niitä on niin paljon... Ainakin Islanti, Madeira, Australia ja Uusi-Seelanti ja tietysti myös Romania, jonne olen lähdössä ensi kesänä :)
Mä ainakin haluaisin yhtä vahvan läääkityksen kun "imagination" ja kiertää koko pallo about alle 80 pväs. Deltalla, Finskillä ja sit viel lentäväl matol. Jeah!
Onko tama imagination oikein real vai mita?En osaa ajatella siita mitaan,vai enko oikein ymmarra tata ajatusten kulkua ja niitten yhteytta.Te varmaan hoksasitte.
Olen elänyt aikaisemmassa elämässäni Japanissa. Olin Ninja tai Samurai. Haluan mennä vielä joskus katsomaan kotukontujani. Toiseksi Haluan Skotlannin nummille, koska olin kerran myös Highlander, sellainen kuin siinä elokuvassa... Euroopan metropoleissa olenkin jo vieraillut, rakastan niitä, sillä vietin yhden elämäni siellä. Olin barokkiajan hovimuusikko, siksi stereoistani kuuluu tälläkin hetkellä barokkimusiikkia... :)
voi, tätä ei tarvitse kauan miettiä.
ehdottomasti haluan ranskaan glaude monet´n puutarhaan, katsomaan unikoita, lumpeita, japanilaista siltaa... maalaukset ovat kuin omista unelmistani, ja tahdon nähdä onko totuus tarua ihmeellisempää...

toinen, tämmönen kliseinen, on louvre. ah, mielikuvitukseni lähti jo lentämään kohti ranskaa...

niin ja pahoittelen kun en noita nimiä varmaankaan osannut kirjoittaa oikein.. haaveissani ei oikeinkirjoitusta tunneta :)

oikein hyvää päivän jatkoa ja kevään odotusta ihan jokaiselle!
Kaikenlaista hörhöä sitä on sitten liikenteessä tälläkin palstalla... olen aina ihmetellyt tällaisia ajatuksien kulkuja...(viittaan ketjun aloittajaan) mistä ne syntyy ja miksi en itse pysy perässä...? Ja sitten mua alkaa naurattaa ihan hysteerisesti... :D
Kevät Lofooteilla ja Kaliforniassa ovat olleet huimia kokemuksia.

Mutta eniten haluaisin nähdä Perun Etelä-Amerikassa. Muutenkin kyseinen manner kiinnostaa.
Joskus minä vielä matkustan Jamaicalle. Se on unelmieni matkakohde. Olen aina pitänyt rastafarismia hyvinkin mielenkiintoisena, rakastan reggaeta, ja se hyvin erilainen kulttuuri kiehtoo todella paljon.
Kuuba ja Irlanti pitää myös vielä päästä näkemään. Hmm, Kreikassa olen käynyt, ja rakastuin siihen maahan, kulttuuriin, ihmisiin. Pikkukyliin, en turistirysään. Sinne vielä joskus takaisin.
Mä haluaisin käydä amerikassa, koska siellä on pari rakasta ihmistä mulle, jotka tapasin viime kesänä nuorisovaihto leirillä.

Australia kuullostaisi myös erittäin ihanalta paikalta.
Haluaisin myös käydä Amerikassa, ehkä jopa asua tai ainakin viettää siellä pitemmän ajanjakson. Mieluiten Kaliforniassa tai New Yorkissa. Voisin käydä myös Itävallassa toistamiseen nyt kun osaan jo saksaakin. Tai Saksassa. Lomailla voisin myös Englannissa ja kaikenlaisissa lämpimissä lomakohteissa. Lämmintä saisi olla mulle aina 24-30 astetta, ikuinen vilukissa palelee täällä Suomessa ainakin sen 10kk vuodesta.
www.ecuador.com, kävin kerran ja ihastuin,upeeta upeeta,myös muut latinomaat kiinnostaa ja kyllä mun pitäis päästä sinne baikal-järven rannallekin
Dosed kirjoitti: "Joskus minä vielä matkustan Jamaicalle. Se on unelmieni matkakohde. Olen aina pitänyt rastafarismia hyvinkin mielenkiintoisena, rakastan reggaeta, ja se hyvin erilainen kulttuuri kiehtoo todella paljon."


