Seksioppaat nuorille

  • 1 / 5
  • martin
  • 24.1.2005 1:11
Hej!
Oletteko lukeneet ja arvioineet nuorille tarkoitettuja seksioppaita homoseksuaalisuuden osalta? Miten asia esitetään eri oppaissa ja mitä mieltä olette yleensä tasosta?

Onko joku teistä tutustunut myös esim. rippikouluissa esitettävään materiaaliin?
  • 2 / 5
  • faery
  • 24.1.2005 9:05
Luin arvostelun (Hesarista?) jostain uudesta seksivalistuskirjasesta. Siinä oli kerrottu homoseksuaalisuudesta, mutta kun koko muussa kirjassa oli puhuttu yksikön toiselle persoonalle, niin tässä kohdassa kirjaa ei näin tehty. (Ilmeisesti puhuttiin yksikön kolmannessa ;)

Näin siis muistaakseni.
  • 3 / 5
  • martin
  • 27.4.2005 18:57
Luin itse aiheesta taannoin Kirkko ja Me-lehdestä (Turun seurakuntayhtymä). Siinä yksi neljästä rippikoululaisille tarkoitetusta arvioidusta kirjasta otti homouden positiivisesti esille, muut negatiivisesti.
Kuinka tyypillistä on edelleenkin se, että se ovat "he", ei mahdollinen "me" (minä, sinä)!
  • 4 / 5
  • Pora-liike
  • 29.4.2005 10:47
"Kuinka tyypillistä on edelleenkin se, että se ovat "he", ei mahdollinen "me" (minä, sinä)!"

Se on yhtä tyypillistä kuin mitä heitä on enemmistö.
  • 5 / 5
  • martin
  • 27.7.2005 14:35
Kyse on asenteista, joiden mukaan kategorisoimme. Ei ole tarpeen kokea joka asiassa he:iksi.