Siis täh? Sua kiehtoo siis huumeiden käyttö, seksismi, naisten alistaminen ja järkyttävä homovihamielisyys??
Mitä häh? Ovatko rastat homovihaajia? En ole tiennyt tällaisesta mitään? Olen aina pitänyt rastafareja ja niiden muunmaalaisia perinteenvaalijoita jotenkin arveluttavina ja hieman pelottavina freakeina juuri tuon ruohonpöllyttelyn ja vetelehtivän elämäntyylin vuoksi, mutta jos tuo väite rastojen, aitojen ja jäljitelmien, homovihamielisyydestä pitää paikkansa, rastafarit saivat täältä juuri yhden uuden ystävän.
Seuraavaksi voitaisiin järjestää keräys, jonka tuotoksella lähetetään suoraletti ja sen kaverit sinne Jamaicalle. Pelkkä meno, kiitos.
Itse olen puolestani sitä mieltä, että voisimme rykäistä pystyyn oikein kunnon verotalkoot paitsi Suomessa, yleensäkin koko maailmassa, ja tämän talkooponnistuksen tuotoksella kaikki glbt:t kärrättäisiin johonkin uuteen homoseksuaaliseen valtioon, Faglandiin, joka perustettaisiin vartavasten heitä varten esim. keskelle Saharaa. Sinne ei kenenkään olisi pakko matkustaa, eikä Faglandin asukkaiden siten tarvitsisi välittää, hyväksyykö maailmanyhteisön oikeustaju ja ihmisoikeuskäsitys omassa maassaan askartelevan homo- ja lesboyhteisön ääriahdasmielisiä lakeja ja tapoja. Näin muodoin fagit voisivat maassaan langettaa vaikka kuolemantuomioita heteroseksuaalisuudesta, eikä puolestaan heteroiden tarvitsisi omissa maissaan kuunnella ja katsella yhä röyhkeämmäksi ja hyökkäävämmäksi käyneen glbt-yhteisön riekuntaa. Kaikki voittaisivat.
Kukapa homoghettoon haluaisi muuttaa, en minä ainakaan. Aika köyhä ajatus ihmisille joilla on "jotain" muutakin sisältöä elämässään kuin vain homous, niinkuin itselläni ja rakkaallani, ystäväpiirilläni on. Eipä paljoakaan kiinnostaisi elää vain yhden asian kanssa gayslummissa kun kokee olevansa osa hyvää yhteiskuntaa ja sen vuorovaikutusta ilman senkummempia murheita. Hassua kun tuntemistani homoista suurinosa ei koe elämäänsä kovinkaan rajoittavaksi paikalliset "ääriahdasmielisiä lait ja tavat", mutta tietty tätä asennetta muokkaa se, että kovinkaan pervoja meistä kukaan ei ole, vaan lähinnä gayscenen näkökulmasta tylsiä ns. taviksia kaikenlaisissa elämäntilanteissa ja ikäryhmissä.

Joskus meitä kyllä suoraan sanoen nolottaa ja hävettää, kun joutuu kuuntelemaan ja katselemaan yhä röyhkeämmäksi ja hyökkäävämmäksi käyneen glbt-yhteisön riekuntaa. Sillä anrkismilla ei kukaan kyllä mitään voita, taistelun korkeintaan, mutta sodan hävivijiänä on kyllä glbt-yhteisö kaikki jäsenet, nekin joilla on ihan hyvä olla täällä tänään tässä ja nyt.

Mutta jokainenhan voi äänestää jaloillaan ja lähteä vaikkapa kokeena asumaan hetkeksi homoparatiisiin joita on eripuolille maailmaa syntynyt jo vuosikymmeniä sitten. Ehkäpä se elämän harmonia, nirvana autuudella löytyy sieltä, jos sitä ei koe saavansa täältä tämän yhteiskunnan jäsenenä.